אוקראינה: “הצבא הרוסי פלש לשטחנו וכבש ערים בדרום המדינה”

הבדלנים הפרו-רוסיים, בשיתוף חיילים מצבא רוסיה, נכנסו לעיירה נובואזובסק לדברי הבדלנים הפרו רוסיים 4000 חיילים רוסים נמצאים בשטח אוקראינה • פורושנקו נשיא אוקראינה: דורש כינוס דחוף של מועצת הביטחון של האו"ם
אליעזר היון
ב' אלול התשע"ד / 28.08.2014 16:47

צבא רוסיה פלש לדרום אוקראינה וכבש בה עיר, כך מדווחים היום (חמישי) גורמים אוקראינים. לפי הדיווחים, רוסיה שינעה כוחות ממוכנים וחיילים אל תוך שטח אוקראינה.

הבדלנים הפרו-רוסיים, בשיתוף חיילים מצבא רוסיה, נכנסו לעיירה נובואזובסק, כאשר כוחות של שיריון צבא רוסיה חצו את הגבול בדרכם לאזור.

לדברי הבדלנים הפרו רוסיים 4000 חיילים רוסים נמצאים בשטח אוקראינה.

לוחם ממיליציה פרו אוקראינית סיפר כי הפולשים אמנם “נושאים את הדגלים של ‘הרפובליקה העממית של דונייצק’, אך הם כוח רוסי סדיר”.

לטענת האוקראינים הפישה יכלה להגיע רק מרוסיה שכן הצבא שולט על הדרכים בדונייצק ובלוהנסק, המחוזות שעליהם השתלטו הבדלנים ושמובילות לאזור.

בעבר הכחישה רוסיה כי היא מסייעת לכוחות המורדים, אך עם זאת גורמים המקורבים למשטר פוטין מסרו לכלי תקשורת זרים כי הנשיא לא יסבול תבוסה של כוחות המורדים בגבול רוסיה-אוקראינה.

הפלישה הנוכחית מצטרפת לתנועה השלישית של כוחות רוסיים בתוך אוקראינה השבוע באזור דרום-מזרח אוקראינה, לאחר שכוחות פרו-רוסיים התמרדו בממשל האוקראיני בצפון-מזרח המדינה באזור דונצק ולוהנסק.

כזכור, במשך כחמישה חודשים מתכתשים הצדדים – רוסיה ואוקראינה – בשאלת השליטה בחבל המזרחי של אוקראינה. בעוד האחרונה מתעקשת כי חיילים רוסיים הם שנלחמים שם, מתעקשת רוסיה על כך שמדובר בארגונים פרו-רוסיים שאינם כפופים או קשורים לה.

הנשיא: לכנס את מועצת הביטחון של האו”ם

את ביקורו המתוכנן בטורקיה מיהר נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו לבטל, תוך שהוא מודיע לעולם כי כוחות רוסיים פלשו לשטחים במדינתו וכבר נמצאים על אדמתה. מאחר וצבאו שולט בדרכים השונות בדונייצק ובלוהנסק האפשרות היחידה של כוחות לוחמים וציוד צבאי להגיע למזרח אוקראינה הם רק מהגבול הרוסי.

התוצאה – ייבצר ממנו להשתתף בטקס ההשבעה של רג’פ טאייפ ארדואן לנשיאות, בכדי להישאר במקום ולפקח על מה שמתרחש בחלקה המזרחי של ארצו, בחבל דונייצק. הוא ביקש לכנס באופן בהול את מועצת הביטחון של האו”ם.

המדינות השונות, כך נראה, נוטים להאמין לפורושנקו. אנגלה מרקל, קנצלרית גרמניה, לדוגמה, ביקשה היום הסברים ממוסקבה, וכך גם פרנסואה הולנד נשיא צרפת, שהודיע שלא יסבול תוקפנות רוסית באוקראינה ודרש מנשיאה פוטין להפסיק לשלוח סיוע למורדים. פוטין, מצידו, מכחיש כל קשר לדברים.

גם נאט”ו טענה כי מדובר בפלישה רוסית, וכי מוסקבה מזרימה כוחות כדי ליצור “מסדרון דרומי”, שיחבר בין קרים לבין העיר הרוסית טאגנרוג.

דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, ג’ן סאקי, הביעה את דאגתה של וושינגטון מהדיווחים האחרונים, ואמרה שהם ככל הנראה מצביעים על כך ש”מתקפת-נגד רוסית עומדת לצאת לדרך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות