התלוננה על סחרחורת וגילתה: חצי ממוחה לא קיים

רופאים בבית חולים בסין לא האמינו למראה עיניהם: אשה שהתלוננה על מיגרנה וסחרחורות נשלחה לצילום סיטי בו התברר: המוח הקטן, המהווה 40 משטחו הכולל של המוח, פשוט לא קיים אצלה
אליעזר היון
כ"ו אלול התשע"ד / 20.09.2014 23:53

אשה סינית צעירה בת 24 ממחוז שאנדונג הגיעה לבית החולים עם תלונה על מיגרנה וסחרחורת והכתה את הרופאים בתדהמה כשגילו לאחר צילום סי טי כי חלק מהמח שלה פשוט חסר.

המוח הקטן תופס 40 אחוזים משטחו של המח, ותפקיו הוא קריטי במיוחד. הנה ציטוט מויקיפדיה: המוח הקטן, הקרוי גם מוחון או צרבלום (TA: Cerebellum), הוא אזור במוח אשר מעורב בין השאר בתכנון, ויסות ולמידה של תנועות מוטוריות. המוח הקטן ממוקם בחלקו האחורי של המוח, מתחת למוח הגדול ומאחורי גזע המוח. משקלו של המוח הקטן הוא 10%-15% ממשקל המוח, שטח הפנים שלו הוא כ- 40% משטח פני המוח והוא מכיל כמחצית מתאי העצב שלו‏.

הרופאים שפשפו את עיניהם שוב ושוב, שכן אשה החיה ללא מחצית מן המח היא תופעה כמעט בלתי אנושית. בכל ההיסטוריה האנושית יש תיעוד של מקרים ספורים בלבד הדומים במשהו למקרה הנוכחי.

האשה שהיתה נורמטיבית לחלוטין, סיפרה לרופאים כי היא סבלה בחייה מחוסר בקואורדינציה והחלה ללכת רק בגיל שבע ולדבר בגיל 6 אך יחד עם זאת התפתחותה באופן כללי היתה תקינה. האשה אף הספיקה להתחתן ולהוליד ילד.

יכולותיה של האשה הוסברו על ידי הרופאים בחוסנו המופלא של המח האנושי המסוגל לפצות על חלקים חסרים או משותקים אחרים שלו – תופעה המוכרת גם אצל ילדים הסובלים משיתוק מוחין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות