פצועים בהפגנה נגד ה’כפרות’ בבני ברק • “הם היו אגרסיביים”

פעילים מ'צער בעלי חיים' הפגינו בבני ברק נגד מנהג הכפרות • צעירים תקפו את הפעילים • אשה אחת נחבלה בראשה וכמה נפצעו קל • עוזי ברק: "חלקם גנבו תרנגולות והחלו לרוץ, התערבבו בין האנשים ולא נתנו לקיים המנהג"
אבי כץ
ט' תשרי התשע"ה / 02.10.2014 23:24

קרוב ל-100 פעילים, ביניהם רבים שנשאו חולצות של ‘החזית הישראלית לשחרור בעלי חיים’ הגיעו למתחם השוק בשכונת פרדס כץ בבני ברק, במטרה למחות על שחיטת התרגולות במהלך קיום מנהג הכפרות – צעד שהוביל לעימות קשה בין הצדדים.

ממוקד ‘איחוד הצלה’ נמסר כי מספר צעירים שהיו במקום תקפו את הפעילים, ואשה אחת אף נחבלה בראשה. בחזית לשחרור בעלי החיים טוענים כי אחת הפעילות שלהם שברה את ידה, ואחרים נפגעו.

אפי פלדמן ראש סניף איחוד הצלה בבני ברק מסר: “מדובר באלימות שפרצה במהלך הפגנה שנערכה במקום נגד קיום מנהג הכפרות בתרנגולים, פעילים מארגונים נגד צער בעלי חיים הגיעו למקום להפגין ונתקלו בתגובה סוערת של צעירים תושבי השכונה, מתנדבי איחוד הצלה העניקו טיפול ראשוני לאשה שנפגעה קל עד בינוני ולמספר נפגעים באורח קל.

“המתנדבים הונחו להישאר במקום יחד עם כוחות משטרה עד לסיום ההפגנה מחשש לנפגעים נוספים”.

“הם החלו באלימות”, טען העיתונאי החרדי עוזי ברק, שנכח במקום. “הם לא מחו אלא ניסו למנוע בכוח את הכפרות. חלקם גנבו תרנגולות והחלו לרוץ, התערבבו בין האנשים ולא נתנו למנהג להתקיים. הם לא רק עמדו בצד עם שלטים. היו שם קרוב למאה איש, אגרסיביים מאוד”.

פעיל בחזית השחרור לבעלי חיים אישר את הדברים, ואמר כי אכן הם ניסו לקחת את התרנגולות מהמקום. “זו לא גנבה, זה שחרור חפים מפשע”, אמר למנדי גרוזמן מאתר nrg. “שחררנו בעלי חיים שעמדו להירצח”. לדבריו, “מדובר במנהג עלוב ופרימיטיבי, ויש כבר רבנים שמתנגדים אליו. אין פה שום מצווה, זה לא כתוב בתורה. אפשר לקיים כפרות על ידי תרומה. יש היום כל כך הרבה עניים, מדוע להתעלל בבעלי חיים? גם העולם הדתי כבר מתחיל להבין שזו לא הצורה הנכונה לקיים את הכפרות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אני הייתי שם
    04/10/2014 23:34
    ליבי
  1. אני הייתי שם וצילמתי.
    האלימות לא הגיעה מצד המפגינים, בדיוק להפך.
    אנשים אטומים, ברברים, פרימיטיבים שממאיסים את הדת.