חרדית תבעה מזונות למרות שבעלה גידל את הילד

בני הזוג התגרשו לאחר שהאישה הפכה לחרדית • כשבגר, עבר הילד להתגורר אצל האב בהסכמת האם • אבל היא מצידה תבעה את חוב המזונות שלא שולמו לה • בית הדין הרבני פטר את האב מתשלום החוב
נחמן גור
י"ט אלול התשע"ד / 14.09.2014 10:34

אישה חרדית, המתגוררת בשומרון, תבעה מבעלה לשעבר 100 אלף שקלים דמי מזונות, שלא שולמו לה לטענתה.

בעקבות התביעה, האישה פתחה נגד הבעל לשעבר תיק בהוצאה לפועל, עיקלה את משכורתו, והחלה בהפעלת גבייה אגרסיבית לרבות פקודת מאסר, זאת למרות שלטענת האב בארבע השנים האחרונות היא כלל לא מגדלת את בנם המשותף.

לפי הדיווח בערוץ 7, בני הזוג, במקור דתיים לאומיים, התגרשו לפני מספר שנים, על רקע התחרדות האישה. בנם המשותף, שלמד עד לגירושיהם במסגרת דתית לאומית במרכז הארץ, עבר עם אמו לישוב בשומרון, והועבר למסגרת חינוך חרדית – בה סבל מבידוד חברתי קשה.

משבגר, ואמור היה לעבור ללמוד חטיבת הביניים, סירב הנער להמשיך במסגרת חינוכית חרדית. בהסכמת אמו הוא עבר להתגורר בבית אביו במרכז הארץ, שם גם נרשם למסגרת לימודית של נוער דתי לאומי.

כשלוש שנים לאחר מכן, הופתע האב לקבל התראה על חוב גדול מההוצאה לפועל. לתדהמתו, התברר כי אשתו עיקלה את משכורתו, את חשבון הבנק שלו ואף ביקשה לעוצרו, והכל בשל הטענה כי לא שילם לה תשלומי מזונות בשנים האחרונות.

האב פנה לעו”ד וזה הגיש ללשכת ההוצאה לפועל בקשה בטענת “פרעתי”, לפיה הוא אינו חב בתשלום המזונות מיום שבנו עבר להתגורר אצלו.

רשם ההוצאה לפועל קבע כי עיכוב הליכי הגביה יכנס לתוקף רק לאחר שהאב ישלם לאם 40,000 ₪. האב לא הסכים והגיש באמצעות עורך הדין בקשה דחופה לבית הדין הרבני בפתח תקווה.

לאחר שהשתכנעו שבכל התקופה האמורה האם כלל לא גידלה את הילד, ולמעשה היא דורשת כספים שלא מגיעים לה – פטרו דייני בית הדין הרבני את הבעל מחוב המזונות.

עורך הדין הגיש בקשה להעביר באופן רשמי את המשמורת על הילד לאביו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות