שתף קטע נבחר

המתעמלות נחתו: "תחושה מדהימה, לא ציפינו לזה"

אחרי הזכייה ההיסטורית במדליית הכסף באליפות העולם בהתעמלות אמנותית בטורקיה, המשלחת הישראלית חזרה ארצה. אלונה קושבצסקי אמרה בנוגע לאולימפיאדה הבאה: "יש תקווה למדליה, צריך לעבוד על תרגילים חדשים". אופיר פינס: "עשיתן את זה כמו גדולות, ואתן גדולות"

נבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית, אשר זכתה אתמול במדליית כסף בתרגיל האלות באליפות העולם שנערכה באיזמיר שבטורקיה, נחתה הערב בישראל וקיימה מסיבת עיתונאים במקום.

 

 

הנבחרת, הכוללת את אלונה קושבצסקי, אידה מיירין, קטרינה לבינה, ליהי שוחטוביץ', יובל פילו וקרינה ליחבר, התקבלה בשדה התעופה על ידי בני המשפחות ואנשי איגוד ההתעמלות, אשר היו מצוידים בשלטים ובלונים. המשלחת התקבלה במחיאות כפיים סוערות, פרחים ושמפניות. את נציגי האיגוד הוביל יו"ר איגוד ההתעמלות, אופיר פינס.

 

ההישג של הבנות הינו היסטורי, מאחר שהם מעולם לא הגיעו למקום השני באליפות העולם. יש לזכור שהנבחרת הורכבה לפני שמונה חודשים בלבד ומאז הצליחה לזכות גם במדליית הארד באליפות אירופה.

 

בשל כך, רף הציפיות לקראת המשחקים האולימפיים בריו דה ז'ניירו 2016 עלה. עוד קודם לכן יצטרכו הבנות להשיג את הקריטריון על מנת להופיע במשחקים.

 

צוות המאמנות בנתב"ג (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
צוות המאמנות בנתב"ג(צילום: עוז מועלם)

 

קושבצסקי: "דבקנו במטרה, פחות חשבנו על המדליה"

אלונה קושבצסקי אמרה על קבלת הפנים: "התחושה מדהימה וזה דבר מדהים. לא ציפינו לדבר כזה ואנחנו מאוד נרגשות. יש תקווה למדליה, אבל יש עוד שנתיים וצריך לעבוד על תרגילים חדשים. נעשה את הכי טוב שאפשר. ציפינו לזה, אבל דבקנו במטרה לעשות את הכל בצורה הכי נקייה וטובה ופחות לחשוב על המדליה". 

 

קושבצסקי הוסיפה: "אנחנו מתחילות לעכל את המדליה. הייתה תחרות מאוד קשה מול הרבה נבחרות מאוד חזקות. אמרנו לעצמנו שלא משנה מה יקרה - נדבוק במטרה שלנו - לעשות את זה הכי טוב שאנחנו יכולות ולא להתייחס למה שמסביב. תודה רבה לצוות המאמנות המדהים שלנו. עשינו את זה והצלחנו להגיע מעבר למה שחשבנו, שנה טובה לכולם".

 

אלונה קושבצסקי מובילה את המשלחת השמחה (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
אלונה קושבצסקי מובילה את המשלחת השמחה(צילום: עוז מועלם)
 

נבחרת ישראל בתרגיל האלות המוצלח (צילום: EPA) (צילום: EPA)
נבחרת ישראל בתרגיל האלות המוצלח(צילום: EPA)

 

יו"ר איגוד ההתעמלות אופיר פינס: "אנחנו נרגשים לקבל את נבחרת ההתעמלות האומנותית של ישראל, שהגיעה להישגים בלתי רגילים, בין השאר מדליית כסף. אנחנו מאוד מתרגשים עבורן. לא היה ברור בכלל אם ניסע לאליפות העולם הזו. היו הרבה בעיות ביטחוניות ובסופו של יום הצלחנו להתגבר על זה. מילה טובה לטורקים, שקיבלו אותנו בצורה מכובדת והרגשנו טוב שם. קרה כאן דבר יוצא דופן.

 

"לא היה ברור אם ניסע לאליפות". אופיר פינס (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
"לא היה ברור אם ניסע לאליפות". אופיר פינס(צילום: עוז מועלם)

 

"הנבחרת הזו התכנסה אחרי אליפות אירופה הקודמת בה הגענו רק למקום ה-17. לאחר מכן הקמנו נבחרת חדשה ויצאנו לדרך. מדובר בבנות מאוד צעירות בראשית דרכן. הן כבר הוכיחו שיש להן הווה נפלא ויש להן את כל הפוטנציאל לעתיד מזהיר. עשיתן את זה כמו גדולות ואתן גדולות. אני רוצה לומר על המאמנות, עשינו כאן דבר שאף אחד לא האמין שנעשה. חיברנו צוות אימון מיוחד. לקחנו את אירה וידורצ'יק, את אלה ורעיה ולאחר מכן הוספנו את איילת זוסמן ויצרנו צוות מאמנות אחד הטובים בעולם, אם לא הכי טוב".

 

המתעמלות התקבלו בזרי פרחים ובלונים (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
המתעמלות התקבלו בזרי פרחים ובלונים(צילום: עוז מועלם)

 

פינס הוסיף: "אני חושב שצריך לשנות את הדרך שבה הטוטו עובד. הטוטו צריך לעזור לאיגודים, וכשנותנים מגרשים לערים הגדולות צריך גם להגיד להן מה

עושים במגרשים. לא רק לתת ותעשו מה שאתם רוצים. הטוטו צריך לעזור לענפים המועדפים ואני מקווה שיפנימו את זה. להתעמלות יש רק 2-3 אולמות בארץ וזו בושה. אני חדש בענף הזה, בסה"כ שנה, והענף הזה מתנהל בניגוד להתנהלות הספורטיבית בארץ. הן עובדות 10 שעות ביום בכל תנאים ובכל מצב. יש פה צוות מאמנות רחב בארץ ברמה גבוהה מעל הספורט הישראלי. כשתהיה מנטליות כזו גם בענפים אחרים - הם יצליחו להביא מדליות. צריך לעבוד קשה מאוד, אין דרך אחרת".

 

מאמנת הנבחרת אירה ויגדורצ'יק: "אני ללא מילים. אני עוסקת בספורט הזה 26 שנה ומעולם לא קיבלתי כל כך הרבה הערכה. זה נותן לנו המון כח להמשיך ולזכות במדליות. עברנו תקופה קשה בגלל המלחמה שהיתה פה ואני שמחה שהבאנו הרבה אושר למדינה. תודה לבנות, כי הן באמת הכלי שהעביר את היידע שלנו וביצע את החלומות ואת היצירתיות. נמשיך להשתדל ונעבוד קשה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
נבחרת ההתעמלות האמנותית
צילום: עוז מועלם
מומלצים