אשכנזי תוקף: “לא היה פוטש, החקירה נגדי חסרת תקדים”

הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, מגיב להמלצת המשטרה להעמידו לדין בפרשת הרפז • "רמטכ"ל מתדרך כתבים צבאים בנושא ביטחון לרבות עניינים מסווגים" • מאשים: "לא נחקרה באופן מלא פעילות לשכת ברק"
נחמן וייס
ז' אלול התשע"ד / 02.09.2014 15:52

מגיב לאשמות: הרמטכ”ל לשעבר גבי אשכנזי, התייחס להמלצת המשטרה, להעמידו לדין באשמת הפרת אמונים – “לא ביצעתי פוטש”.

בהודעה שפרסם נאמר: “לאחר מסע הכפשות נרחב שנמשך ארבע שנים וחקירה חסרת תקדים בהיקפה, שכללה האזנה להקלטות של כל השיחות שהתקיימו בלשכת הרמטכ”ל במשך כל כהונתו בניסיון לאתר מעשים פסולים כלשהם, שוב נקבע כי אין ולא היה כל ממש בטענות שהועלו נגד אשכנזי ביחס לביצוע פוטש, למעורבות בזיוף או בהדלפת מסמך הרפז, או ביחס ליתר הטענות שהעלה נגדו שר הביטחון לשעבר ברק.

“כל שנותר” מוסיף אשכנזי “הוא טענה על שיחות רקע עם עיתונאים, שהן חלק מתפקידו של הרמטכ”ל, וטענה על עיכוב של 48 שעות במסירת מסמך הרפז”.

המשטרה, טענה כי אשכנזי נתן שיחות תדרוך לעיתונאים כולל חומרים מסווגים, אשכנזי לא מכחיש זאת, אך טוען כי “טענות אלה משקפות חוסר הבנה של תפקיד הרמטכ”ל. הרמטכ”ל מתדרך כתבים צבאיים בנושאי ביטחון, לרבות בעניינים מסווגים, והדבר משרת מטרות ביטחוניות חשובות”.

לדבריו, “כך נהגו ונוהגים גם כל ראשי מערכת הביטחון האחרים מאז קום המדינה וזהו חלק חשוב בתפקידו של ראש המטה הכללי. הטענה כי מדובר בעבירה היא פשוט מופרכת”.

הטענה השניה על אשכנזי היא, כי לא העביר את מסמך הרפז, במידית לידי היועץ המשפטי לממשלה, ועיכב אותו אצלו.

לדברי אשכנזי העובדות בעניין ידועות מ-2010, כשהפרשה נחקרה לראשונה, ולא עלתה אז טענה בעניין זה. “אשכנזי הסביר כבר כי העיכוב נבע מכך שהיה בעיצומן של הכנות לעדותו בפני ועדת טירקל לבדיקת אירועי המשט התורכי, שבה אשכנזי ייצג את כל הצבא. ברור אפוא שגם בעניין זה לא בוצעה כל עבירה פלילית”, נטען בהודעה.

בתגובתו מאשים אשכנזי כי החקירה כנגדו הייתה קשה לעומת החקירה של ברק, “אשכנזי מצר על כך שלצד החקירה חסרת התקדים שלו ושל לשכתו, שבה נסרקו כל השיחות האישיות והפרטיות שלו, ולא נמצא כל בסיס לטענות הקשות שהוטחו בו, לא נחקרה באופן מלא הפעילות בלשכת שר הביטחון, כולל מהלכים שביצע שר הביטחון במכוון לפגיעה ברמטכ”ל ובצבא, פרשת השמדת הקלטות בלשכת השר ופרשת הפעלת דובר מפלגת העבודה לאיסוף מידע כנגד סביבת הרמטכ”ל”.

כזכור, הבוקר הודיעה המשטרה כי יחידת להב 433 סיימה את חקירתה בפרשת הרפז, והגישה את המלצותיה לפרקליטות וליועץ המשפטי, לפיהן יש להעמיד לדין את הרמטכ”ל לשעבר גבי אשכנזי, עוזרו ארז וינר, דובר צה”ל לשעבר אבי בניהו, ומי שהיה אז הפרקליט הצבאי הראשי ומזכיר הממשלה כיום אביחי מנדלבלייט.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות