המירוץ בירושלים • גם רבה הספרדי של אלעד הגיש מועמדות

רבה הספרדי של אלעד, הגאון רבי מרדכי מלכה הגיש מועמדות לתפקיד רבה הספרדי של ירושלים • מקורביו: "לאחר שהתייעץ וקיבל את ברכתם ותמיכתם של גדולי ישראל - הגיש הרב את מועמדותו"
יוני גרין
י"ד תשרי התשע"ה / 07.10.2014 21:41

הגאון רבי מרדכי מלכה, רבה הספרדי של העיר אלעד, הגיש הערב (שלישי) את מועמדותו לתפקיד רבה של ירושלים.

מקורביו של הרב מלכה טוענים, כי הוא מציג את מועמדותו לאחר שנפגש להתייעצות עם הגר”ח קנייבסקי, שאמר לו – לדבריהם – לרוץ לתפקיד ובירך אותו בהצלחה. 

ההערכה בש”ס היא כי הרב מלכה לא יזכה בתמיכת התנועה.

ממקורביו של הרב נמסר: “במשך עשרות שנים עוסק הרב הגאון רבי מרדכי מלכה בשליחות החשובה של הוראה והנהגת ציבור וקהילות.

בגישתו הייחודית, מצליח הרב לקרב ולהיות גורם מחבר ומאחד בין כלל החוגים והעדות בעם ישראל. על קהל תלמידיו ושומעי לקחו והבאים לשאול בהלכה ולקבל עצה וברכה, נמנים חילוניים, דתיים וחרדים מכל המגזרים בארץ.

כל השנים זוכה הרב לאמונם ולקרבה גדולה אצל גדולי ישראל זצ”ל ויבדל”א גדולי ישראל שליט”א, שרואים בו את שלוחם.

לאחר שהתייעץ וקיבל את ברכתם ותמיכתם של גדולי ישראל – הגיש הרב את מועמדותו לרבנות ירושלים, על מנת שיוכל וביתר שאת, לפעול ולהאהיב את תורת ישראל על עם ישראל, ולהשפיע ולהעניק לציבור גדול מאוד את מה שהיה חסר להם בשנים האחרונות בהן הייתה ירושלים בלי רב”.

יצוין כי מלבד רבה של אלעד, מתמודד מועמד נוסף לתפקיד רבה הספרדי של ירושלים ששמו הרב מרדכי מלכה – המכהן כרב המועצה האזורית של באר טוביה.

הרב מלכה, המתגורר באשדוד וידוע כמקובל – הגיע כבר אתמול בבוקר אל משרד הדתות, והגיש רשמית את מועמדותו לרבנות העיר ירושלים. בעבר התמודד הרב גם לתפקיד רבה של אשדוד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שתי מלכות בכתר אחד?
    07/10/2014 22:23
    אלעדי
  1. צרוף שמות מעניין: שני ‘מלכות’ רוצים בכתר אחד…