כיתת שמש: התלמידות למדו ברחוב • מוזס: דיון דחוף בוועדת החינוך

ח"כ מוזס קורא ליו"ר ועדת החינוך לכנס דיון דחוף בפרשת 'כיתות המריבה' בבית שמש: "הן לומדות תחת כיפת השמים" • ראש העיר משה אבוטבול: "עצוב ומזועזע" • צפו בתלמידות לומדות בשמש הקופחת ובראש העיר מחלק קרטיבים
נחמן וייס
ח' אלול התשע"ד / 03.09.2014 14:22

הסערה נמשכת: תלמידות כיתה א’ מבית הספר החרדי משכנות דעת, נאלצו ללמוד היום תחת השמש הקופחת, בשל צו המניעה שהוציא בית המשפט האוסר על בית הספר להשתמש בכיתות המריבה בשטח בית הספר החילוני שפה ותרבויות.

יו”ר סיעת יהדות התורה בכנסת, ח”כ אליעזר מנחם מוזס, פנה היום, במכתב דחוף ליו”ר ועדת החינוך של הכנסת ח”כ עמרם מצנע, בבקשה לקיים דיון דחוף בפרשת כיתות המריבה בבית שמש.

במכתבו כותב מוזס: “בימים האחרונים התעוררה סערה עקב החלטת ראש עיריית בית שמש לשכן בחלק ממבנה בית הספר הממלכתי שפה ותרבויות כמה כיתות של בית הספר החרדי משכנות דעת”.

מוזס מפרט כי, “בית הספר ‘משכנות דעת’ של ‘רשת החינוך העצמאי’, הוא בית ספר שכונתי ומתחנכות בו כ-800 תלמידות תושבות השכונה, במבנה עירוני של 8 כיתות בלבד. במקביל בבית הספר שפה ותרבויות הממוקם בליבה של אותה שכונה, שהיא שכונה חרדית לחלוטין, מתחנכים כ-140 תלמידים ותלמידות במבנה עירוני של 12 כיתות פלוס חדרי ספח ומנהלה, כאשר אין בו ולו תלמיד/ה אחד/ת מתושבי השכונה והתלמידים כולם מגיעים לבית הספר בהסעות מרחבי העיר ומחוצה לה.

עקב מצוקת מקום קשה של בית הספר משכנות דעת, ובאין כל אפשרות אחרת, לפתוח את שנת הלימודים כסדרה, החליט ראש עיריית בית שמש לעשות ארגון מחדש ולהקצות חלק ממבנה בית הספר שפה ותרבויות, שעמד ריק בחציו ושתלמידיו אינם מהשכונה, לטובת תלמידות השכונה תלמידות בית הספר משכנות דעת”.

“החלטת ראש העיר”, ממשיך מוזס, “שהתקבלה, כאמור, באין כל פתרון אחר, גרמה להתלהטות הרוחות מצד גורמים פוליטיים ואינטרסנטים בעיר, שהחליטו להתסיס את האווירה ולהגביר את הקיטוב, השנאה והיחסים הנפיצים גם כך”.

“כיום”, מסיים מוזס, “עקב צו מניעה שהוצא על ידי בית המשפט אין לתלמידות משכנות דעת מבנה היכן ללמוד והן לומדות תחת כיפת השמים”.

“לאור האמור אבקשך לזמן את ועדת החינוך בדחיפות ולקיים דיון בנושא.”

wpid-img-20140903-wa0023.jpg

ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול שוחח עם חרדים10 וסיפר כי העירייה ביקשה מבית המשפט רשות, לקיים את הלימודים במבנה ביומיים שנותרו עד להכרעת הדין בבית המשפט אך זה סירב בנחרצות.

“אני עצוב ומזועזע שבית המשפט נתן לנו צו הרחקה ליומיים באופן חד צדדי, בלי לשמוע את הצד שלנו. אני יותר מזועזע שביקשנו רשות ממשרד החינוך וגם נאמר לנו שלילי וזה מוכיח על המגמה המרכזית בדיון”.

את העירייה יייצג בדיון שיתקיים מחר עורך הדין אורי קידר מומחה בתחום: “אני מקווה שבזכות תפילתם של תינוקות של בית רבן מחר בדיון יהיה לנו סייעתא דישמיא, וגם לילדות הללו יהיה מקום מקום ללמוד וקורת גג בישראל של 2014” אומר אבוטבול.

יו”ר החינוך העצמאי הרב אברהם יוסף ליזרזון, הגיע בצהריים ללשכתו של אבוטבול, ודן עמו בנושא, לקראת הדיון בבית המשפט מחר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות