בג”ץ: ההכרעה בעתירות על רבנות ירושלים – אחרי ראש השנה

שופטי בית משפט העליון הבהירו במהלך דיון בעתירות שהגישה סיעת יהדות התורה כי לא יוצא צו ביניים • בדיון נקבע: שר הדתות והעירייה יגישו תגובות משלימות לטענות שנטענו, לאחר מכן העותרים יוכלו להגיש תגובה מטעמם עד ערב ראש השנה
יוני גרין
ט"ז אלול התשע"ד / 11.09.2014 10:50

שופט בית משפט העליון עוזי פוגלמן הבהיר הבוקר (חמישי) במהלך דיון בעתירות שהגישה סיעת יהדות התורה בירושלים לבג”ץ בנושא הבחירות לרבנות העיר, כי ההכרעה בעתירות תהיה עוד קודם תאריך הבחירות – שאמורות להתקיים בתאריך כ”ז בתשרי תשע”ה.

השופט הבהיר, כי אין בכוונת השופטים להוציא צו ביניים נגד קיום הבחירות,  וכי פסק הדין יהיה סופי ויקבע: האם לאפשר את קיום הבחירות או שיש לבטלן לחלוטין.

השופטים, יורם דנציגר, עוזי פוגלמן ואורי שוהם דנו הבוקר בשלוש עתירות שהגישה יהדות התורה בקשר לבחירות: נגד התקנות החדשות שהתקין שר הדתות לבחירת רבני ערים, נגד קיום הבחירות עצמן ונגד ראש העיר ניר ברקת.

במהלך הדיון טענו נציגי העותרים, כי התקנות החדשות ‘נתפרו’ למידותיו של מועמד הציונות הדתית לרב העיר ירושלים, ונועדו לאפשר את בחירתו.

לפי ערוץ 7, במהלך הדיון הקשה השופט פוגלמן על נציגי המדינה מדוע אושר דרך מינוי הרבנים בתקנות ולא בחקיקה ראשית של הכנסת, ואילו השופט שוהם דרש מנציגי העותרים לחדול מהעיסוק בזהותו של שר הדתות, מאחר שזה עשוי להתחלף מידי כמה שנים.

“היום זה השר בנט, מחר או עוד שנתיים זה יכול להיות שר אחר שיכול להיות ממגזר אחר. השיקול צריך להיות האם התקנות חוקיות ולא מי שר הדתות”, אמר השופט שוהם.

השופט פוגלמן התייחס י לטענות שנשמעו על ידי באי כוח הצדדים ואמר שטענות שאין להם תמיכה במסמכים הן שרלטנות.

בסיום הדיון נקבע כי שר הדתות והעירייה יגישו תגובות משלימות לטענות שנטענו, לאחר מכן העותרים – סיעת יהדות התורה – יוכלו להגיש תגובה מטעמם לדברים עד ערב ראש השנה – ולאחר מכן תינתן החלטה סופית של בית המשפט  בעתירות.

עו”ד אילן קמינצקי, יו”ר נציגות בתי הכנסת הציוניים בירושלים, אמר לערוץ 7 כי הוא משוכנע ששופטי בג”ץ ידחו בקרוב את העתירות שהוגשו נגד קיום הבחירות בירושלים: “משוכנע שעוד חודש וחצי יבחר רב ראשי לירושלים”.

“השופטים הבינו שמדובר בעתירה פוליטית”, אמר עו”ד קמינצקי לערוץ 7, לאחר סיום הדיון בשלוש העתירות.

גורם בכיר ביהדות התורה אמר לחרדים10 “עצם העובדה שבית המשפט לא דחה את העתירה על הסף, כפי שדרשה המדינה והעיריה, אומרת דרשני.”

“השופט דנציגר” הוסיף הגורם, “יו”ר ההרכב, גם אמר מפורשות שהעתירה מציגה מצב בעייתי בתקנות ולכן יש צורך לקיים עליה דיון”.

 גורמים בציונות הדתית אומרים לחרדים10, כי “לא יועילו ליהדות התורה כל התרגילים המשפטים, בית המשפט הראה פעם אחר פעם מה דעתו על העתירות הללו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות