יום חמישי, 23.05.2024 שעה 11:20
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8225-7335מכבי ת"א1
7426-7535מכבי חיפה2
6136-5435הפועל ב"ש3
5647-4635הפועל חיפה4
4442-3835מכבי בני ריינה5
4145-3535בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • שבת, 25/05, 18:30
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • שבת, 25/05, 18:30
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • שבת, 25/05, 18:30
  • מכבי בני ריינה

כובש את הבירה: לידור כהן הוא האס של בית"ר

הוא התקשה להשתלב במכבי פ"ת וכמעט עזב, אך אז פרץ בסערה והשאירה בליגה. טביב הביאו ב-1.2 מ' ש"ח והוא כבר פורע שטרות. הכירו את הכוכב החדש של י-ם

|
לידור כהן במדי בית
לידור כהן במדי בית"ר. כוכב חדש בבירה (חגי ניזרי)

לפני כחודשיים החליט הוועדה למען השחקן שאלי טביב ישלם 1.2 מיליון שקלים על היהלום של מכבי פתח תקווה, לידור כהן, שאשתקד כבש תשעה שערים במדי מכבי פתח תקווה, והיה חלק בלתי נפרד מההישארות של הקבוצה בליגת העל.

החלוץ, שעוד לא חגג 22, הצליח לכבוש אמש (שבת) צמד מרשים ולהוביל את בית"ר ירושלים לניצחון 0:3 על הפועל באר שבע, ונראה בשל לקראת פתיחת העונה בליגת העל. "זו פשוט הרגשה מדהימה. בית"ר זה מועדון גדול ולשמח את הקהל הזה זה לא דבר של מה בכך, זה כיף גדול", אמר כהן בהתרגשות.

עבור אוהדי בית"ר לידור כהן הוא תעלומה. הוא החלוץ הצעיר שהגיע ממכבי פתח תקווה, שנחשב להבטחה, אך קהל שראה חלוצים גדולים כמו אלי אוחנה ורונן חרזי, קשה מאוד להרשים. מאידך, אפשרי מאוד להיכנס להם ללב במהרה.

כהן גדל בשכונת עמישב שבפתח תקווה, ושיחק כדורגל במתנ"ס של השכונה, עד שיום אחד הם פגשו את מכבי פ"ת למשחק ידידות. עמישב הצנועה ניצחה את מכבי, שנחשבה לטובה ממנה בכל הגילאים. לידור כבש שבעה שערים. "המאמנים אמרו לי שהם רוצים שאגיע לקבוצה, אבל לא היה לי כסף להגיע לאימונים באוטובוסים", סיפר החלוץ בראיון שנערך לפני המעבר לבית"ר, "אז המאמן אמר לי לבוא רק למשחקים. הסכמתי".

בית"ר מפרקת את באר שבע 0:3

בהיותו נער לידור לא הגיע הרבה ללימודים, הוא חשב רק על כדורגל. בפתח-תקווה זיהו את הפוטנציאל ואף נתנו לו לאמן ילדים בזמן שהיה בקבוצת הנוער. מרקו בלבול אימן בזמנו את הקבוצה הבוגרת, ורצה שלידור יגיע לאימונים עם בוגרים, ושישחק בינתיים עם הנוער. בדיוק כשהכל התחיל להתחבר, הקשר שחק את הסחוס ונעדר לתקופה ארוכה. במשחק החזרה שלו הוא שבר את היד. זו הייתה עונה בעייתית מבחינתו של לידור, ואז הגיעה העונה החולפת, זו שגרמה לטביב לשלם עליו את הסכום העצום.

לידור כהן (מערכת ONE)
לידור כהן. במכבי פ"ת התלהבו מהילד המוכשר
 

כהן החל את העונה בדשדוש בין הספסל למגרש תחת הדרכתו של משה סיני, ואז הגיע ייטב לוזון. כהן לא היה בסגל במשחקים הראשונים, והרגיש שלא סופרים אותו. הוא כמעט ירד לליגה הלאומית, אך סוכנו, שלומי בן עזרא, שכנע אותו להישאר. במשחק הגביע מול מכבי יבנה לידור נכנס כמחליף, היה מצוין ואף כבש את שער הניצחון בדקה ה-93 של המשחק. מאז הוא הפך לשחקן הרכב קבוע, כבש שמונה שערים נוספים ב-16 משחקים והשאיר את פ"ת בליגה.

אלי טביב, שלא ממהר להוציא סכומים גבוהים על רכש, שילם על כהן לא פחות מ-1.2 מיליון שקלים. כנראה שהבעלים של בית"ר ידע מה יש לו ביד, וההשקעה כבר החלה להשתלם. כהן מודע לאחריות שמונחת על כתפיו והוא מאמין שלא יאכזב: "אני יודע שרכשו אותי בסכום גדול ומצפים ממני. אני יודע שמאמינים בי ואני מקווה להוכיח את עצמי כל משחק וכל אימון".

רפואה עם לידור כהן (משה חרמון)
רפואה עם לידור כהן. פתיחה לא קלה בבוגרים (משה חרמון)
 

אחרי הצמד המרשים מול אחת המועמדות לאליפות, הטלפון של לידור לא הפסיק לצלצל, הוא קיבל עשרות הודעות מאוהדים וקולגות, וממספר חברים טובים. "מי לא התקשר? טל בן חיים ממכבי תל אביב, חגי גולדנברג, הרבה שחקנים ששיחקתי איתם בעבר, האוהדים לא מפסיקים להציף בהודעות ובברכות, ממש כיף גדול. אבל צריך לזכור שעוד לא התחילה הליגה".

לידור כהן חוגג (משה חרמון)
לידור כהן חוגג במדי מכבי פ"ת. השאיר את המלאבסים בליגה (משה חרמון)
 

למרות שבשנים האחרונות בית"ר ירושלים היא לא בדיוק אחת מאריות הליגה ובעיקר מדשדשת בטבלה, כהן חש בשוני ממכבי פתח תקווה, אך מפאת כבוד למועדון בו גדל, הוא מתחמק מהשאלה לגבי ההבדלים בין המועדונים. "גדלתי במכבי פ"ת ואני אוהב את המועדון מאוד. בית"ר זה מועדון גדול, כל אחד רוצה ושואף להגיע למועדון כזה, בית"ר זו הקבוצה של המדינה. קהל אדיר ליווה אותנו לבאר שבע, זה כיף גדול".

"אני יודע שאני יכול לכבוש", אומר לידור בכנות, "אך בלי החברים שלי לא הייתי יכול לעשות שום דבר. אני בן 21 ויש המון לחץ בבית"ר, יגאל הילל הקואוצ'ר מאוד עוזר לי ועובד איתי על הפן המנטאלי, גם מנחם קורצקי ואורי אוזן נותנים לי הרבה ביטחון, מקווה להחזיר להם".

לידור כהן נוגח (חגי ניזרי)
לידור כהן במדי בית"ר: "קורצקי ואוזן נותנים לי ביטחון" (חגי ניזרי)
 

לנצח את הפועל באר שבע בווסרמיל זה דבר אחד. להביס אותה 0:3, זו כבר הצהרות כוונות. למרות זאת, לידור לא מסכים עם האמירה הזו, ומשתדל לשמור על הרגליים על הקרקע. "זה עוד מוקדם. זה רק גביע הטוטו ועדיין אנחנו בשלבי חיבור. עוד מוקדם לכוון מטרות. אבל כן, אנחנו מצפים להיות בפלייאוף העליון".

אסור לפספס
נגןהקיץ כבר כאן: אלחמיסטר משיקה בגד ים חדש
הקיץ כבר כאן: אלחמיסטר משיקה בגד ים חדש
נגןרונאלדו בדרך לקבוע שיא אישי חדש באירופה
רונאלדו בדרך לקבוע שיא אישי חדש באירופה
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */