בכיר בחמאס מודה לראשונה: “ירינו רקטות מתוך ריכוזי אוכלוסייה”

בכיר בארגון הטרור מודה לראשונה את מה שישראל טענה במהלך מבצע צוק איתן: בוצע ירי רקטות מריכוזי אוכלוסייה וליד בתי ספר • גם בשטח גוברות העדויות: חמאס עשה שימוש במתקנים אזרחיים
יוני גרין
י"ז אלול התשע"ד / 12.09.2014 13:52

בחמאס מודים לראשונה במה שידוע לכל ישראלי: ארגון הטרור השתמש בריכוזי אוכלוסין על מנת לשגר מהם רקטות.

בראיון שהעניק בכיר בחמאס לרשת AP הצרפתית, הוא הודה כי ארגון הטרור ביצע ירי רקטות מריכוזי אוכלוסיות בעת תקופת הלחימה במבצע צוק איתן. מדובר בפעם הראשונה שבכיר מתייחס ומאשר את טענות צה”ל.

לדבריו, לארגון הטרור לא הייתה ברירה אלא לפעול מתוך השטח המאוכלס, אך לטענתו אנשי הארגון ניסו להרחיק ככל הניתן אזרחים מאזורי הקרבות. “עזה – מבית חנון בצפון ועד רפיח בדרום – היא אזור עירוני שישראל הפכה לאזור מלחמה”, אמר ראזי חאמד, בכיר הארגון לסוכנות הידיעות. “ישראל טענה שרקטות נורו מבתי חולים ובתי ספר כשלמעשה הן נורו במרחק של 200-300 מטר מהם. למרות זאת, נעשו טעויות וטיפלנו בהן במהירות האפשרית”.

מדובר בפעם הראשונה שבה הארגון מודה בפה מלא כי במקרים מסוימים המחבלים ירו רקטות מאזורים סמוכים לבתי מגורים ובתי ספר.

בכתבה של סוכנות הידיעות נאמר גם, כי בשטח גוברות העדויות שארגון הטרור עשה שימוש במתקנים אזרחיים ובאזורים מאוכלסים במהלך המבצע. כך לדוגמה כתב שביקר באזור השבוע גילה שלושה אתרים צבאיים המשמשים לאימון, בגודל של מגרשי כדורגל, הממוקמים בסמוך לבתי ספר ממשלתיים – דבר שעולה בקנה אחד עם הראיות שסיפקה ישראל לאורך הלחימה.

בידיעה הובאו עדויות נוספות שאישרו כי אכן, בוצע, במקרים רבים, ירי מאזורים אזרחיים ואף בסמוך לבתי ספר. הוכחות אלו ואמירות הבכיר, מגיעות במקביל לתחילת החקירה הבינלאומית את פעילות ישראל במהלך צוק איתן, שתבדוק בין היתר האם הארגון פעל במתכוון על מנת להכשיל את ישראל, ולגרום למותם של אזרחים פלסטינים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות