שתף קטע נבחר

זהב לסטריק במינכן, ההמנון האמריקני נוגן

מבוכה לקלע הישראלי הוותיק בגביע העולם במינכן. אחרי שניצח בירי ברובה חופשי במצב שכיבה מ-50 מטרים, התייצב לקבלת מדליית הזהב ושמע לתדהמתו את ההמנון האמריקני ברקע. המארגנים התעשתו אחרי חצי דקה וניגנו מחדש את התקווה: "שקלתי לבקש גרין קארד"

אחרי מדליית הזהב של סרגיי ריכטר שלשום בגביע העולם במינכן, גם מאמנו גיא סטריק יעמוד על הפודיום לצלילי נגינת ה"תקווה" בעיר הגרמנית. או לפחות כך הוא קיווה. הקלע הישראלי הוותיק נדהם לשמוע את ההמנון האמריקני מושמע בטקס חלוקת המדליות. המארגנים כנראה בעצמם הבינו כי מדובר בטעות מביכה ואחרי חצי דקה תיקנו את המעוות והשמיעו את ההמנון הנכון - "התקווה".

 

אחרי ארבע אולימפיאדות ושלל הישגים בתחרויות הבינלאומיות השונות, הקלע הטוב ביותר של ישראל בכל הזמנים פתח היום (ב') את הקמפיין לאולימפיאדת לונדון 2012 בצורה הכי טובה שיכולה להיות. סטריק בן ה-44 סיים ראשון בתחרות בירי ברובה חופשי במצב שכיבה למרחק 50 מטר.


גיא סטריק באולימפיאדת בייג'ינג - לונדון בדרך (מיקי שגיא)

 

אחרי שקבע תוצאה של 598 נקודות במוקדמות (תוצאה הזהה לשלושה קלעים נוספים), צבר סטריק 105.3 נקודות במקבץ הגמר וזכה במדליית הזהב. למקום השני הגיע האלוף האולימפי מארה"ב, מאת'יו אמונס עם 105 נק' בגמר. במדליית הארד זכה אמריקאי נוסף, מייקל מקפייל (103). שני המדליסטים האמריקנים הם אלו שכנראה גרמו לטעות של המארגנים בהשמעת ההמנון הנכון. "שקלתי לבקש מהם לתת לי גרין קארד", התלוצץ סטריק.

 

"היה תחרות כיפית מאוד נהניתי", אמר סטריק ל-ynet, "היו תנאי רוח בינוניים, עבדתי טוב עד הסוף ועשיתי הפסקות מתי שצריך. עשיתי פיינל הכי טוב בחיים שלי וקבעתי שיא ישראלי חדש. כל מי שהיה בגמר, תותחים אחד אחד מדליסט עבר אולימפי, המדליסט האולימפי הנוכחי והמדורג ראשון בעולם ואת כולם עקפתי. המטרה היא אולימפיאדה חמישית - לונדון 2012. אני מקווה להמשיך לשמור על הרמה, אבל לפני זה יש גביע העולם במילאנו ואליפות אירופה בקיץ".

 

"מדהים שבשתי תחרויות הגברים אנחנו ניצחנו - דבר שמדינות גדולות מאיתנו לא עשו. ההישג של סרגיי שזה דבר מיוחד בפני עצמו", אמר סטריק וסיפר על הסתגלותו לירי ברובה חדש. "לוקח זמן להתרגל. יריתי בישן עשר שנים, אבל לשמחתי התרגלתי לרובה החדש יותר מהר ממה שציפיתי ומבחינת תוצאה עשיתי איתו את התוצאה הכי טובה בחיים".

 

לצד סטריק, השתתפו בתחרות שני קלעים ישראלים נוספים - גיל סימקוביץ' ודורון שזירי. סימקוביץ' הגיע למקום 29 עם 594 נקודות ושזירי למקום 43 עם 593 נקודות. עוד מייצגים את ישראל בתחרות הקלעים חן טל, ענת צור, יעל קן דגן, אלה שטרנברג ואינה שבייב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים