שתף קטע נבחר

ארה"ב: קאמבק ענק לפדרר בדרך לחצי הגמר

השווייצרי חזר מפיגור 2:0 והציל שתי נקודות משחק ב-6:4, 6:3, 4:6, 5:7, 2:6 המדהים על גאל מונפיס. פדרר: "זה לא יאומן, במערכה הרביעית חשבתי שזה כבר הסוף שלי". בשלב הבא מחכה לו צ'יליץ', שלא התקשה לנצח בשלוש מערכות את ברדיך

שש שנים חלפו מאז רוג'ר פדרר הניף את התואר בארה"ב והבוקר (ו') עשה השווייצרי צעד נוסף לעבר שבירת הנאחס - בדרמה אדירה. פדרר חזר מפיגור שתי מערכות לניצחון על גאל מונפיס הצרפתי 6:4, 6:3, 4:6, 5:7, 2:6. כל הדרך למפגש מול מארין צ'יליץ' הקרואטי בחצי הגמר.

 

ynet ספורט ברשתות החברתיות:

 

פדרר, ששמט עד היום מערכה בודדת בכל הטורניר ראה את הצרפתי, בעל ההגשות האדירות, זוכה די בקלות בשתי המערכות הראשונות. שבירה אחת הספיקה למדורג 2 בטורניר כדי לנצח את המערכה השלישית ולשבור את מונפיס בדרך ל-1:2 במערכה הרביעית. הצרפתי לא אמר נואש, שבר בחזרה ועלה ל-4:5 ו-15:40 על מי שנחשב לטניסאי הגדול בכל הזמנים.

 

משחק הרואי. פדרר (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
משחק הרואי. פדרר(צילום: רויטרס)

לא מצא תשובות לשווייצרי במערכה החמישית. מונפיס (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
לא מצא תשובות לשווייצרי במערכה החמישית. מונפיס(צילום: רויטרס)

 

גמור? לא אם אתם רוג'ר פדרר. השווייצרי הציל שתי נקודות משחק ומכאן הדרך שלו לניצחון הייתה סלולה. מונפיס נשבר, הפסיד 7:5 במערכה הרביעית ולא ממש הופיע למערכה החמישית. מדהים. 

 

פדרר באקסטזה, רגע אחרי נקודת המשחק (צילום: AFP) (צילום: AFP)
פדרר באקסטזה, רגע אחרי נקודת המשחק(צילום: AFP)

 

"זה היה לא יאומן", הודה פדרר בסיום. "כל אחד שיחק טניס נהדר, והקהל עזר לי להתגבר על פתיחה לא טובה. ידעתי שאני יכול לשחק טניס טוב, אבל כשהיו לו שתי נקודות משחק - חשבתי שזה כבר הסוף שלי".

 

"התחלתי להגיש טוב, נשארתי במשחק ובמערכה החמישית שיחקתי הרבה יותר טוב", המשיך פדרר. "עברו לי הרבה מחשבות במשחק, בעיקר כשהייתי קרוב להפסד, אבל כשהוא החטיא, אמרתי אוקיי, אני בחור עם הרבה מזל".

 

פדרר מנחם את מונפיס. קרב ענק (צילום: AFP) (צילום: AFP)
פדרר מנחם את מונפיס. קרב ענק(צילום: AFP)

 

על יריבו הבא בחצי הגמר: "יהיה משחק קשה, אולי של חמש מערכות. צ'יליץ' השתפר השנה עם מאמן נהדר, ויש לו כאן טורניר טוב. אני יודע למה לצפות וממתין למשחק הזה".

 

מירקה פדרר צופה בבעלה ביציע (צילום: AFP) (צילום: AFP)
מירקה פדרר צופה בבעלה ביציע(צילום: AFP)

 

לראשונה מאז 2010 - צ'יליץ' בחצי גמר גראנד-סלאם

רק פעם אחת הגיע מארין צ'יליץ' הקרואטי לחצי-גמר גראנד-סלאם - עד 2014. המדורג 16 בעולם שהעפיל לשלב 4 האחרונים באליפות אוסטרליה ב-2010, ניצח 2:6, 4:6 ו-6:7 (4) את תומאס ברדיך הצ'כי (7 בעולם) בדרך לחצי-גמר אליפות ארה"ב הפתוחה.

 

ברדיך שנשבר 4 פעמים בלבד בכל הטורניר עד המשחק מול צ'יליץ', התקשה להתמודד עם הרוח ונשבר כבר בהגשה הראשונה שלו אחרי שביצע שגיאה כפולה. צ'יליץ' שנעזר בהגשה שלו לאורך כל המשחק, עלה ליתרון במערכות עם האייס השלישי שלו במשחק.

 

ברדיך ורגע המפנה של המשחק (צילום: AP) (צילום: AP)
ברדיך ורגע המפנה של המשחק(צילום: AP)

צ'יליץ' בטירוף אחרי הניצחון (צילום: AFP) (צילום: AFP)
צ'יליץ' בטירוף אחרי הניצחון(צילום: AFP)

 

צ'יליץ' המשיך להפגין דומיננטיות גם במערכה השנייה בעזרת הסרב שלו ועלה ל-0:2. ברדיך ניסה לחזור למשחק והשיג שבירה מוקדמת בסט השלישי, אבל לא אהב החלטת שיפוט ואז הכל התפרק. הצ'כי שהוביל 15:30 כשזה קרה, התקשה לשמור על ריכוז ובסופו של דבר נוצח 7:4 בשובר השוויון.


פורסם לראשונה 05/09/2014 00:41

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים