שתף קטע נבחר

דירוג העמידות למשבר: ישראל במקום ה-20

בית הספר השוויצרי לעסקים IMD דירג את עמידותן של הכלכלות המובילות בעולם למשבר הכלכלי: ראשונה דורגה דנמרק ואחריה סינגפור וקטאר. ישראל הקדימה כלכלות ענק דוגמת ארה"ב, גרמניה ובריטניה

בית הספר השוויצרי לעסקים IMD, שבוחן באופן מסורתי את התחרותיות של כלכלות מובילות בעולם, החליט השנה לחרוג ממנהגו ולערוך ל-57 המדינות גם מבחני עמידות. הדירוג מתבסס על 20 קריטריונים שחולקו לארבע קטגוריות: תחזיות כלכליות, יציבות המגזר העסקי, יציבות הממשלה ומסוגלות החברה להתגבר על המשבר.

 

 

את הציון המצרפי הגבוה ביותר, 100, השיגה דנמרק, במקום השני מדורגת סינגפור, ואחריה לפי הסדר קטאר, נורבגיה, הונג קונג, שוויץ ושבדיה.

 

ארה"ב ממשיכה גם השנה לשמור על הבכורה במדד התחרותיות המסורתי, אולם היא הידרדרה למקום ה-28 במדד החדש הבודק את העמידות למשבר הכלכלי.

 

ישראל, בציון עובר של 62.2, הקדימה את ארה"ב ונמצאת במקום ה-20. ישראל עוקפת גם מדינות דוגמת טיוואן (21), גרמניה (24), יפן (26), דרום קוריאה (29), ובריטניה (34), אשר רק שלשום אמר שר האוצר שלה שהוא מאמין שהמשבר במדינה יחלוף עד חג המולד.

 

מצבה של בריטניה טוב יותר מצרפת (44), איטליה (47) וספרד (50). סין, לעומת זאת, מקדימה את ישראל ומדורגת במקום ה-18.

 

רוסיה, אשר במשך חודשים התכחשה לקיומו של משבר כלכלי, מדורגת במקום 51 - שביעי מהסוף, עם ציון 7.13, המעיד על כך שאינה עמידה כלל בפני משברים כלכליים. גרועות ממנה רק הונגריה, קרואטיה, רומניה, אוקראינה, ארגנטינה וונצואלה, החותמת את הרשימה.

 

בדירוג הצעדים הממשלתיים שננקטו כדי למגר את המשבר, קטפה סינגפור את הבכורה ואילו איטליה מצאה את עצמה במקום האחרון.

 

מבחינת צעדי הממשלה ישראל מדורגת גם במקום ה-20, מבחינה התחזית הכלכלית היא נמצאת במקום 12 ואילו עמידות חברתית ויציבות המגזר העסקי מציבים אותנו במקומות 22 ו-25, בהתאמה.


פורסם לראשונה 20/05/2009 20:49

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים