יום ראשון, 09.06.2024 שעה 04:56
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

מאז שהלכת: מיטרוביץ' והלקח שאוסקר לא למד

3 חודשים הוא התאמן בצד. לפרקים גם עם הנוער. המלחמה, התקופה ללא משפחתו, וגם המו"מ עם ב"ש שנפל לא שברו אותו. איגייבור? הסרבי לא הולך לשום מקום

|
ניקולה מיטרוביץ´. נפרד לשלום מאוסקר? (יוסי ציפקיס)
ניקולה מיטרוביץ´. נפרד לשלום מאוסקר? (יוסי ציפקיס)

הדרך של ניקולה מיטרוביץ' במכבי תל אביב לא הייתה קלה מהרגע הראשון. כשהגיע לקריית שלום הוא נתפס כהחתמה של פאולו סוזה. השחקנים לא ידעו ממש איך לאכול את ההבאה של הסרבי והדיבורים על כך שלראשונה צורף למועדון שחקן שהוא אינו החתמה של ג'ורדי קרויף, החלו לכרסם.

לעיתים, חלק מהשחקנים הרגישו שהקרדיט למיטרו הופך למוגזם מדי והוא מצידו נאלץ להתמודד פעם אחר פעם עם הטענות שהוא משחק במכבי רק בגלל שהוא שחקן שהמאמן הביא. הטענות הללו הרתיחו אותו אבל הוא בלע את הרוק והמשיך לנסות ולעשות את שלו על כר הדשא.

בסיום העונה שעברה, ממש בצמוד להודעה כי פאולו סוזה עובר לפ.צ. באזל, היה ברור לכולם שהקשר הסרבי לא ימשיך. זהות המחליף עוד לא הייתה ידועה באופן רשמי, הדיבורים על אוסקר גארסיה רק החלו, אבל גם מתוך מכבי הידיעה לפיה מיטרוביץ' יעזוב הייתה ברורה.

ואכן, ההגעה של אוסקר לוותה אוטומטית באי ספירה של הקשר הסרבי. הוא לא יצא עם הצהובים למחנה האימונים ונותר להתאמן בארץ עם השחקנים שאינם בתוכניות.

הקשר היה פוקד את קריית שלום בכל יום כדי לשמור על כושר כשברקע חיפש קבוצה. הוא התאמן תחת עמיר תורג'מן כאשר לצידו היו בין היתר עם דור ג'אן, גונסאלו גארסיה, חסן אבו זייד ויגיל ביטון ולא ממש ידע איך לאכול את הסיטואציה. הוא לא ידע האם האשם במצב הוא ג'ורדי קרויף או שמא אוסקר גארסיה, והקלות בה הוא נעלם מהרדאר הכעיסה והכאיבה.

מתכוננים להיום: ב"ש נגד מכבי ת"א

כך מצא את עצמו אלוף ליגת העל הטרי מבלה את כל הקיץ באימונים עם שחקני הקבוצה שאינם בתוכניות, בנפרד משאר שחקני הסגל של מכבי, בחלק מהאימונים אף עשה זאת לצד שחקני מחלקת הנוער. גם המלחמה שהייתה ברקע ואשתו שרק ילדה ונשארה בסרביה לא הוסיפו למורל הנמוך של מיטרוביץ'. מי שבאותם הימים היה צמוד לקשר ובילה איתו את מרבית הזמן הוא גונסאלו גארסיה שבהמשך עזב לטובת אנורתוסיס פמגוסטה.

אוסקר גארסיה (מכבי ת&qout;א) (מערכת ONE)
אוסקר גארסיה. מיטרוביץ' לא ידע מי אשם, המאמן או ג'ורדי (מכבי ת"א)
 

"ניקולה מקצעון ברמות אחרות והוא היה עובד קשה מאוד גם עם עמיר תורג'מן ובסיטואציות לא נעימות. התאמנו בהתחלה כל השחקנים שהיו בלי חוזה, ואח"כ התאמנו עם הנוער לכמה אימונים. תחשוב, הוא הרגע זכה באליפות ופתאום הוא מתאמן עם הנוער", מספר אחד מחבריו לאותה קבוצת שחקנים שלא פתחה את העונה עם מכבי.

גונסאלו גארסיה (משה חרמון)
גונסאלו גארסיה. הוא ומיטרוביץ' היו צמודים (משה חרמון)
 

"מההתחלה כל הזמן בשיחות עם עמיר תורג'מן ובינינו הוא תמיד אמר שהמטרה שלו זה לחזור למכבי ולסגל של אוסקר, שהוא מתאמן חזק כדי לחזור לקבוצה והוא אמר בעצמו 'אני אחזור למכבי'. הוא סיפר שג'ורדי אמר לו שכרגע הם לא מעוניינים שהוא יחזור כי נוסא איגייבור בא ושאין לו מה לעשות פה והוא המשיך להתאמן ולעבוד קשה", מספר חבר אחר.

"הוא עבד חבל על הזמן והוא המשיך להאמין שיקראו לו לחזור. היה לו לא פשוט להתאמן שלושה חודשים בצד ללא קבוצה בלי לדעת איפה אתה עומד, אבל הוא שידר עסקים כרגיל, ונתן בכל אימון את כולו. גם בנוער הוא פרגן לשחקנים ובאמת היה הבוגר בחבורה והנה הוא חזר למכבי והוא גם בהרכב וזה אומר הרבה", הוסיף חבר נוסף שהתאמן לצידו באותה התקופה.

מיטרוביץ´, קרלוס (משה חרמון)
מיטרוביץ'. הבוגר בחבורה (משה חרמון)
 

בשלב מסוים שמו נקשר עם הפועל באר שבע. בתקשורת דווח כי סיכם במועדון ואף עבר בדיקות רפואיות, אך הסרבי הבהיר לאורך כל הדרך שזה לא כזה קרוב כמו שמדווחים. מיטרו כבר היה עם רגל וחצי מחוץ למכבי ולמרות שלמכבי תל אביב היו בעיות במרכז השדה במשחקים הראשונים של העונה באירופה, אוסקר גארסיה לא הסתכל לכיוונו והמשיך עם החומר הקיים.

באחת מאותן השיחות עם חבריו לאותה קבוצת שחקנים שהתאמנה בנפרד, הביע הסרבי את תסכולו הרב: "הוא היה שבור. הוא אמר לי 'אני לא מבין למה משחררים אותי. אוסקר בכלל לא ראה אותי ולא נתן לי הזדמנות. אני לא מבין למה לא רוצים אותי'. היה לו מאוד לא קל. שוב, תחשוב שהוא היה אחרי עונת אליפות והיה לו טוב, גם הקהל אהב אותו מאוד. אנחנו מהצד לא הבנו את ההתנהלות".

אלישע לוי על הספסל (חגי ניזרי)
אלישע לוי. הסרבי לא היה קרוב להצטרף אליו (חגי ניזרי)
 

אלא שאז אוסקר הלך ובמוקמו הגיע פאקו אייסטרן, וכך, לפתע באימון אחד ביום שבת לפני הדרבי התל אביבי בגביע הטוטו, בחר לשתף את מיטרוביץ'. פאקו שוחח לפני כן עם ג'ורדי קרויף ושמע ממנו לגבי כל שחקני הסגל. המאמן ביקש לבחון את כולם אחרי שצפה במשחקים של הקבוצה מהעונה שעברה. משהו בסרבי קפץ לנגד עיניו והוא החליט לתת לו עוד הזדמנות. הסרבי ערך אימון ראשון עם חבריו ויום לאחר מכן כבר פתח בהרכב. כולם הופתעו. גם ניקולה בעצמו. לחבריו אמר בסיום: "כבר הייתי בטוח שאני לא אהיה כאן יותר".

מאז לא יצא מההרכב של אייסטרן ועושה רושם שהוא בונה עליו לקראת העונה החדשה. במסיבת העיתונאים לקראת באר שבע, אף אמר דברים מאוד חדים בנושא: "הוא הראה בשנה שעברה שהוא שחקן טוב שצריך לשחק. הוא לא היה בתוכניות של המאמן הקודם, אבל אחרי כל כך הרבה משחקים שהוא שיחק בעונה שעברה, כולם יודעים למה הוא בתוכניות שלי".

פאקו אייסטרן (יניב גונן)
פאקו אייסטרן. מאז שהגיע, מיטרוביץ' לא יוצא מההרכב (יניב גונן)
 

"בדרך כלל בתוך שבוע אתה רואה אם שחקן הוא טוב או לא. ראיתי משחקים של מכבי מהעונה שעברה ובכלל לא היה ספק שהוא צריך להיות בקבוצה", הוסיף אייסטרן. במכבי מתעקשים כי הסיבה היחידה שמיטרוביץ' לא היה חלק מהסגל של אוסקר היא אוסקר בעצמו. המאמן לא התרשם ממנו וביקש מראש שיגיע קשר עושה משחק אחר במקומו.

כתוצאה מכך צורף לסגל של מכבי ת"א נוסא איגייבור. ואיך שגלגל מסתובב לו, בדיוק כמו שאיגייבור היה אמור להיות איש מפתח אצל אוסקר ומיטרוביץ' לא בתוכניות, לפחות על פי פתיחת העונה המצב אצל פאקו אייסטרן הוא הפוך. והמציאות הזאת היא הלקח החשוב ביותר שמכבי ת"א צריכה ללמוד לקראת ההמשך על איך היא כמעט איבדה שחקן שמאפשר לה לפתוח את העונה בצורה חלקה לטובת שחקן שהיה יכול להיות מרכז הבעיות שלה.

נוסא איגייבור (יניב גונן)
נוסא איגייבור. איך שגלגל מסתובב לו (יניב גונן)
 

לסרבי אין מקום מובטח בהרכב, אבל ברור לכולם שהוא יהיה חלק בלתי נפרד מהסגל של המאמן הבאסקי העונה. אחרי קיץ קשה מאוד שעבר עליו, מיטרוביץ' הגיע לעונה הזאת אחרת. הוא פחות מחוייך כלפי חוץ, יותר סגור, לא אותו ניקולה שהתרגלנו לראות בעונה שעברה.

גם על כר הדשא הוא עדיין משחק עם מעט חשש אבל במכבי בטוחים שזה עניין של ביטחון שיגיע עם הזמן. ומה הוא אומר בעצמו? "ברור שהיה לי קיץ לא פשוט ולא היה נעים, אבל יש לי חוזה וכיבדתי אותו. אני שמח שפאקו וג'ורדי החליטו לתת לי עוד הזדמנות ואני מקווה להוכיח את עצמי בכל פעם שאשחק".

ג´ורדי קרויף ופאקו אייסטרן (משה חרמון)
ג´ורדי קרויף ופאקו אייסטרן. נתנו לסרבי עוד הזדמנות (משה חרמון)
 

הערב, ב-20:50, הוא פוגש בקבוצה שכמעט ושמה את ידיה עליו. קבוצה שהוא בעצמו כינה אשתקד כ"פחות טובה באופן משמעותי ממכבי ת"א", ולו יחד עם מכבי יש מטרה ברורה - לגרום לה להישאר כזאת גם לאחר ההתמודדות בווסרמיל. 

אסור לפספס
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
נגןנטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ שלה
נטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ החדשים
נגןכשאבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו עם צמד
האבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו כובש צמד
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */