שתף קטע נבחר

להתראות אירופה? מכבי ת"א הפסידה 2:0 לאסטרס

הליגה האירופית: ביכולת הנוכחית, רק נס יציל את אוסקר גרסיה ושחקניו מהדחה מביכה בשלב הפלייאוף ומכישלון טוטאלי כבר בפתיחת העונה. מאסה (29) וזיסופולוס (47) כבשו באדיבות ההגנה הצהובה, שסיפקה עוד תצוגת נפל. האלופה הישראלית צריכה לנצח בהפרש של שלושה שערים בגומלין שייערך בקפריסין בעוד שבוע. אוסקר: "הם היו יותר מדויקים מול השער, וזה מה שקובע בכדורגל"

האם ניתן להכתיר את העונה של מכבי ת"א כאכזבה, עוד בטרם זו ממש יצאה לדרך? אומנם מאבק האליפות בליגת העל עדיין לא החל, אך הקבוצה בצהוב, שנבנתה באופן מוצהר במטרה להגיע לשלב הבתים של ליגת האלופות, נמצאת על סף הדחה משפילה מהמפעל השני בחשיבותו באירופה לאחר הפסד 2:0 בחוץ לאסטרס טריפוליס היוונית, במשחק הראשון של שלב פלייאוף הליגה האירופית.

 

 

עוד ב-ynet ספורט:

 

אחרי צמד הופעות מאכזבות מול מאריבור ויכולת לא מרשימה גם בפתיחת משחקי גביע הטוטו, האלופה הישראלית שוב הייתה רחוקה מרמתה מול יריבה נחותה ממנה על הנייר, ובטח שלא הזכירה את הקבוצה שזכתה בתואר בעונה שעברה. ההגנה, שנראתה חדירה במפגשים מול האלופה הסלובנית, שוב הייתה בעוכריה של מכבי, כשמנגד ערן זהבי, עדן בן בסט, נוסא איגיבור ויתר החברים בהתקפה לא סיפקו את הסחורה.

 

אחרי מיינץ, האם אסטרס תדיח גם את מכבי? ()
אחרי מיינץ, האם אסטרס תדיח גם את מכבי?

 

בעיטת יעף נהדרת של פבלו מאסה, אחרי הרחקה רעה של קרלוס גרסיה, הובילה לשער הראשון של אסטרס בדקה ה-29. מכבי, שנראתה רע מאוד בחצי השעה הראשונה, נזכרה להתעורר בסמוך להפסקה אך ערן זהבי ודור מיכה לא הצליחו למצוא את הרשת. השריקה להפסקה קטעה את המומנטום של האורחים, שהוציאו כדור שני מהרשת כבר בפתיחת המחצית השנייה, אחרי שהבלם יורוגוס זיסופולוס בעט באין מפריע מתוך הרחבה.

 

לקראת הסיום הצהובים הגיעו למספר מצבים קורצים בתוך הרחבה, אך איגיבור וראדה פריצה המחליף לא היו מספיק חדים כדי לסדר את שער החוץ המיוחל. כעת ההכרעה עוברת למשחק "הביתי" בקפריסין בעוד שבוע, כשמכבי זקוקה לשלושה שערים כדי לחלוף על פני יריבתה בדרך לשלב הבתים. ביכולת הנוכחית, קשה לראות את זה קורה.

 

"למרות שהיינו טובים מהיוונים בהרבה פרמטרים, אסטרס היו יותר מדויקים מול השער, וזה מה שקובע בכדורגל", סיפר בסיום מאמן מכבי, אוסקר גרסיה. "זה משהו שסבלנו ממנו מתחילת העונה".

 

מהראן ראדי מוקף, הערב ביוון (צילום: EPA) (צילום: EPA)
מהראן ראדי מוקף, הערב ביוון(צילום: EPA)

 

מהלך המשחק

דקה שביעית: מהראן ראדי בעט כדור חזק ושטוח מקצה הרחבה, אך החטיא במעט את המסגרת. 

 

16': מרטין רולה שיגר פצצה מ-30 מטרים לכיוון מרכז השער, חואן פבלו התעופף והדף את הכדור.

 

23': עדן בן בסט ניסה לסחוט בעיטת עונשין מ-11 מטרים בעזרת נפילה תיאטרלית לתוך הרחבה, אך השופט האיטלקי לא קנה את ההצגה של החלוץ הישראלי ושלף לו כרטיס צהוב.

 

לא בא לידי ביטוי. נוסא איגיבור ()
לא בא לידי ביטוי. נוסא איגיבור

 

29': גול! 0:1 לאסטרס טריפוליס. ההגנה, שהייתה בעוכריה של האלופה הישראלית בצמד המשחקים מול מאריבור בפלייאוף ליגת האלופות, שוב סידרה שער ליריבה. קרלוס גרסיה הרחיק את הכדור הישר לרגליו של פבלו מאסה, והארגנטינאי בעט כדור יעף אלכסוני ונהדר מ-10 מטרים לפינה הימנית. יופי של גול.

 

42': הצהובים העלו הילוך במטרה להשיג את השוויון וכדור רוחב של ערן זהבי לכיוון בן בסט גרם לבלבול בהגנה היוונית ונהדף רע ע"י קוסטאס תאודורופולוס. ראדי עט על הכדור החוזר ובעט מ-20 מטרים, אך לא מספיק מדויק.

 

היוונים חוגגים על חשבון האלופה הישראלית ()
היוונים חוגגים על חשבון האלופה הישראלית

 

45': בשעה טובה הגיע האיום הראשון של מכבי לעבר המסגרת, כשבעיטה חופשית מתוחכמת של זהבי נהדפה בקצות אצבעותיו של תאודורפולוס. מיד לאחר מכן גם דור מיכה הפציץ מתוך הרחבה, אך גם הפעם השוער היווני הגיב מצוין ומנע שוויון.

 

47': גול! 0:2 לאסטרס טריפוליס. המצב של הצהובים הופך לקשה בהרבה. נגיחה של פבלו דה בלאסיס נהדפה ע"י בן בסט מהקו, אבל הסכנה עדיין לא חלפה משערו של חואן פבלו. מיד לאחר מכן הריבאונד הגיע למאסה שבעט לרוחב השער והבלם יורגוס זיסופולוס נותר חופשי לגמרי על סף תיבת החמש כדי להסיט את הכדור לרשת.

 

סיפק מספר הברקות במחצית השנייה, אך עדיין רחוק מכושרו. ערן זהבי (צילום: EPA) (צילום: EPA)
סיפק מספר הברקות במחצית השנייה, אך עדיין רחוק מכושרו. ערן זהבי(צילום: EPA)

 

57': פספוס גדול של בן בסט, שהשתלט על כדור ארוך, חלף על פני השוער היווני ובעט מזווית קשה לרשת החיצונית.

 

66': החלטה מעט מוזרה של אוסקר גרסיה, שהוריד לספסל את בן בסט, אולי

הטוב שבשחקני מכבי, והעלה במקומו את ראדה פריצה.

 

79': זה לא היה רחוק מלהיות השלישי של היוונים. דה בלאסיס עשה צחוק מההגנה של מכבי ובעט כדור ששינה כיוון וחמק סנטימטרים ליד הקורה.

 

85': איגיבור קיבל כדור נהדר מזהבי ומצא את עצמו חופשי לגמרי בתוך הרחבה, אך ניסה למסור במקום לחפש את השער וביזבז הזדמנות נדירה. היוונים יצאו מיד למתפרצת בסופה נותר חרונימו בארלאס במצב של אחד על אחד מול חואן פבלו, אך בעט לגופו של השוער הספרדי.

 

86': עוד מסירה גדולה של זהבי, הפעם לפריצה המחליף, שבעט הישר לרגליו של תאודורופולוס.

 

הרכבים

אסטרס טריפוליס: קוסטאס תאודורופולוס; תנאסיס פנטליאדיס, בראיין ז'וי (אריק טייה בי, 87'), דורין גויאן, חואן מונאפו; יורגוס זיסופולוס, פרננדו אוסרו, מרטין רולה (חליפה סנקרה, 70'), דימיטריס קורבליס; פבלו דה בלאסיס, פבלו מאסה (חרונימו בארלאס, 79').

 

מכבי תל אביב: חואן פבלו קולינאס; יובל שפונגין, איתן טיבי, קרלוס גרסיה, שרן ייני; גל אלברמן, נוסא איגיבור, מהראן ראדי (מושיקו לוגסי, 86'), דור מיכה (טל בן חיים, 76'), ערן זהבי; עדן בן בסט (ראדה פריצה, 66').

 

שופט: פאולו טליאבנטו (איטליה).


פורסם לראשונה 21/08/2014 20:34

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים