שאלה הלכתית: האם מותר לבחור בגרש”מ עמאר לרבה של ירושלים?

שאלה הלכתית מעניינת נשלחה על ידי אחד מחברי הגוף הבוחר לרבנות ירושלים אל הגאון רבי מנשה מלכה: האם מותר לבחור בראשל"צ הגרש"מ עמאר לרב העיר או שזה נחשב "הורדה משררה" • ומה הפסק?
נחמן גור
י"ג תשרי התשע"ה / 07.10.2014 14:42

המועמדות של הראשל”צ הגרש”מ עמאר לרבנות ירושלים, לא התקבלה בברכה מיוחדת מצד אנשי ש”ס, כמו גם בקרב דגל התורה, אבל כעת מתעוררת שאלה מכיוון ממש בלתי צפוי.

 אחד מחברי הגוף הבוחר לרבנות ירושלים, הפנה שאלה מעניינת אל הגאון הרב מנשה מלכה, רבה של מלילות  במועצה אזורית שדות נגב, ומתלמידיו של הגר”ע יוסף זצ”ל.

וכך הוא כותב: “רציתי לשאול את כבודו מאחר שאני חבר בגוף הבוחר לרבנות ירושלים. וידוע שאחד מהמתמודדים הוא הגאון הראשל”צ רבי משה שלמה עמאר שליט”א ועלה בלבי ספק האם מותר לי לבחור בו שהרי לפני כן הוא היה במשרה רמה של רב ראשי לישראל וכעת אם אבחר בו לירושלים הרי זה רק עיר והרי יש דין של מעלין בקודש”.

הרב מלכה מדגיש בפתח תשובתו: “ראשית יש להדגיש שכל תשובתי מתייחסת להלכה בלבד ואין בה שום הבעת צד בעניין הבחירה לרבנות ירושלים”.

הרב מביא את דברי הפוסקים שדנו בנושא של הורדת אדם מגדולתו.

ולאחר מכן מצדד להתיר, משני טעמים, האחד: “אין זה מחייב שנחשב המקרה הנ”ל כהורדה שהרי לשרת בקודש ברבנות ירושלים ששימשו בה גדולי עולם, הרי זה כבוד גדול מאוד לשרת שם, והכל מעלין לירושלים.

“ואף אם ידחה הדוחה ויאמר שיש הבדל בשררה, הרי כאן הרב בעצמו הוא שרוצה למחול על כבודו וללכת למשרה האחרת ובזה פסקו גאוני עולם אבירי ההלכה דשרי (שמותר – נ.ג.)”.

הראשל”צ הגרש”מ עמאר הגיש אתמול את מועמדותו לתפקיד, לאחר סיכומים עם השר לשרותי דת נפתלי בנט וסגנו אלי בן דהן ועם ראש העיר ירושלים ניר ברקת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות