בכיר חמאס מודה: אנחנו חטפנו ורצחנו את שלושת הנערים

לראשונה מודה בכיר חמאס סאלח אל-ערורי, כי הם עומדים מאחוריי חטיפת ורציחת שלושת הנערים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח הי"ד לפני כחודש וחצי • עד כה הכחיש חמאס כל קשר לאירוע
אבי כץ
כ"ה אב התשע"ד / 20.08.2014 23:47

הם מודים: לראשונה מודה בכיר בחמאס, כי הם עומדים מאחורי חטיפת ורציחת שלושת הנערים הי”ד.

בכיר הארגון, סאלח אל-ערורי, אמר בכנס שארגנה התאחדות עולמית של חכמי דת מוסלמים בטורקיה, כי הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל קסאם, הם אלו שעמדו מאחורי חטיפת ורציחת שלושת הנערים: גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח הי”ד, לפני כחודש וחצי.

בדבריו בכנס אמר, “אנחנו צריכים להבעיר שוב את האינתיפאדה ולהגיע לירושלים. המאבק התרחב והגיע לכל האדמות הכבושות, והשיא שלו היה בפעולה ההירואית שביצעו גדודי עזאדין אל קסאם, כשלקחו בשבי את שלושת המתנחלים בחברון”.

מיד לאחר חטיפת הנערים, הטיל ראש הממשלה בנימין נתניהו ומערכת הביטחון, את האחריות על ארגון חמאס. אבל שם בחרו להתנער מהאחריות, וטענו שאין להם כל קשר למקרה.

זמן קצר אחרי החטיפה, עצר השב”כ את מי שתכנן ופיקד על החטיפה, חוסאם קוואסמה, שהודה כי המימון לחטיפה הגיע מחמאס עזה.

בדברי התשובה של המדינה לבג”ץ, בעתירה נגד הרס בתי המחבלים שחטפו את שלושת הנערים, נאמר כי: “השיג חוסאם קוואסמה, מתוקף תפקידו, מימון לביצוע הפיגוע מפעילי חמאס ברצועת עזה, וכן הודה כי רכש אמצעי לחימה אותם העביר לידי מרוואן קוואסמה”.

גם אז, הזדרז דובר חמאס בעזה, סאמי אבו זוהרי להכחיש כל קשר לקוואסמה ולחטיפה.

בתחילת השבוע הרסו כוחות צה”ל את ביתהם של המחבלים. 250 לוחמי מג״ב, יחד עם עשרות חיילי צה״ל מחיל ההנדסה ומיחידות נוספות. הכוחות פוצצו והרסו שני בתים בהם גרו שניים מהמחבלים, ובמקביל אטמו מרתף נוסף, בו גר מחבל שלישי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות