ילדות ‘כיתות המריבה’ בבית שמש ברחוב; אבוטבול: עצוב

לאחר צו המניעה שהוצא אמש על ידי בית המשפט מקיימות היום ילדות בית הספר 'משכנות דעת' שבבית שמש את הלימודים באוהל שהוקם ברחוב • ראש העיר אבוטבול: "מקווה שבזכות תפילתם של תינוקות של בית רבן מחר בדיון יהיה לנו סייעתא דישמיא"
אליעזר היון
ח' אלול התשע"ד / 03.09.2014 10:21

בית המשפט הוציא צו מניעה לבית הספר החרדי בבית שמש והתלמידות נאלצות ללמוד ברחוב: תלמידות הכיתות הנמוכות של בית הספר החרדי משכנות דעת בבית שמש הגיעו היום [רביעי] לבית הספר הסגור ונאלצו לקיים את לימודיהן מחוץ למבנה – באוהל שהוקם למענן ברחוב.

שלומי, תושב השכונה ואביה של אחת הילדות אומר לחרדים 10: “העוול  פה צועק לשמים, מדובר בשכונה חרדית, כל התושבים חרדים, והילדים מ’שפות ותרבויות’ מגיעים בהסעות מחוץ לשכונה. זה פשוט מגוחך. זה מבנה ענק, והוא ריק ברובו. ניסו לדבר אתם במשך חודשים והם לא הסכימו”. הורה אחר, מאיר אומר בציניות: “הם מבקשים הפרדה בעיר. אדרבה, נקיים את ההפרדה ואז בית הספר הנמצא בלב אוכלוסיה חרדית יהיה שייך כולו לחרדים”.

ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול שוחח עם חרדים 10 וסיפר כי העירייה ביקשה מבית המשפט רשות, לקיים את הלימודים במבנה ביומיים שנותרו עד להכרעת הדין בבית המשפט אך זה סירב בנחרצות.

“אני עצוב ומזועזע שבית המשפט נתן לנו צו הרחקה ליומיים באופן חד צדדי, בלי לשמוע את הצד שלנו. אני יותר מזועזע שביקשנו רשות ממשרד החינוך וגם נאמר לנו שלילי וזה מוכיח על המגמה המרכזית בדיון”.

את העירייה יייצג בדיון שיתקיים מחר עורך הדין אורי קידר מומחה בתחום: “אני מקווה שבזכות תפילתם של תינוקות של בית רבן מחר בדיון יהיה לנו סייעתא דישמיא, וגם לילדות הללו יהיה מקום מקום ללמוד וקורת גג בישראל של 2014” אומר אבוטבול.

כיתות המריבה

הסערה התורנית בעיר החלה לאחר שהעירייה פתחה את שנת הלימודים בחלוקת בית הספר ‘שפות ותרבויות’ לאגף חרדי ואגף חילוני באמצעות קיר המפרידה ביניהם. הורי התלמידים מבית הספר ‘שפות ותרבויות’ התעמתו עם המשטרה ואף ריססו כתובות על גדר האבן.

מעיריית בית שמש נמסר כי “בבית הספר ‘שפות ותרבויות’ לומדים כ-144 תלמידים, בעוד בבית הספר של החינוך העצמאי שוהים כ-900 תלמידים המשוועים למקום. כיום לומדות התלמידות בקראוונים מוזנחים, ומחובתה של העירייה לדאוג להם למקום נאות. מנהלת בית הספר ‘שפות ותרבויות’ הוזמנה במשך חודשים לפגישות עבודה אך היא סירבה להופיע אליהם, ומכאן ההחלטה לפתוח את הלימודים במתכונת זו”.

אמש הוציא  בית משפט השלום בירושלים, צו מניעה, האוסר על החינוך העצמאי להשתמש ב’כיתות המריבה’ בתוך שטח בית הספר החילוני שפה ותרבויות.

שופט בית משפט השלום בירושלים, גד ארנברג,  שדן בתיק, קיבל את הבקשה הדחופה שהגישה פרקליטות מחוז ירושלים, למתן סעדים זמניים במעמד צד אחד, והוציא צו מניעה לעמותת ‘מרכז החינוך העצמאי’, לשימוש בכל חלק ממבנה בית ספר שפה ותרבויות, ללא קבלת אישור בכתב ממשרד החינוך, עד לקבלת הכרעה בנושא בבית המשפט. הדיון נקבע ליום חמישי 4.9.2014 בשעה 10:00.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אבוטבול ומשכנות דעת
    03/09/2014 11:25
    שי
  1. זה לא סוד שראש העיר היקר שלנו לא ממש חכם
    כדאי לו לנהל את המאבקים (הצודקים) בחכמה ובתבונה ובדעת
    ההתנהלות הכוחנית הזו מזיקה לכל החרדים במדינה
    צריך להבין כי שנאה לחרדים לא סתם נוצרה ברחוב
    זו לא רק הסתה
    זה קשור המון להתנהגות של ראשי הציבור החרדי
    אסור להתנהג כבריון שכונתי
    בטח לא לראש עיר
    טוב אבל הזכרנו כבר את החכמה שאין כאן

  2. תקפידו על מידע נכון לציבור
    03/09/2014 11:42
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. אין 900 בנות בבית הספר אלא רק 714 בנות. הבית ספר פועל ללא רישיון של משרד החינוך מזה כמה שנים .
    משרד החינוך וגם וועד ההורים הישובי הצעו מספר הצעות לפשרה אבל אריינרייך סירב אפילו לבדוק אותן.
    אין למשכנות דעת כל סיכוי לקבל את המבנה מאחר ויש דוח מפורש של הממונה על הבטיחות שאוסר חלוקה של המבנה.
    אין להם סיכוי כי הם לא עונים על הדרישות הבסיסיות לקבלת חזקה.
    עריית בית שמש עברה על כל חוק ותקנה בנושא. ואולי קנס אישי ילמד את העסקנים לקח