שתף קטע נבחר

התעמלות אמנותית: מדליית כסף היסטורית לישראל באליפות העולם

הנבחרת הישראלית השיגה ציון של 16.983 נקודות בתרגיל האלות, ורשמה את הישג השיא של הענף. הנבחרת זכתה בארד ב-2011. ספרד זכתה בזהב. בתרגיל הכדורים והסרטים סיימה הנבחרת במקום ה-6

נבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית רשמה היום (ב') את הישג השיא שלה בכל הזמנים, עם מדליית כסף בתרגיל האלות באליפות העולם שנערכה באיזמיר, טורקיה.

 

הנבחרת, הכוללת את אלונה קושבצסקי, אידה מיירין, קטרינה לבינה, ליהי שוחטוביץ', יובל פילו וקרינה ליחבר, עלתה לגמר בזכות הופעה נהדרת במוקדמות שהעניקה לה את המקום החמישי בקרב רב, ואת הכרטיס לשמונה האחרונות.

 

הישג נפלא. נבחרת ישראל (צילום: EPA) (צילום: EPA)
הישג נפלא. נבחרת ישראל(צילום: EPA)

 

בתרגיל האלות, בו עלו על המזרן כנבחרת החמישית, הציגו הישראליות תרגיל מדהים ללא טעויות והיו לאחת הנבחרות היחידות, יחד עם ספרד, ששמרו על ריכוז לכל אורכו ולא הפילו אפילו פעם אחת את המכשיר.

 

בסיום הראה לוח התוצאות את הציון הנהדר 16.983 נקודות, כשאת מדליית הזהב קטפה ספרד עם ציון של 17.433 נקודות ואת מדליית הארד השיגה נבחרת בלארוס עם ציון של 16.6 נקודות, כשרוסיה החזקה כלל לא עלתה לגמר.

 

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

 

זאת הפעם הראשונה בהיסטוריה שנבחרת ישראל זוכה במדליית הכסף באליפות העולם, והפעם השנייה בסך הכול שהיא עולה על הפודיום בתחרות החשובה ביותר בעולם, לאחר שב-2011 זכתה במדליית הארד בתרגיל החישוקים והסרטים.

  

יש לציין כי הנבחרת הוקמה מחדש לאחר המשחקים האולימפיים בלונדון, כשההרכב הסופי גובש רק בשנה האחרונה. הבנות מעלות את הרמה מתחרות לתחרות, באליפות אירופה האחרונה השיגו את מדליית הארד בקרב רב, ומאז לא מפסיקות לעלות על הפודיום.

היסטוריה של הישגים. הארד מאליפות אירופה השנה (עמית שיסל) (עמית שיסל)
היסטוריה של הישגים. הארד מאליפות אירופה השנה(עמית שיסל)

 

לבנות לא היה הרבה זמן לחגוג את המדליה, כי זמן קצר לאחר מכן, עלו להשתתף בגמר השני שלהן בתרגיל המשלב בין כדורים לסרטים, לצלילי המוזיקה של "משפחת אדמס" שגם הוא עבר ללא תקלות מיוחדות.

 

הציון של הבנות היה 16.850 נקודות וזה הספיק להן למקום השישי, כשאת מדליית הזהב קטפו הרוסיות עם 17.950 נקודות, בכסף זכתה בולגריה עם ציון של 17.616 נקודות ובארד הסתפקו הבלארוסיות עם 17.466 נקודות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
נבחרת ישראל התעמלות אמנותית אומנותית אלות
צילום: EPA
מומלצים