אנשי הגר”א שטרן: למה לא מטפלים בכושר? הרב לאו: “הסרתי ידיי”

המשנה ליועץ המשפטי הורה לחדש את תעודת ה'גדול בתורה' של הגר"א שטרן, אולם מועצת הרבנות הראשית לא כונסה • פרקליטו קובל על שטרם קיבל את מועד התכנסות המועצה - ורומז: "בשל סוגיית ניגודי העניינים המובהקים החלו לצוץ שמועות שהעיכוב בקידום מימוש הנחייתו של המשנה ליועמ"ש נובע משיקולים לא ענייניים"
נחמן וייס
י"ד תשרי התשע"ה / 07.10.2014 22:33

המירוץ לרבנות ירושלים: אנשיו של הגאון רבי אריה שטרן מאשימים את הרבנות הראשית ב”שיקולים לא עניינים” ו”ניגוד עניינים מובהק”, בגלל אי כינוסה של מועצת הרבנות הראשית לאשר את תעודת הכושר של המתמודד.

במכתב דחוף ששיגר הערב עו”ד אביעד הכהן, פרקליטו של הרב שטרן, אל היועץ המשפטי של המשרד לשרותי דת, עו”ד ישראל פת, הוא טוען כי למרות בקשות חוזרות ונשנות מצידו, טרם קיבל את מועד התכנסותה של מועצת הרבנות הראשית.

עו”ד הכהן אף רומז במכתבו נגד הרב הראשי, שהוא גם נשיא מועצת הרבנות הראשית, כי הוא פועל מתוך ניגוד אינטרסים: “בשל סוגיית ניגודי העניינים המובהקים בין חלק ניכר של חברי המועצה למועמדים שהציגו או הודיעו על כוונתם להציג את מועמדותם, החלו לצוץ שמועות שהעיכוב בקידום מימוש הנחייתו של המשנה ליועמ”ש נובע משיקולים לא ענייניים”.

עו”ד הכהן הוסיף: “בכל הכבוד הראוי, דומני שטוב תעשו אם תזימו אותם לאלתר על ידי פרסום מיידי של המידע הנזכר לעיל, ובכך נקיים כולנו מצוות “והייתם נקיים מה’ ומישראל”.”

בשבועות האחרונים התעוררו מספר תהיות על תעודת הכושר לרב עיר של הגר”א שטרן. לפי הטענות, פג תוקף הסמכת ‘גדול בתורה’ שהוענקה לו על ידי הרבנות הראשית.

לאחר פניה של עו”ד מנחם מושקוביץ למשרד המשפטים, התקיימה ישיבה בנושא, שבחנה את הסוגיה.

אמש, כפי שפורסם לראשונה בחרדים10, שלח המשנה ליועמ”ש לממשלה עו”ד ארז קמיניץ את החלטת משרד המשפטים המכהן אל הרב הראשי, ובה כתב: “נראה כי לאור הנסיבות המיוחדות שבמקרה זה, ונוכח הסתמכות הרב אריה שטרן, על תעודת הכושר שניתנה לו על ידי מועצת הרבנות הראשית, עליה החתומים הרבנים הראשים לשעבר, ולמען הסר ספק, על מועצת הרבנות הראשית לשוב ולדון, ולקבל החלטה בעניינו של הרב אריה שטרן, וזאת לעניין היותו ‘גדול בתורה’, בהתאם לתקנות”.

לאור זאת כותב קמיניץ: “נוכח הסמיכות למועד הבחירות לרבני עיר בירושלים, יש לקיים את הדיון ולקבל החלטה בעניין הרב שטרן בהקדם האפשרי לא יאוחר מיום י”ח בתשרי תשע”ה 12.10.14. נוכח צוק העיתים, ניתן לאפשר בנסיבות שנוצרו, גם החלטה באמצעות משאל טלפוני”.

אולם היום לא התכנסה המועצה, והמשנה ליועמ”ש שיגר מכתב נוסף אל הרב הראשי, בו הוא מבהיר כי על המועצה להתכנס רק בכדי לחדש את תוקף התעודה, ולא לדון אם הרב שטרן זכאי לה. “עליך להאריך תוקף הכושר של הרב אריה שטרן”, כתב.

למרות זאת טרם פורסם מועד כינוס המועצה, או עריכת משאל טלפוני בין חבריה, ואנשי הרב שטרן מאשימים את הגר”ד לאו בניגוד אינטרסים, זאת לאור הגשת המועמדות של אחיו הגאון רבי משה חיים לאו.

יצוין כי בנוסף לרב הראשי מכהן כחבר במועצת הרבנות הראשית גם הרב יצחק רלב”ג, חמיו של הרב הראשי.

מלשכת הגר”ד לאו נמסר בתגובה לחרדים10: “הרב הראשי הגר”ד לאו שליט”א הודיע היום בצהרים ליועץ המשפטי לרבנות הראשית כי מאחר ואחיו הוא בין המתמודדים לתפקיד רבה של ירושלים – הוא מסיר ידיו מכל הליך הבחירות ולא יעסוק בו כלל. כל טענה ובקשה בנושא יטופל בהתאם לכללים הנהוגים ברבנות הראשית”.

מהמשרד לשרותי דת טרם נתקבלה תגובה עד לשעת פרסום הידיעה.

שטרן אביעד הכהן

שטרן אביעד הכהן

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות