יום שישי, 10.05.2024 שעה 16:33

שרצקי: אם אגיע למכבי ת"א, אגיע בלי שותפים

הבעלים של קרית שמונה דיבר בתוכנית הספורט ברדיו 103FM בשיתוף ONE על האפשרות שיקח את הצהובים. בלדב: "נקצץ בתקציב ונשחק עם שחקני בית"

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´

כמדי יום, תוכנית הספורט ב"רדיו ללא הפסקה" בשיתוף ONE בהגשתם של אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' סיפקה עבורכם את כל מה שחם בספורט הישראלי.

איזי שרצקי, הבעלים של קרית שמונה, התייחס לאפשרות שיגיע למכבי תל-אביב. ג'קי בן זקן, הבעלים של מ.ס. אשדוד, חשף את המחשבות שעולות לו על עזיבה אפשרית של הכדורגל הישראלי.

קובי בלדב, המנכ"ל של מכבי נתניה, התייחס לעתיד המעורפל של הקבוצה ולייזי גורדון ניסה לתת לנו טיפים לווינר לקראת הפיינל-פור.

וכמובן, עסקנו במשחק העונה המסקרן בין מכבי חיפה והפועל תל-אביב. כתבי ONE העבירו את העידכונים החמים ביותר לקראת המשחק שעשוי להכריע את גורל האליפות.

איזי שרצקי: "אם אגיע למכבי תל-אביב, זה יהיה לבד"
"הרבה שנים יש דיבורים ביני לבין מכבי תל-אביב. אין היום שום דבר ואני לא בא למכבי תל-אביב", אמר איזי שרצקי בהתייחסו לשמועות על כך שהוא עשוי לקחת את מכבי תל-אביב.

"לא דיברתי לא עם שניידר ולא עם אף אחד ממכבי, אין דיבורים. ביום שאני אבוא, אם אני אבוא, אני לא מאמין בשותפות בכדורגל".

"כשהציעו לי ב-88' להיות יו"ר האגודה, העדפתי לקחת את מחלקת הנוער. מכבי תל-אביב בסופו של דבר זה המועדון מס' 1 בארץ, אבל כרגע זה לא מספר 1 מהרבה מאוד סיבות".

איזי שרצקי
איזי שרצקי. "אני לא יכול לעזוב את קרית שמונה"

על עתידו בקרית שמונה אמר שרצקי: "אני לא יכול לעזוב את קרית שמונה, התחייבתי להיות שם. אני אף פעם לא מאמין בכדורגל בשותפות. כל הבלגן במכבי התחיל עם העניין של השותפות, משם זה הגיע ללוני שהוא אדם מקסים. כשהוא הציע לי להצטרף אמרתי לו, בכדורגל אין שניים. יש בעל בית אחד".

"אני לא עובר למכבי, לא יודע מה יהיה בקרית שמונה, התחייבתי לעשר שנים ומאמין שאשאר גם אחרי זה. לא יהיה לי פשוט, לא קל לי, זאת הוצאה מאוד גדולה להגיע לקרית שמונה , העירייה לא העבירה לי שקל".

אם הייתי מגיע למכבי תל-אביב הייתי עושה מה שאברהם גרנט עשה בשנות ה-90', הביא את אמיר שליח מהרצליה ונועם שוהם מאשקלון. הוא הביא משהו מדהים, הוא הביא את מאיר מליקה, הביא שני זרים טובים, פולוקארוב ואובארוב. עם תקציב הכי קטן, הוא לקח אליפות", אמר שרצקי כנשאל מה היה עושה אם היה מגיע למכבי תל-אביב

שרצקי תומך בהגדלת מבנה הליגות, "אני טוען שהשינוי של מבנה הליגות, יעזור מאוד מאוד לכדורגל הישראלי. קרו שני דברים, כל השחקנים של מקסיקו 70', עלו בגיל 16.5 לראשונה לבוגרים. יש כל כך הרבה שחקני נוער

אברהם גרנט. שרצקי: &qout;אם הייתי מגיע למכבי, הייתי עושה בדיוק כמוהו&qout; (שי לוי)
אברהם גרנט. שרצקי: "אם הייתי מגיע למכבי, הייתי עושה בדיוק כמוהו" (שי לוי)

יש שחקני נוער מדהימים בליגות שלנו, אני יכול לתת לך שמות של שחקנים שצריכים לשחק בקבוצה הבוגרת. הגענו לשיא של השפל בכדורגל, ואתה תראה שמפה תתחיל עלייה.

הבעיה עם צימצום הזרים היא באירופה. אם מכבי חיפה תשחק באירופה, הזרים שלהם ייראו אחרת. כולם מתקיפים את המהלך הזה, הגדלת הליגה תוריד את הלחץ".

על עתידה של קרית שמונה בליגת העל אמר שרצקי: "הכול פתוח, אי אפשר לדעת אם נשאר בליגה או לא".

ג'קי בן-זקן: "בא לי לעזוב את הכדורגל הישראלי"
הבעלים של מ.ס. אשדוד חשף כי עוברות בו מחשבות על עזיבה של הכדורגל: "בא לי להיפרד לא רק בגלל אשדוד, אלא בגלל כל הדברים שקורים בכדורגל הישראלי. ההתנהלות הכוללת מציקה לי, אני לא הולך להאשים אף אחד כרגע שבלי לשנות את הדברים מהיסוד אי אפשר באמת להסתכל קדימה".

בן-זקן שפך את הבעיות שלו בכדורגל הישראלי: "את הכדורגל הישראלי צריכים לנהל אנשי כדורגל, אבי לוזון הוא איש כדורגל פר אקסלנס, אני התנגדתי לבחירה שלו. לא בגלל שהוא חסר כישורים או יכולות אלא בגלל הקשר ההדוק שלו למכבי פתח-תקוה. עכשיו כשהוא מכהן ובהתאם למהלכים שהוא הוביל, אני חושב שצריכים לתת לו את הקרדיט והאפשרות להמשיך כי נעשו דברים שלא היו קודם וזה לזכותו. זה לא מספיק מבחינתי

חיים רביבו עם ג´קי בן זקן (אור שפונדר)
בן זקן. "בא לי להיפרד לא רק בגלל אשדוד" (אור שפונדר)

אחד הדברים שמפריעים לי הם שכולם קוטלים את הרמה והמוסר עבודה של השחקנים. כולם מנגחים את כולם, אבל בואו נשים דברים בפרופרציות. היינו יכולים לבוא בטענות לרמת השחקנים אם היינו נותנים להם את כל הפרמטרים להצליח.

אם רוצים לשנות את פני הכדורגל צריך לעשות חריש עמוק, מה מפריע לי? מפריע לי שיש בחיפה אצטדיון קרית אליעזר, יופי של אצטדיון. אם  יש לך 100 מיליון שקל ואתה צריך לקבל החלטה אם להקים שני אצטדיונים לקבוצות בישראל או להקים 150 מגרשי כדורגל סינטטים מקרית שמונה ועד אילת מה היית מעדיף?

ההגיון אומר מגרשים סינטטים. הרי מגרש כדורגל תיקני עולה מיליון שקלים. הבעיה מתחילה שילדים בגיל 6-17, כל מחלקות הנוער מתאמנים בפארקים, במגרשים לא מגרשים ואז כשהם מגיעים לבוגרים מתלוננים שאין להם יסודות. איך יהיו להם יסודות?".

על המצב הספציפי באשדוד אמר בן-זקן: "באשדוד המצב מצוין לעומת ערים אחרות, אנחנו עכשיו במכרז לדשא סינטטי, אני מדבר על סדרי עדיפויות. אני מדבר על תהליך קבלת ההחלטות. אם פעם אחת היו עוצרים ועושים חשיבה איך נשפר את הכדורגל, זה לא עניין של כמה קבוצות או כמה זרים יהיו, אלא איך נתחיל מלמטה. איך נתחיל לבנות מועדונים עם מתקנים ששחקנים יוכלו להתפתח בהם".

אבי לוזון. בן זקן: &qout;הוא איש כדורגל פר אקסלנס&qout; (אלעד ירקון)
אבי לוזון. בן זקן: "הוא איש כדורגל פר אקסלנס" (אלעד ירקון)

"הטילו מס על שחקנים זרים, יש קבוצות שהמשמעות מבחינתן היא מיליונים. אם היינו מאורגנים הדבר האלמנטרי היה להילחם בהחלטה בצורה מוסדרת. לקיים פגישות עם שרים, עם ראש הממשלה, כי ברור שזה יחזיר את הכדורגל עוד יותר אחורה. שום דבר לא נעשה, לא קמה צעקה והמחיר שיהיה הוא מחיר כבד.

"כל עוד כולם מפולגים אז נראה לי שזה רחוק", נשמע בן זקן פסימי לגבי אפשרות להתאגדות ושינוי.

"אני יכול לעזוב את אשדוד", אישר בן זקן והוסיף: "אשדוד התברכה ברשות מקומית שיכולה להרשות לעצמה ותומכת בפעילות הכדורגל. גם אם מחר לא תהיה קבוצה בוגרת בליגת העל, תהיה עדיין מחלקת נוער".

"בוודאי שאני ממשיך. יש את האתגר לשנות ולהצליח, אני חדור אמונה ומוטיבציה שאני הולך לעשות ביחד עם השותפים שלי ועם האנשים שמנהלים את המועדון הזה שינוי בתפיסה כקבוצת כדורגל ולנסות לעשות משהו אחר וחדש".

בן זקן: &qout;שלומו של חיים רביבו מצוין&qout; (אמיר לוי)
בן זקן: "אני יכול לעזוב את אשדוד"

"בחודשיים האלה אצלי קרה משהו לגבי איך אני רואה את הדברים לגבי העתיד של המועדון, ישבתי עם יוסי מזרחי, הבהרתי לו את הכיוון. אני חושב שיוסי הוא האיש הכי מתאים להוביל את המהלך הזה ואני לא רואה סיבה שלא".

על רביבו אמר בן-זקן: "שלומו של חיים רביבו מצוין, הוא עושה עסקים טובים".

בדומה לשרצקי גם בן זקן תומך בהגדלת הליגה: "הדבר הכי טוב שיכול לקרות לכדורגל הישראלי הוא הגדלת הליגה".

קובי בלדב: נקצץ בתקציב ונשחק עם שחקני בית
מנכ"ל מכבי נתניה, קובי בלדב, התייחס למצבה של הקבוצה כרגע: "אפשר להגיד שאנחנו סיימנו את העונה ואנחנו עם הפנים לעונה הבאה. אנחנו גם נבטיח את ההשתתפות שלנו באופ"א, שזה מה שנשאר לנו העונה".

לאחרונה, פורסם לראשונה ב-ONE כי הבעלים, דניאל יאמר, מתכנן לקצץ 40 אחוזים מתקציב הקבוצה ולשחק בעיקר עם שחקני בית ישראלים.

מנכ"ל הקבוצה הגיב בעניין זה: "הפרסום ב-ONE נכון. אנחנו הולכים לקצץ בתקציב ולשחק עם הרבה יותר שחקנים ישראלים ושחקני בית. דברים השתנו, קרה משהו בכדורגל הישראלי ובכלכלה העולמית".

בלדב התייחס לירידה המשמעותית בהשקעה של הבוס שלו בעיר היהלומים: "יאמר לא השתגע. הוא אולי נהיה יותר שפוי עכשיו. הוא הוכיח את עצמו והשקיע המון. כשהוא הגיע, הבטיחו לו שיהיה אצטדיון ביוני 2008. דני הגיע בעקבות ההבטחה הזו. הוא ישקיע אך לא באותם סכומים".

קובי בלדב. &qout;דברים השתנו בכדורגל הישראלי ובכלכה העולמית&qout; (אלעד ירקון)
קובי בלדב. "דברים השתנו בכדורגל הישראלי ובכלכה העולמית" (אלעד ירקון)

למרות הירידה הגדולה בתקציב הקבוצה, בלדב נותר אופטימי לגבי עתיד הקבוצה ולגבי הישארותם של השחקנים: "הקבוצה שייכת ליאמר והוא בנה מערכת לא קטנה. הוא לא הורס את הקבוצה עכשיו. אני מבטיח שמכבי נתניה תראה טוב בשנה הבאה. שנה שעברה שהחתמנו את מתיאוס אמרו שהוא לא יישאר עד החגים ובסוף, הוא נלחם על האליפות".

"אני אומר עכשיו, נתניה לא תתפרק. אף אחד לא אומר ששטראובר לא יהיה בנתניה בשנה הבאה. הכל יהיה יותר שפוי. הדברים משתנים. הליגה תגדל, כולם יורידו תקציבים ויש גם את הסיבה הזו של נושא האצטדיון".

במכבי נתניה מתנגדים להגדלת הליגה ובלדב התייחס להצבעתה של הקבוצה בנושא: "היינו נגד אבל אשר אלון שייצג אותנו אז, הצביע בעד. הייתי שמח אם היו נשארות 12 קבוצות או יורדים ל-10 קבוצות. מצד שני, משהו כאן לקוי וזה לא יעזור. בחצי גמר הגביע, ההתאחדות לא דיברה איתנו והוצאנו מכתב שהגיע מהיד שלנו ולא מהתקשורת והם הגיבו כמו שהגיבו. זה אומר הכל. 3 קבוצות צמרת שולחות מכתב להתאחדות, ביקשנו פגישה וקיבלנו תשובה שלילית". 

דניאל יאמר (אור שפונדר)
דניאל יאמר. בלדב: "הוא ישקיע, אך לא באותם סכומים" (אור שפונדר)

"אני לא יודע אם ההתאחדות זו דיקטטורה אבל אני יודע שמה שהם מחליטים, יקרה. לנו אין את הכוח לשנות דברים".

כשנשאל על האפשרות להקמת מנהלת ליגה בכדורגל אמר: "בוודאי שהיינו מצטרפים".

לנוכח עזיבתו של מתיאוס והפרסום הראשון ב-ONE על פנייתה של מכבי ת"א לשוער הקבוצה, לירן שטראובר, אמר בלדב: "יאמר יחזור בסופ"ש מחו"ל. יהיה לנו ישיבה שבה נחליט על מאמן ותקציב. לגבי שטראובר? נשב איתו ונחליט. אני לא מגיב לפניות של מכבי ת"א ללירן".

שטראובר (אמיר לוי)
שטראובר. בלדב: "נשב איתו ונחליט" (אמיר לוי)

בסיום, סיכם מנכ"ל הקבוצה את העונה הנוכחית של קבוצתו: "אכזבה. התמודדנו על אליפות ועל הגביע ונשארנו בלי זה ובלי זה. למשל מכבי חיפה, במשחקים בינינו וגם העונה, לא נראתה טוב מאיתנו והם נאבקים על כל התארים. מתיאוס? הוא אוהב את הקבוצה ואת ישראל". 

ההתאחדות לכדורגל מסרה את תגובתה לדבריו של בלדב: "ההחלטה להגדלה הליגות התקבלה בהצבעה דמוקרטית וגלויה לפני מספר רב של חודשים והגיע הזמן שמספר המתנגדים הזעום יתחיל להפנים שהוא הובס בהצבעה". 




 

אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */