“אני מייעץ לשמאלנים: רוצים מצביעים? תעשו יותר ילדים”

בבר בתל-אביב נערך כנס הקמה של תנועת שמאל חדשה בשם 'שמאלה' • פרסומאים ולוביסטים באו להעניק טיפים: למחוק את המילה שמאל, להוקיע את השמאל הקיצוני, לעזוב את המחאה החברתית • הם גם תרמו לאווירה המדכדכת נבואת זעם: "אתם תיעלמו, לא יעזור לכם"
חרדים10
ט"ו אלול התשע"ד / 10.09.2014 15:27

אתמול (שלישי) נערך בבר ברחוב רוטשילד בתל-אביב כנס ההקמה של תנועת שמאל חדשה בשם ‘שמאלה’, תנועה שלא תרוץ לבחירות.

התנועה, שמונהגת על ידי עו”ד ערן חרמוני, מי שהיה ראש צעירי מפלגת העבודה, כינסה יחד ארבעה יועצים פוליטיים, תחת הכותרת הפרסומאית “איך הופכים את השמאל למותג מנצח” – אולי יעניקו איזה טיפ מנצח לתנועה החדשה.

בין הפרסומאים שבאו לייעץ היו ליאור חורב, הלוביסט דדי סוויסה, הפרסומאי רוני רימון ובהירה ברדוגו, שייעצה לשמעון פרס. 

לפי הדיווח של העיתונאי רועי צ’יקי ארד, כתב עיתון ‘הארץ’, סוויסה אמר בהתלהבות: “מפלגה זה כמו מוצר, ואין לנו קונים למוצר. כל אמבולנס שיוצא, הלך לנו מצביע. שאלתי פעם את איתן כבל, מי קונה את המוצר שלך? מי שנותן מכה אנושה לשמאל זה השמאל הקיצוני. קבוצה קטנה בשמאל הקיצוני שמביאה בושה וחרפה למותג הזה שמאל. השמאל הקיצוני חיסל את השמאל. אני מדבר על אנשים שמגלים לעולם איפה אנחנו בונים ובצלם עם התמונה שהוא מראה לעולם”.

רוני רימון, לעומת זאת, היה חסר סבלנות למארגני האירוע: “אתה אומר לי, אני המוצר, אני השמאל ואני לא רוצה להשתנות, אבל תביא אותי לשלטון”, אמר לחרמוני. “מרצ כתבו במצע ‘הכיבוש הינו הפרה מפורשת של זכויות האדם ומנוגד למוסר’. הם מדברים למה הכיבוש מזיק לערבים ומתפלאים שרוב תושבי מדינת ישראל לא אוהבים את השמאלנים. כדי להשיג מצביעים אני מייעץ לשמאלנים: תעשו יותר ילדים”.

חבר המומחים, מדווח ‘הארץ’, היה נחרץ: “אתם תלכו ותיעלמו, לא יעזור לכם”.

הדוברים היו גם תמימי דעים בכך שיש להפוך את המפלגה לפחות חברתית. “אתם עושים הרבה עבור אוכלוסיות שלא מצביעות לכם ולא יצביעו לכם”, אמר סוויסה. “שני דגלים זה נחמד, אבל זה בעיקר טוב לריצה לפריימריז, זה לא מביא קול אחד בבחירות עצמן. תעזבו את החלק החברתי”.

חורב היה נחרץ יותר: “תמחקו את המילה שמאל. זה מושג אמורפי, מלוכלך, שם אותנו יחד עם האנטי ציוני. תפטרו מהשמאל. כששרפו ליגאל אלון פרה, הוא שרף לערבים עדר, ולא הרגיש שהוא לא שמאלני. ראובן אדלר ניסח מה זה ישראלי: אדם שרוצה להרוג את הערבים ולהחזיר את השטחים. יש עכשיו את הדו”חות על תקציב עיירות הפיתוח וההתנחלויות, זו ההזדמנות, טיים טו מרקט”.

סוויסה המשיך: “משכנו שמאלה מדי. כשהולכים לקלפי אז צריך קולות, לא כל מיני צדק ומילים כאלה. והדבר הכי חשוב זה להוקיע את השמאל הקיצוני. להאבק נגדם. זה לא שמאל, זו חבורה של אופרטוניסטים. משת”פים של האירופאים, ובוגדים במדינה שלנו. אם נוקיע אותם, נחזור לשלטון כמו גדולים”. 

לבסוף זכות הדיבור ניתנה לאנשים בקהל, רובם ממפלגת העבודה. התחושה הייתה שכל המפגש הזה נועד לקדם דמויות שונות מהשמאל המנומנם בפריימריז הבאים למפלגת העבודה. חבר מפלגה בשם אייבי, עלה וסיפר שכתב מאמר על כך שמותו של הגר”ע יוסף יזצ”ל כול להביא קולות למפלגת העבודה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות