המירוץ בי-ם • המועצה אישרה חידוש ה’כושר’ של הרב אריה שטרן

מועצת הרבנות הראשית התכנסה בבית יהב לדיון בחידוש ה'כושר' לרב עיר של מועמד הציונות הדתית הגר"א שטרן - והחליטה לחדש את תוקף התעודה • השתתפו בדיון: נשיא המועצה הזמני הגר"ש אליטוב, הגר"ש שלוש, הגר"י גליקסברג, הגר"ר ערוסי, הגר"י רוז'ה והרבצ"ר הרב רפי פרץ • בן דהן: "ההתנהלות לא הוסיפה כבוד לרבנות הראשית. מקווה שכעת הדרך סלולה לבחירת רב ציוני דתי כרב ראשי לירושלים"
נחמן וייס
י"ח תשרי התשע"ה / 12.10.2014 15:39

הישג לציונות הדתית ומועמדה הגר”א שטרן: מועצת הרבנות הראשית אישרה פה אחד את הארכת ה’כושר’ לרב עיר של הרב אריה שטרן.

לאחר שבמהלך המשאל הטלפוני שנערך ביום שישי ביקשו חלק מחברי המועצה לקיים דיון בנושא, החליט נשיא המועצה הזמני הגר”ש אליטוב, לקיים היום את הדיון ב’בית יהב’.

מבין 16 חברי מועצת הרבנות הראשית נפסלו 7, שלושה בשל היותם מועמדים בעצמם: הגר”י דרעי, הגר”י שפירא והגר”ש אליהו. וארבעה בשל קירבה למעומדים: הראשל”צ הגר”י יוסף והגר”א יוסף גיסיו של הגר”מ טולידאנו, הגר”ד והגרי”מ לאו בגלל הרב משה חיים לאו.

בפועל השתתפו בדיון: הנשיא הזמני הגר”ש אליטוב, הגר”ש שלוש, הגר”י גליקסברג, הגר”ר ערוסי, הגר”י רוז’ה והרבצ”ר הרב רפי פרץ.

מי שלא השתתפו הם הגר”י רלב”ג, שהיום התעוררה דרישה לפסול אותו מלהשתתף בדיון, בשל היותו חותנו של הגר”ד לאו, אחיו של המועמד הגרמ”ח לאו. כמו כן לא השתתפו הגרי”ד גרוסמן והגר”י פרץ.

כאמור, המועצה החליטה פה אחד לאשר את הארכת הכושר של הרב שטרן, ובכך למעשה סללה את דרכו להתמודד לכס הרב האשכנזי בבירה.

סגן שר הדתות אלי בן דהן אמר בתגובה: “רב ראשי לירושלים הוא מהמשרות החשובות בעולם הרבנות בישראל והודות למאמץ של חודשים רבים הצלחנו להביא לקביעת מועד בחירות.

ההתנהלות בסוף השבוע האחרון לא הוסיפה כבוד לרבנות הראשית לישראל בעיני הציבור הישראלי. אני מקווה שכעת הדרך סלולה לבחירת רב ציוני דתי כרב ראשי לירושלים”.

הרב שטרן הוא למעשה המועמד המוביל לתפקיד, במידה ובג”ץ יחליט כי הבחירות יתקיימו במועדן – כ”ז בתשרי.

כעת נותר לראות האם הגר”י שפירא, ראש ישיבת מרכז הרב, שהגיש את מועמדותו ללא כל תמיכה רשמית מהציונות הדתית, יפרוש מהמירוץ או יתמודד עד הסוף.

בנוסף, יש לראות כיצד תשפיע ההחלטה על הדיל, שנחשף אמש בחרדים10, ההולך ונרקם בין הגרמ”ח לאו לגר”ש אליהו, והאם הדיל – הזוכה לתמיכת החרדים – ינצח את הדיל בין הגרש”מ עמאר לגר”א שטרן.

דוברו של הרב אריה שטרן בירך את אישור הכושר שלו: “אנו מברכים את הרה״ג חברי מועצת הרבנות הראשית לישראל על ששמו סוף לסאגה המתמשכת הזו. מדובר בבשורה משמחת לעיר ירושלים. החלטה זו סוללת את הדרך לבחירתו של הרה״ג אריה שטרן שליט״א לתפקיד רבה של ירושלים בשבוע הבא, בתמיכתם של נציגי כל המגזרים והעדות בעיר.

“כפי שהתחייב, הרב מתכונן לעבוד עם כלל הקהילות בעיר מתוך אהבת אחים ולהרים מחדש את קרנה של הרבנות בבירה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות