ליצמן: “שמעתי את לפיד בערוץ 2 וכמעט הלכתי לרופא אוזניים”

ליצמן וגפני הכריזו: לא נצטרף לקואליציה • גפני לסלומינסקי: "רוצים שתקדם את חוק מע"מ אפס כדי שלפיד ישתה את כוס התרעלה עד תום - וייכשל עד לבחירות" • ליצמן: "לפיד משקר או שפקידי האוצר משקרים" • דוברו של לפיד: "הוא התבלבל"
נחמן גור
כ' אלול התשע"ד / 15.09.2014 11:52

ועדת הכספים התכנסה הבוקר (שני) לדיון נוסף בחוק מע”מ אפס של שר האוצר יאיר לפיד – וגם הבוקר הדיון היה ההצגה הכי טובה בעיר.

בפתח הדיון ציין ח”כ משה גפני, כי אין בכוונת חבריו לקדם את פירוק הקואליציה דרך החוק ואמר ליו”ר ליו”ר הוועדה ח”כ ניסן סלומינסקי : “אתה מקדם את החוק במהירות מטורפת. אם אנחנו אומרים לראש הממשלה אתה יכול לעשות כדעתך, ולא לתת ללפיד להעביר את מע”מ אפס, אז לפיד יצא מהממשלה ואנחנו נוכל להיכנס. למה אנחנו לא עושים את זה? כי אנחנו רוצים שלפיד ישתה את כוס התרעלה עד תום, שיכשל, עד לבחירות”.

ח”כ אחמד טיבי קרא: “זו ריצת עמוק”.

גם ח”כ יעקב ליצמן אמר כי יהדות התורה לא תצטרף לקואליציה. “שמעתי את מה שאמר שר האוצר בערוץ 2 וכמעט הלכתי לרופא אוזניים. שר האוצר, לא פחות ולא יותר, אמר שעלות החוק מגיעה ל-1.3 מיליארד שקל. הוא אמר את זה בקולו. או ששר האוצר משקר או שפקידי האוצר משקרים. פקידי האוצר אמרו 3 מיליארד שקל. אם שר האוצר שיקר בטלוויזיה הוא צריך להתנצל. אם הפקידים שיקרו, הם צריכים להתנצל. אני לא יודע מי צודק”.

ליצמן אמר עוד: “אני רוצה להוסיף הסתייגות לחוק שהחוק לא יעלה יותר מ-1.3 מיליארד ש”ח. אני רוצה שנזמין את שר האוצר, שיענה על השאלה. אני העליתי דבר רציני”.

ח”כ כהן השמיע בוועדה את דברי לפיד אתמול בערוץ 2: “תוכנית מע”מ 0% לא עולה 3 מיליארד שקל בשנה. זו אגדה שמישהו הפיץ וכולם נתפסו למספר הזה. לפי תקציב -2015 היא עולה 1.3 מיליארד שקל”.

דבריו של שר האוצר, יאיר לפיד, מנוגדים להערכה שהשמיע נציגי האוצר בוועדת הכספים – סגן הממונה על התקציבים באוצר ערן ניצן – לפיה העלות היא כ-2.5 מיליארד שקל בשנה. עלות זו גדלה לכ-3 מיליארד שקל בעקבות הרחבת החוק בוועדת הכספים.

סלומינסקי ביקש להעלות את ההסתייגות להצבעה מיידית ובמקום התפתחה מהומה.

הח”כים אחמד טיבי ויצחק כהן ביקשו לזמן את נציגי האוצר על מנת שיציגו בפניהם נתונים על עלות החוק. סלומינסקי הודיע שיזמן את נציגי האוצר משרד האוצר לישיבה מחר, על מנת שיתנו תשובות.

אלא שבעקבות ‘דיל’ בין הקואליציה לאופוזיציה בהמשך הוחלט כי חברי הוועדה יצביעו היום על כל ההסתייגויות ובכך למעשה הוועדה תסיים את ההצבעה. מחר יתעסקו חברי הוועדה ברוויזיות ולאחר מכן הם יביאו מוועדת הכנסת את כל הנושאים הפתוחים הנוגעים להצעת החוק.

התמורה שמבקשים חברי האופוזיציה בוועדת הכספים בשביל לקצר את ההליכים היא להביא את הגורמים המקצועיים ממשרד האוצר ולעמת אותם עם הדברים שאמר שר האוצר יאיר לפיד לפיהם עלות חוק מע”מ 0% בתקציב 2015 היא 1.3 מיליארד שקל ולא 3 מיליארד ששקל ומעלה כפי שטענו באופוזיציה.

דוברו של יאיר לפיד מסר כי לפיד התבלבל באמירתו: “שר האוצר התכוון שעלות החוק ב-2014 הייתה 1.3 מיליארד שקל, לא ב-2015. הוא התבלבל ואין בכלל עלות לחוק. ב-2015 החוק אמור לעלות 2.5 מיליארד שקל בהנחה שיממשו אותו מקסימום מרוכשי הדירות”.

חברי הוועדה דורשים להביא לדיון את הממונה על התקציבים במשרד האוצר אמיר לוי, או את סגנו. בכך הם מבקשים למעשה להביך את לפיד, כיוון שהם בטוחים שעלות חוק מע”מ אפס תהיה גבוהה הרבה יותר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות