לפיד מודה: “טעיתי. לא הייתי צריך לגרום לאחרים לחלל שבת”

שר האוצר התייחס בישיבת סיעת 'יש עתיד' לביקורת על כינוס מסיבת העיתונאים שערך בשבת • במקביל הוא ממשיך לקדם את מע"מ אפס: "באנו לעבוד, לא רק למתוח ביקורת" • על התקציב: "השקענו בתקציב הזה במנועי צמיחה. עידוד הכניסה של הציבור החרדי לשוק העבודה. התקציב גם יוזיל את יוקר המחיה" • גלאון: "בעולם הפנטזיונרי שלו"
נחמן גור
י"א תשרי התשע"ה / 05.10.2014 11:34

שר האוצר, יאיר לפיד, התייחס בפתח ישיבת סיעת ‘יש עתיד’ שנערכה הבוקר (ראשון) בהרחבה לתקציב המדינה לשנת 2015, אשר צפוי להיות מאושר השבוע בממשלה.

במהלך הישיבה התייחס לפיד בהרחבה גם לחוק מע”מ אפס, וזאת על רקע דבריו שלראש הממשלה בשבוע שעבר, לפיהם הוא “לא מתלהב מתכנית מע”מ אפס”.

לפיד הבטיח כי חוק מע”מ 0 יעבור ויחד איתו צעדים נוספים לטיפול במשבר הדיור: “במשך שנים איש לא עשה פה דבר וחצי דבר ביחס למשבר הדיור, עכשיו אנחנו משנים את המצב. באנו לעבוד, לא רק למתוח ביקורת”.

על תקציב המדינה אמר: “ביום שלישי הקרוב תתכנס ממשלת ישראל לאשר את תקציב המדינה לשנת 2015. אני מזכיר לכולם שלפני פחות משנתיים קיבלנו משק בסכנת קריסה, עם תחזית גירעון של מעל חמישה אחוז. עצם העובדה שאחרי תקופה כל כך קצרה הצלחנו לחזק את המשק הישראלי ולאשרר את דירוג האשראי שלנו זו תעודת אמון.

“הצעדים שעשינו אז”, שיבח את עצמו, “הם אלו שמאפשרים לנו עכשיו להגיש תקציב שמשפר את התקציבים החברתיים ואת השירות לאזרח, ולא תקציב של גזירות והעלאות מיסים”.

לפיד הדגיש: “אנחנו מגישים תקציב עם תוספות משמעותיות לא רק לביטחון, גם למשרדים החברתיים. אנחנו מקדישים תקציבים לשיפור החינוך, 2.2 מיליארד שקלים, תקציב הבריאות יגדל ב-2.6 מיליארד שקלים. 1.4 מיליארד שקלים יתווספו לרווחה, מיליארד שקלים יתווספו למשרד לביטחון הפנים, כל מה שנוגע לחייהם של אזרחי ישראל, מהשכבות החלשות ועד למעמד הביניים.

“בתקציבים שהוקצו לשירותים החברתיים יש תוספות משמעותיות מעבר לגידול הטבעי.

“השקענו בתקציב הזה במנועי צמיחה. עידוד הכניסה של הציבור החרדי לשוק העבודה, השקעה בעסקים קטנים, הוספה של אלפי מקומות עבודה בשכר גבוה בהייטק. התקציב הזה גם יוזיל את יוקר המחיה, את מחירי המזון והורדה דו ספרתית של מחירי החשמל אותה אנחנו מובילים עם שר האנרגיה, סילבן שלום”.

בהמשך דבריו בישיבת הסיעה, בעקבות שאלה שהפנתה כלפיו חברת הכנסת עליזה לביא, הודה לפיד שטעה כשכינס את העיתונאים בפתח ביתו בשבת. “טעיתי, למרות שאני באופן אישי עובד בשבת, לא הייתי צריך לגרום לאנשים אחרים לחלל שבת”. 

לפני שבועיים ספג שר האוצר ביקורת ציבורית בשל החלטתו לכנס מסיבת עיתונאים במהלך שבת, בה עדכן עידכון לא דחוף על ההסכמות בנוגע לתקציב המדינה ועל דירוג האשראי של ישראל.

יו”ר מרצ ח”כ זהבה גלאון הגיבה לדברי לפיד: “אולי בעולם הפנטזיונרי של לפיד יוקר המחיה יירד בעקבות התקציב הגרוע שהוא הכין לנו.

“כאן, במציאות, התקציב הזה ימשיך לייקר את חייהן של משפחות צעירות שייאלצו לשלם יותר על השירותים שהמדינה מקצצת. גביית תשלומי הורים על צהרונים, דחיית תוכנית יום לימודים ארוך והחמרת התנאים לקבלת דמי אבטלה, הם רק חלק מהצעדים הפוגעניים בתקציב שיביאו להקטנת ההכנסה של אזרחי ישראל”.

בתגובה לדבריו של לפיד בנושא משבר הדיור אמרה גלאון: “לפיד מתפאר בפתרון משבר הדיור, אבל הפתרון המרכזי שהוא מציע – חוק מע”מ אפס – הוא בכייה לדורות. זהו חוק אווילי וחסר היגיון שכל מטרתו היא להעמיד פנים שהממשלה הזאת מטפלת במשבר הדיור בזמן שהיא עסוקה בכל דבר חוץ מזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות