מתח בקהילה היהודית בבולטימור: הרב הורה לא לחסן הילדים

הרב שמואל קמינצקי ורעייתו הרבנית מתנגדים לחיסון ילדים מה שמעורר מתח בין הקהילה לרשויות הבריאות • לדברי הרב החיסונים אינם אלא עסק כלכלי שהוביל לסיבוכים רפואיים חמורים • רופא ילדים בארה"ב: 25% מהמתחסנים לוקים באוטיזם
אליעזר היון
י"ט אלול התשע"ד / 14.09.2014 16:00

מתח בקהילה היהודית בבולטימור סביב שאלת חיסוני הילדים. אתר החדשות היהודי JT ניוז מדווח כי הרב שמואל קמינצקי, הנחשב לאחד מגדולי הרבנים בארה”ב, ורעייתו הרבנית מתנגדים לחיסון הילדים כפי שדורשת מערכת הבריאות.

“החיסונים לא פעם רק מסכנים את הילדים ומגבירים מחלות, זאת מלבד העובדה שפעמים רבות מדובר בסוגיא כלכלית בלבד המכניסה מיליונים לחברות התרופות והחיסונים” צוטט הרב באתר. הרב הזכיר גם של רופא בכיר מן העיר שיקגו שתומך במדיניות זו.

הדיווח המגיע מפי גורם כה בכיר בקהילה היהודית, מעורר הדים רבים בקרב הגורמים הרפואיים. ד”ר שטיין ורופאים אחרים הכריזו כי הם אינם מוכנים להמשיך לטפל בילדים שלא חוסנו. יצויין כי על פי חוק מערכת הבריאות בארה”ב חייב כל ילד המגיע למוסד לימוד להציג את החיסונים אותם קיבל אלא אם כן יש לו נימוק רפואי או דתי המונע זאת ממנו. האם ההתנגדות הרבנית נחשבת לנימוק דתי? ד”ר לינדה גרוסמן מנהלת הלישכה הרפואית במחוז בולטימור אומרת כי היא לא מכירה כל נימוק דתי שעשוי לייצר מניעה חיסונית.

“בית הספר לא יכול לקבל לשורותיו ילדים שלא קיבלו חיסון, יש כאן חשש של הידבקות, וגם הילדים האחרים שחוסנו נמצאים בסיכון”. גם סטייסי שוורץ ממרפאת ילדים מקומית טענה כי מדובר בעניין של ‘בריאות הציבור’ ואין כל מחקר שהחיסונים הללו עלולים להוביל לתוצאות לא רצויות.

ישנם מחקרים ועדויות

יחד עם זאת ד”ר ברנר, רופא ילדים בעל וותק של 49 שנים מספר על התפתחויות לא קלות בעקבות מתן חיסונים. לדבריו, לא פחות מ-25 אחוזים מן הילדים שקיבלו חיסון לוקים בסוג כל שהוא של אוטיזם. הוא ממליץ לדחות את החיסונים הראשונים לפחות עד שהתינוק יהיה בן 6 חודשים.

“במהלך שנותי כרופא, טיפלתי בשמונה ילדים שהפסיקו לדבר לאחר שקיבלו חיסון כנגד חצבת” אומר ברנר.

הרבנית קמינצקי, כך מדווח האתר, מזכירה כי בבית הספר עובדים עובדי שירות רבים כמו מקסיקנים ופועלים זרים, שבוודאי אינם מחוסנים מה שלא גרם להתרצות של מחלות בבית הספר. “כיהודים אנו נדרשים לשמור על הבריאות שלנו” אמרה הרבנית, “אך במקרה הזה לא ברור כלל שהחיסון אכן מגשים את המטרה הזו”.

 כמו כן, הרב קמינצקי מזכיר כי הרב  קנייבסקי פסק, כי אין להרחיק מבית הספר ילד שהוריו בחרו שלא לחסנו. כאמור, דבריו של הרב נתמכים גם על ידי רופאים קונוונציונאליים לצד אחרים שמתנגדים. הפולמוס כפי הנראה, יימשך עוד זמן רב.

סייע בהכנת הכתובה: דניאל גולדמן

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות