פרשת הולילנד: אורי לופוליאנסקי ערער על הרשעתו וגזר דינו

ראש עיריית ירושלים לשעבר, שהורשע בלקיחת שוחד במשפט הולילנד ונדון ל-6 שנות מאסר, הגיש היום ערעור לבית המשפט העליון, באמצעות עורכי הדין יאיר גולן ונחשון שוחט, נגד הרשעתו ונגד גזר הדין
יוני גרין
כ"ט אב התשע"ד / 25.08.2014 14:11

אורי לופוליאנסקי, ראש עיריית ירושלים לשעבר, הגיש היום (שני) לבית המשפט העליון ערעור על הרשעתו בלקיחת שוחד במשפט פרשת הולילנד ונגד גזר הדין של 6 שנות מאסר שנגזר עליו.

פרקליטיו של לופוליאנסקי,  עורכי הדין יאיר גולן ונחשון שוחט, טוענים בערעור, בין היתר: “מפעליו הנדירים, מטרות החסד ששימשו לו כמצפן כל חייו, השליחות שאותה נטל ושאותה נשא באופן כה מעורר התפעלות והערצה על כתפיו משך 4 עשורים כמעט – הם שהתהפכו נגדו והתנקזו אל תוצאה משפטית כה מרחיקת-לכת – תוצאה שהקורא או השומע מתקשה להבינה ולקבלה”.

עורכי הדין גולן ושוחט טוענים בשמו של לופוליאנסקי, כי פסק הדין שיצא תחת ידו של שופט בית המשפט המחוזי, דוד רוזן, מפתיע במיוחד כאשר הוא מחסיר כל ביטוי להבחנה מוסרית-נורמטיבית בין קבלת תרומות גלויות לארגון צדקה מובהק כל-כך וששימשו למטרותיו, לבין מעשה נטילת שלמונים לכיסו של עובד ציבור.

לפי הערעור, לא הוכח כי מבחינת לופוליאנסקי התקבלו התרומות בעד פעולה הקשורה בתפקידו, תוך שלילת הסיבות הרגילות המובילות תורמים רבים לתרום סכום נכבדים לארגון שאינו סקטוריאלי, עממי ומיוחד זה. כל אלה הן שאלות תקדימיות, הנבדלות מכל הפרשות שנדונו בעבר בפסיקה.

למרות זאת, נטען בערעור, “בית המשפט בחר באופן מפתיע שלא לבחון באופן מהותי את הנסיבות המיוחדות של הפרשה”.

ערעורו של לופוליאנסקי עוסק גם בחומרת ומידתיות העונש אותו גזר בית המשפט המחוזי.

ביוני השנה גזר השופט דוד רוזן על לופוליאנסקי ל-6 שנות מאסר בפועל בגין הרשעתו במשפט הולילנד – גזר דין שהפתיע את כל המערכת המשפטית. זאת, לאחר שהרשיע אותו בלקיחת שוחד בסך כ-2.5 מיליון שקל מיזמי פרויקט הולילנד, באמצעות תרומות לעמותת יד שרה.
גזר הדין החמור ניתן למרות מצבו הרפואי הקשה של לופוליאנסקי, ולמרות שבשונה משאר הנאשמים במשפט הולילנד, נקבע כי הוא לא לקח כספי שוחד לכיסו הפרטי.

‏בנוסף, הטיל השופט רוזן על לופוליאנסקי קנס בסך חצי מיליון שקל שישולם לקופת המדינה וכן שנת מאסר על-תנאי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות