שתף קטע נבחר

משק במיתון: המדד המשולב ירד ב-0.3%

מנתוני בנק ישראל למצב המשק בחודש אפריל עולה כי ההרעה במצב המשק נמשכת, אך מתמתנת. הייצור התעשייתי וייבוא וייצוא הסחורות ירדו. עם זאת, מדדי הפדיון של המסחר והשירותים וייצוא השירותים עלו

המדד המשולב למצב המשק ירד ב-0.3% באפריל. כך נמסר מבנק ישראל. על אף הירידה, ישנה התמתנות בהרעה במצב המשק. הייצור התעשייתי וייבוא ויצוא הסחורות ירד. עם זאת, הפדיון של המסחר והשירותים וייצוא השירותים עלו. 

 

מדד הייצור התעשייתי ירד ב-2% במרס, לאחר שרשם קיפאון בפברואר. במדד יצוא הסחורות נרשמה ירידה, של 2.2% באפריל, בהמשך לירידה של 3.6% במרס. מדד הייבוא ירד אף הוא באפריל בשיעור של 2.3%, בהמשך לירידה של 1.3%במרס.

 

למרות הנתון השלילי, ישנם סעיפים במדד שהצביעו על שיפור. מדד הפדיון של המסחר והשירותים עלה במרס בשיעור חד של 3.9%, לאחר ירידה של 0.6% בפברואר. מדד יצוא השירותים זינק באפריל בשיעור של 8.3%, בהמשך לעליה של 3.3% במרס.

 

מגמת הפיטורים במפעלים וחברות והגידול באבטלה משקפים ומשתקפים בצמצום בפעילות היצרנית במשק. ירידת הביקושים בעולם ובארץ - כתוצאה מהמשבר הכלכלי - גורמת לצמצום לירידה בייבוא ובייצוא ולצמצום הייצור.

 

הייצור התעשייתי ירד ברבעון

בבנק ישראל ציינו שמדד מרס עודכן מעט כלפי מעלה. גם במדדי פברואר וינואר חלו עדכונים קלים - כלפי מטה - בעקבות עדכונים שביצעה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה במרבית המדדים.

 

היום פרסמה הלמ"ס את נתוני הייצור התעשייתי לרבעון הראשון, שמצביעים על ירידה שנתית של 6.4%. זאת, בהמשך לירידה חדה יותר, בשיעור שנתי של 12.7% בשלושת החודשים האחרונים של 2008 .

 

מוקדם יותר השבוע העריכה הלמ"ס באומדן ראשון כי המשק התכווץ בשיעור שנתי של 3.6% ברבעון הראשון, בהמשך להתכווצות של 0.5% ברבעון האחרון של 2008. שני רבעונים רצופים של התכווצות המשק הם ההגדרה הרשמית של מיתון. עוד נמסר שהתוצר העסקי ירד ב-4.2% ברבעון הראשון.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: צביקה טישלר
נמשך הצמצום בייצור - האבטלה גוברת
צילום: צביקה טישלר
מומלצים