סקר: ש”ס 10 מנדטים, יהדות התורה-5 • ומה אם כחלון יתמודד?

סקר מכון מאגר מוחות מגלה כי 41% סבורים כי נתניהו הוא הראוי ביותר לראשות הממשלה • כמה מקבלים ליברמן ובנט? • ומה תהיה מפת המנדטים במידה וכחלון ירוץ?
שלומי צור
י' אלול התשע"ד / 05.09.2014 14:44

סקר מכון ‘מאגר מוחות’ שנערך השבוע עבור עיתון ‘מקור ראשון’, מביא נתונים לגבי ההתאמה של המועמדים השונים לראשות הממשלה, הסקר בדק גם כמה מנדטים תקבל כל מפלגה במידה ומשה כחלון ירוץ בבחירות הקרובות.

מי הכי מתאים לראשות הממשלה? 41% סבורים, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא האדם הראוי ביותר לראשות הממשלה, כשאחריו בפער גדול, משתרכים שאר המועמדים.

מי שמפתיע הוא יו”ר ישראל ביתנו השר אביגדור ליברמן, ששיעור התמיכה בו מגיע ל-14%, נתון גבוה ביחס לסקרים קודמים. השר נפתלי בנט, מקבל רק 8%, ואפילו ציפי לבני מקבלת 8%.

מועמד מפלגת העבודה לראשות הממשלה, ח”כ יצחק בוז’י הרצוג, מקבל רק 5%. שר הפנים גדעון סער, שר הביטחון משה בוגי יעלון ושלי יחמוביץ’, מקבלים כל אחד 2% בלבד.

ולשאלת המנדטים, הליכוד יציב ומקבל 28 מנדטים, הבית היהודי נחלשת מעט מהסקרים, אך עדיין שומרת על מקומה כמפלגה השניה בגודלה, עם 16 מנדטים, ישראל ביתנו מפתיעה וזוכה ל-15 מושבים, כמעט פי שנים מהסקרים האחרונים.

בגזרה החרדית: ש”ס גם היא מתייצבת על 9 מנדטים, ולראשונה בסקרים: יהדות התורה נחלשת ל-5 בלבד.

יש עתיד מתרסקת ל-11, העבודה יורדת ל-14, התנועה מתחזקת ל-6 מנדטים. מר”צ נחלשת ל-5. הסיעות הערביות – 9 מושבים וקדימה לא עוברת את אחוז החסימה.

ומה יקרה אם כחלון ירוץ? השינויים במפה הפוליטית לא דרמטיים במיוחד. כחלון עצמו יקבל רק 8 מנדטים, הליכוד ירד במנדט ל-27, כך גם הבית היהודי שיקבל 15 מנדטים כמו ישראל ביתנו.

לפי הסקר הזה, במידה וכחלון ירוץ לא רק שזה לא יפגע בש”ס, כפי שמערכים פרשנים, אלא אדרבה והיא תקבל 10 מנדטים. יהדות התורה – 6.

העבודה תתרסק עוד יותר ל-12 מנדטים בלבד, כך גם יש עתיד שתרד ל-8, התנועה נחלשת ל-4 ומר”צ ל-5 בלבד.

הסיעות הערביות נשארות עם תשעה מושבים וקדימה לא עוברת את אחוז החסימה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות