מכה ליהדות התורה • העתירה לבג”ץ נגד הבחירות לרבנות – תידחה

במהלך דיון בעתירות שהגיש 'בתי הכנסת המסורתיים' בירושלים, בטענה שלא קיבלו יצוג הולם בגוף הבוחר לרבנות העיר, רמזו השופטים לאן נוטה דעתם • השופט יורם דנציגר אמר: "לא רואים מקום להתערב" - והציע לעותרים למשוך העתירה • הם סירבו, השופטים שוב רמזו - והעותרים הודיעו: נמסור ההחלטה בהמשך • עדיין לא התקבלה החלטה בעתירת יהדות התורה
נחמן וייס
י"ג תשרי התשע"ה / 07.10.2014 13:04

במהלך הדיון היום (שלישי) בבג”ץ בעתירה שהגישו ‘בתי הכנסת המסורתיים’ בירושלים, הביעו השופטים את דעתם כי “אין מקום להתערב” בהליך.

בהרכב השופטים יושבים יורם דנציגר, אורי שוהם ונעם סולברג.

הדיון בבג”ץ מתקיים בעתירת בתי כנסת מסורתיים, שטוענים כי לא ניתן להם ייצוג הולם בגוף הבוחר לרבנות העיר, ומשכך הם דורשים לפתוח מחדש את ההליך ולמנות נציגים חדשים.

במהלך הדיון רמז שופט העליון יורם דנציגר, לאן נוטה דעתו של בג”ץ, ואמר: “אנחנו לא רואים מקום להתערב”.

דנציגר הוסיף ואמר כי הוא “מציע לעותרים למשוך את העתירה”.

אלא שהעותרים התעקשו שלא למשוך את העתירה למרות בקשת השופטים. שופט העליון נעם סולברג הבהיר שוב שהנטייה של השופטים היא לדחות את העתירה, והציע שוב למשוך את העתירה.

הדיון חודש בשעה 13:30, והעותרים הודיעו כי הם מתעקשים להשאיר את העתירה. ההחלטה תתקבל בקרוב.

במקביל, עדיין לא התקבלה החלטה בעתירות שהגישה יהדות התורה נגד התקנות החדשות לבחירת רב עיר ונגד הליך הבחירות בירושלים, והיא צפויה להתקבל בקרוב.

אולם מאמירות השופטים בדיון הזה, ניתן אולי להבין לאן נושבת הרוח בהיכל בית המשפט העליון.

באם ידחו העתירות, הרי שהבחירות יתקיימו במועדן – כ”ז תשרי, דבר המהווה הישג לציונות הדתית ולמועמד מטעמה הגר”א שטרן, שיוכל להתמודד לתפקיד לפני שיחצה את גיל 70.

כזכור, כפי שפרסמנו בחרדים10 לראשונה, המשנה ליועץ המשפטי הודיע לרב הראשי הגר”ד לאו, כי על מועצת הרבנות הראשית להתכנס בהקדם האפשרי, ולאשר את תעודת ‘הכושר’ לרבנות של הרב אלעזר שטרן, ולהעניק לו הסמכת ‘גדול בתורה’.

גורם רבני בכיר ברבנות הראשית אמר לחרדים10, כי מדובר בהליך שבעיקרו הוא פורמלי וההסמכה של הרב שטרן תאושר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות