יום שלישי, 21.05.2024 שעה 23:07
צביקה שרף

מכבי חלשה במשחק הפנים

צביקה שרף בטור אישי ל-ONE: מאריץ' אכזבה וטיוס עדיין לא הופיע. מכבי טרם גיבשה זהות, ועצה לגיא ופיני: תתייעצו בצד לפני פסק זמן, זה ימנע מבוכה

בשנת 1980 נערך הגביע הביניבשתי בסרייבו. בוסנה סרייבו הייתה קבוצה מובילה בכדורסל האירופי והעולמי. כעוזרו של רודי דאמיקו, יצא לי לעבור איתו את החוויה המדהימה של השתתפות וזכייה בטורניר.

הרבה שנים עברו, והמפעל הזה נעלם. אך בשנים האחרונות החזירו אותו עם צמד משחקים שנערכים בדרום אמירקה, ובו לוקחים חלק אלופת היורוליג ואלופת דרום אמריקה.

הקבוצות האירופיות שמגיעות לצמד המשחקים מייחסות חשיבות רבה אליהם, אך הן נמצאות בשלבי הכנה לעונה. מכבי תל אביב היא קבוצה שונה וחדשה שנמצאת בהתהוות, עם מאמן חדש ושחקנים חדשים אל מול שחקנים רבים שעזבו. המחליפים עדיין לומדים ומנסים להשתלב.

אבל כמו שאמר המאמן גיא גודס לפני גביע ווינר: למכבי חשוב לקחת את התואר גם בשלב הזה של העונה למרות כל הקשיים. במועדון הצהוב הגביע הזה הוא בגדר חובה ולא מדובר במשחק אימון. למרות זאת, בעשרה ימים מכבי איבדה שני תארים, וזה לא עניין של מה בכך בכל מה שקשור למועדון.

פארגו. הצהובים איבדו שני תארים בתוך 10 ימים (fiba americe)
פארגו. הצהובים איבדו שני תארים בתוך 10 ימים (fiba americe)
 

המשחק הראשון, שהסתיים בהפרש של שלוש נקודות לטובת מכבי אחרי פיגור לאורך רוב הדקות, הותיר הרבה סימני שאלה אצל אנשי הכדורסל.; אנחנו מכירים את הקבוצה מתל אביב אבל לא הכרנו מספיק טוב את הברזילאים. למשל, הזריקות משלוש נקודות עם האחוז הנמוך בכל קנה מידה (17% עם 31 זריקות). זה היה נראה כמו איזו השתוללות חסרת אחריות. כנראה שקבוצה שזורקת בצורה סיסטמטית מהשלוש ככל הנראה קולעת טוב יותר.

מכבי חלשה להחריד בכל מה שקשור לשחקני הפנים; אלכס מאריץ' אכזבה מוחלטת ואלכס טיוס עדיין לא מראה את מה שהראה בעונה שעברה. שחקני החוץ, בעיקר החדשים, לא יודעים עדיין להפעיל אותו כמו שהפעילו אותו בעונה שעברה בעיקר במסירה הגבוהה אחרי הפיק-אנד-רול. בראיין רנדל אינו יכול לשחק בעמדת הסנטר. אינני יודע כמה ובאיזו צורה הוא פצוע. בנוסף, הוא גם מרבה לבצע עבירות, כל הסלים שלו באים בכניסות מצד שמאל והקליעה שלו מטווח קצר ובינוני לא קיימת. וטווח השלוש? אין בכלל על מה לדבר. האלופה עדיין צריכה את סופו וחזרתו היא עדיין תעלומה.

רנדל (fiba america)
רנדל. לא יכול לשחק כסנטר (fiba america)
 

המאמנים עושים ניסויים רבים לקראת העונה שבפתח, וההחלטה הראשונה המשמעותית שלהם כרגע היא הכללתו של סילבן לנדסברג בחמישייה על חשבון מרקיז היינס. שחקן חמישייה נוסף, ג'רמי פארגו, נתן הצגה שהחזירה את קבוצתו למשחק. גודס התעקש על החזרתו והוא נותן לו את המפתחות. הבעיה: פארגו הוא גם הרכז וגם הסקורר, מה שאומר שהאחרים לא נוגעים מספיק בכדור, מה גם שזה משפיע על יוגב אוחיון שירד בדקות המשחק שלו. אוחיון הוא הגארד ההגנתי הטוב בקבוצה, מאחר ופארגו והיינס פחות אגרסיביים ומקריבים מעצמם בהגנה. עם כל הכבוד לתפוקה בהתקפה, הם צריכים לתת יותר בהגנה.

דווין סמית' עדיין לא מוכן לעונה ואותות הניתוח והחזרה המאוחרת לאימונים ניכרים במשחקו. אינני יודע מה כוחו של נייט לינהארט ומה סיבת הבאתו, אבל חילופים של סוף רבע לשניות מעטות לא יתרמו לשילובו ולא יתרום לביטחונו, ובלי ביטחון קשה להפגין יכולת (אם יש לו כזו).

מכבי ממשיכה עכשיו לעוד שני משחקי ראווה בארה"ב נגד קבוצות NBA; אלה לא המשחקים שיעזרו למאמנים לקדם את הקבוצה. האלופה עדיין לא החליטה על הזהות שלה ומקבלת עכשיו החלטות תוך כדי תנועה. אי אפשר כל הזמן להיתלות רק על מה שקרה בעונה שעברה כי אז הכל הצליח בסופו של דבר.

גודס וגרשון. עדיף להתייעץ בצד (fiba america)
גודס וגרשון. עדיף להתייעץ בצד (fiba america)
 

עצה ידידותות לגודס ולפיני גרשון: תסגלו לעצמכם התייעצות קצרה בצד עם תחילת פסק הזמן, תיישרו קו ולאחר מכן תפנו לשחקנים לתת הוראות ולבצע את מה שתיכננתם. זה יפתור אתכם מהרבה אי-נעימויות.

לסיכום, למכבי יש הרבה חומר למחשבה כי עד לרגע זה רוח המועדון והמסורת שלו לא הופנמו לשחקנים, כי במצב אחר בהיסטוריה של המועדון עם שחקנים חדורי רוח ו-ווינרים מוכחים, מכבי הייתה מנצחת למרות היכולת הטובה שהפגינו הברזילאים ולמרות יתרון הביתיות שלהם. 

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים