שתף קטע נבחר

"יהודי שרואה איך כסף בורח לו מבין האצבעות"

סיפור מדהים מהפרמייר-ליג: מאלקי מקיי היה אמור להתמנות למנג'ר קריסטל פאלאס, אבל מסרונים שכתב עם הערות גזעניות ואנטישמיות ("מכבי ת"א היהודים") בזמן שהיה על הקווים בקרדיף ונחשפו כעת גרמו לטרפוד המהלך

זה אחד הסיפורים המדהימים בשנים האחרונות בפרמייר-ליג . מאלקי מקיי הגיע אתמול (ד') למשרדים של קריסטל פאלאס בלונדון על מנת לחתום על חוזהו ולהיות מוצג כמנג'ר החדש של הקבוצה, שנפרדה מטוני פוליס יומיים לפני פתיחת העונה בשל חילוקי דעות עם ההנהלה.

 

אלא שבשלב הזה נודע לראשי קריסטל פאלאס על תלונה שהעביר הבעלים של קרדיף, וינסנט טאן, אשר העסיק בעבר את מקיי. בעקבות חקירה שנפתחה, נחשפה סדרה של מסרונים ששלח המנג'ר, מה שהביא את הלונדונים לחזור בהם מההחלטה למנות את מקיי למנג'ר הקבוצה. במקום לחזור בגדול לליגה של הגדולות, מקיי מצא עצמו כאחד האנשים המושמצים באי הבריטי.

 

מאלקי מקיי. איש חשוך (צילום: גטי אימג'ס) (צילום: גטי אימג'ס)
מאלקי מקיי. איש חשוך(צילום: גטי אימג'ס)

 

מי שחשף את הסיפור הוא ה"דיילי מייל", שפירסם כי במסגרת חקירה שבוצעה בעבר אודות העברות חשודות שבוצעו בקרדיף נמצאו המסרונים המפלילים והועברו להתאחדות האנגלית. זו יידעה אתמול את הקבוצה הלונדונית על הדברים הקשים שכתב מקיי יחד עם ליין מודי, ששיתף איתו פעולה בעבר בקבוצה הוולשית וכיום המנהל של קריסטל פאלאס.

 

בין השאר נחשף כי מקיי רשם מסרונים עם דברים אנטישמיים נגד סוכן השחקנים היהודי פיל סמית'. "קדימה, פיל השמן. אין כמו יהודי שרואה איך כסף בורח לו מבין האצבעות",

כתב מקיי, שרשם גם כינה את מכבי ת"א "היהודים". בין השאר נמצאו גם מסרונים עם הערות גזעניות נגד שחורים והערות הומופביות נגד אחד המנהלים של קבוצה בפרמייר-ליג. 

 

במסרונים אחרים הוא רשם הערות גזעניות נגד אסייתים על רקע ההחתמה של קים בו קיונג הדרום קוריאני בקרדיף והערות שוביניסטיות נגד סוכנת שחקנים. כאמור, מי שאחראי בעקיפין על חשיפת הדברים הוא הבעלים של טאן, שנתבע על ידי השניים אחרי שפוטרו. בהמשך, מקיי ומודי משכו את תביעתם אחרי שנודע להם על המסרונים שהתגלו במכשירי הסלולר שלהם ובמאי האחרון פרסמו במפתיע הודעות התנצלות כלפי הבעלים. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גטי אימג'ס
מאלקי מקיי
צילום: גטי אימג'ס
מומלצים