מקור ישראלי ל’פוקס ניוז’: מעריכים שמוחמד דף חוסל

לכל אורך היום נפוצו שמועות רבות הנוגעות למותו או חייו; בחמאס הכחישו במהלך היום בצורה רשמית את הפרסומים על מותו • שיא שיגורים: 168 רקטות נורו מעזה ביממה האחרונה
נחמן וייס
כ"ד אב התשע"ד / 20.08.2014 18:26

חוסל או לא? רשת הטלוויזיה פוקס ניוז פרסמה מפי מקור ישראלי מודיעיני, כי ההערכה היא שמוחמד דף חוסל.

לפי הדיווח, הנסמך כאמור על גורם מודיעין ישראלי, ההערכה בישראל  היא שראש הזרוע הצבאית של חמאס מוחמד דף  אכן חוסל, בתקיפה אמש.

גם בחמאס נראה כי שורר בלבול לגבי מצבו של דף. מוקדם יותר  הודיע דובר חמאס, סמי אבו זוהרי, רשמית כי ראש הזרוע הצבאית של הארגון לא נפגע בתקיפת הבית בשכונת שייח’ רדואן בעזה הלילה. אבו זוהרי לגלג על ישראל ואמר כי היא “נכשלת פעם אחר פעם בעימות עם חמאס”.

עם זאת, הוא  כינה בפתח דבריו את דף “שאהיד”, ורק אחר כך תיקן למפקד החמאס.

“יש פה כישלון מודיעיני גדול מאוד של ישראל”, הוסיף אבו זוהרי, “כי המפקד מוחמד דף כלל לא נמצא בבית”.

אולם בראיון שהעניק מאוחר יותר, התחמק אבו זוהרי משאלת המראיינת האם דף עדיין חי, והסתפק באמירה כוללנית כי ישראל הורסת בתים והורגת נשים וילדים.

תחנת הרדיו אל אקצא, המזוהה עם חמאס, פרסמה בחשבון הטוויטר שלה, כי ניסיון החיסול כשל. “ישראל ביהירותה מנסה לומר את המילה האחרונה בכל סבב לחימה, אולם לאחר כישלון ההתנקשות במוחמד דף עליה להבין כי המשוואה השתנתה”.

ברשת הטלוויזיה אל ג’זירה, הפרו חמאס, טענו כי ישראל היא זאת שהפרה את הפסקת האש בכדי לנסות לחסל את דף. ניסיון שכשל, לדבריהם.

בשעות הצהרים התקיימה בעזה הלוויתם של אשתו ובנו של דף שנהרגו בחיסול,  בהשתתפות אלפיםץ

 אנשי החמאס ניצלו את הבמה לאיומים כנגד ישראל. בכיר חמאס, אחמד בחר אמר: “רציחתם לא תעבור ללא תגובה כואבת כנגד הכיבוש, הנהגתו וחייליו”.

לשאלה האם דף אכן חוסל או לא, ישנה משמעות רבה כלפי המשך הלחימה: באם הוא חוסל, חמאס לא יוכל לעבור על כך בשתיקה ויגיב בכדי להראות שהוא לא נכנע אחרי חיסול מפקדו הבכיר.

אם הניסיון כשל – יתכן כי חמאס יסתפק בשיגור הרקטות אמש לעבר גוש דן וירושלים, ולאחר כמה ימי לחימה ישוב לשולחן המו”מ בקהיר.

ניסיון החיסול החל בסביבות השעה 21:30, אז תקפו מטוסי חיל האוויר את בית משפחת דאלו, שם שהו באותה עת בני משפחתו של דף.  המטוסים ירו חמשה טילים אל עבר הבית, שקרס על כל שלושת קומותיו. מאז ועד לשעה זו, נמשכים ניסיונות החילוץ מתוך הבית, ופינוי ההריסות.

עד לשעות הצהרים חולצו שש גופות, מתוכם זוהו רק ארבע: אשתו של דף – ווידאד, בת 28,  ובנו עלי בן 7 חודשים. כמו כן נהרגו אשתו ובנו של אחמד דאלו, בכיר במערך הרקטי של חמאס – בעל הבית שהופצץ.

גורם מדיני ישראלי אישר הבוקר כי מטרת התקיפה הייתה חיסולו של מוחמד דף, אך לא פירט אם הוא אכן שהה בבית ונפגע בתקיפה.

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק התייחס לניסיון ההתנקשות כב ר בליל אמש ואמר: “ישראל הפרה את הפסקת האש בשביל לחסל את דף, אבל אזרחינו נהרגו”.

 מוחמד דף, בן 49, נולד במחנה הפליטים חאן יונס שברצועת עזה.  ב-1989  נעצר לראשונה בידי ישראל ונידון למאסר של שנה וחצי.

עם שחרורו ב-1991 הצטרף לזרוע הצבאית של חמאס, והחל  כתלמיד של  ‘המהנדס’ יחיא עיאש . ב-1993 מונה לראש הזרוע הצבאית בעזה. מאז 2002 משמש כמפקד הזרוע הצבאית כולה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות