דרמה • מפקד מחוז מרכז ברונו שטיין הודיע: “פורש משירות”

מפקד מחוז המרכז, מהמובילים במרוץ למפכ"לות הודיע כי הוא פורש כדי "להקדיש זמן למשפחתו וללימודים" • מוקדם יותר התפרסמו תמונותיו במסיבה של הפרקליט החשוד רונאל פישר
ט"ו אלול התשע"ד / 10.09.2014 12:48

פקד מחוז המרכז במשטרה, ניצב ברונו שטיין, מהמפקדים המבריקים במשטרה, הודיע על פרישתו. זאת לאחר שבעיתון ‘הארץ’ התפרסמו תמונותיו במסיבה שערך עורך הדין רונאל פישר, החשוד בתיווך נתינת שוחד לשוטרים, לרגל גיוסה של בתו לצה”ל.

בתמונות שפורסמו הבוקר נראים שטיין ופישר כשהם יושבים זה לצד זה ושותים אלכוהול יחד. על פי הפרסום, למסיבה הוזמן רק מספר מצומצם של אנשים, בהם שטיין – שהיה אחד המועמדים לתפקיד מפכ”ל המשטרה במקום המפכ”ל הנוכחי, יוחנן דנינו.

לדברי מקורביו של שטיין, כבר לפני חמישה שבועות הודיע הניצב למפכ”ל המשטרה יוחנן דנינו כי בכוונתו לפרוש, והבוקר הכריז על כך בישיבת סגל בנוכחות הפיקוד הבכיר של מחוז מרכז. לדברי שטיין, הוא החליט לפרוש במטרה לצאת ללימודים ובכדי להקדיש זמן רב יותר למשפחתו.

ב’הארץ’ טוענים כי ההחלטה נפלה אחרי הפרסום הבוקר בעיתון, אז נערכה שיחה בין שטיין ומפכ”ל המשטרה, בה הוחלט ששטיין יודיע על פרישתו מהמשטרה. הפרישה תיעשה בהדרגה עד לאחר חפיפת המחליף. בנוסף, תיבדק נקיטת פעולות משמעתיות אחרות. נושא המפגש הועבר גם לשר לביטחון פנים.

עורך דין רנואל פישר נעצר ונחקר במהלך החודשים האחרונים אחרי שתועד כשהוא מקבל 150 אלף דולר במזומן מאלון חסן, יו”ר ועד העובדים לשעבר בנמל אשדוד. לדברי חסן, בתמורה הבטיח פישר לדאוג שלא יוגשו נגדו כתבי אישום בחלק מהפרשיות עליהן נחקר – באמצעות קשריו במשטרה.

ברונו שטיין אינו מעורב בחקירה ואינו קשור לאף הליך פלילי בו מעורב משרדו של פישר. מהמשטרה נמסר: “ניצב שטיין מעולם לא הסתיר את היכרותו רבת השנים עם פישר. מדובר במסיבת גיוס אליה הוזמן שטיין במסגרת היכרות זו וכל פרשנות אחרת, אם תינתן לדברים, יש בה משום סילוף של המציאות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות