משי זהב פתח את שמי ישראל בשביל מטוס עם גופה

בני משפחה שהיו בדרכם לישראל עם מטוס פרטי כדי להביא גופה לקבורה, לא קיבלו אישור המראה מאירופה • עד שיו"ר זק"א התערב • מטוס 'דלתא' המריא לישראל באיחור - והנוסעים שבו לבתיהם
נחמן גור
ט' תשרי התשע"ה / 03.10.2014 13:42

חסד של אמת לפני יום הדין: אמש נפטרה בארצות הברית אשה חרדית שרכשה חלקת קבר בבית הקברות ‘ארץ החיים’ בבית שמש.

אלא שבני משפחתה נתקלו בבעיה לממש את בקשתה להיקבר באדמת ארץ הקודש. שכן, בשל יום כיפור אין טיסות הממריאות לישראל, מאחר וחיל האוויר סוגר את המרחב האווירי של ישראל בשעה 14.00, לקראת יום הדין.

הפיתרון שמצאו בני המשפחה החרדית: הם שכרו מטוס, ו-12 איש המריאו עם הגופה לישראל. בדרכו לארץ, המטוס נאלץ לנחות לתדלק באירופה, אולם כאשר ביקש להמשיך בדרכו, הטייס לא קיבל אישור המראה, מאחר והשמים לישראל סגורים.

מי שהתערב כדי להציל את המצב היה יו”ר זק”א, יהודה משי זהב, שדאג לפתיחת השמים למען כבוד המת: המטוס ינחת בארץ ב-15.15 וכל הסידורים לארון ולבני המשפחה שינחתו בנתב”ג יבוצעו במהירות – וההלוויה תתבצע עוד לפני כניסת היום הקדוש.

מי שלא הצליחו להגיע לארץ ליום כיפור הם נוסעי חברת התעופה האמריקנית ‘דלתא’.

המטוס מדגם 747, עליו היו גם חרדים רבים, ביניהם גם הזמר מיכאל שניצלר, התעכב ונאלץ להמריא באיחור לישראל. בעקבות כך הודיע הקברניט לנוסעיו כי לא יספיק לנחות בארץ בשעה סבירה, משום שנתב”ג נסגר מוקדם לרגל יום כיפור.

הנוסעים המאוכזבים נאלצו לחזור לבתיהם, וימריאו רק במוצאי החג. “רציתי להיות בישראל בכזה יום קדוש, אבל אני שמח לעשות מה שה’ רוצה…”, אמר שניצלר עם חיוך על פניו.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות