איך קראו לסבתא רבתא שלך שאבאס?

וויליאם שאבאס הוא יושב ראש ועדת החקירה של האו"ם שתבחן את 'פשעי המלחמה' של ישראל במבצע "צוק איתן" • מה שמעורר את השאלה מה הוא מקורו היהודי של האיש • ככלות הכל, מהרסינו ומחריבינו תמיד יצאו ממנו
רבקה גלאי
י"ט אב התשע"ד / 15.08.2014 15:06

האו״ם מינה ועדת חקירה שתדון בפשעי המלחמה שבצעה ישראל.

הכותרת ניתנה מראש. מובן, אפוא, שגם המסקנות ידועות כבר. ויש אפילו אישיות מעונבת ומהוגנת, שנבחרה לעמוד בראש הוועדה הנייטראלית הזו.

השבעס (גוי) הזה שיעמוד בראשה, הוא אוהב ישראל ענק! בעצם, הוא לא רק אוהב ישראל:  הוא יהודי בעצמו.

היה לנו שבעס (צ׳בעס) אחר בוונצואלה, ששמועות עקשניות הדביקו לו קשר סמוי כלשהו ליהודים. ככלל, תמיד תדעו, כשאתם רואים מישהו שעושה את המוות ליהודים, קחו בחשבון שיש אפשרות סבירה שהוא יהודי. ראה ערך גולדסטון, שבתאי קלמנוביץ, אודי אדיב וצנאד סגאדי שעמד בראש מפלגת יוביק האנטישמית. והרשימה בכלל לא קצרה.

כל כך למה? כדי לקיים בנו את הכלל הנצחי: מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו (ישעיהו מט יז).

יתכן מאוד, אם כן, שסבתא רבתא של וויליאם שאבאס (זה ששולף כבר צפורניים חדות מולנו), נחטפה באיזו עיירה רוסית נידחת על-ידי איזה קוזאק רשע, וכששבה מוכה וחבולה לשביל המוליך אל השטעטל שלה, היא נשאה ברחמה את סב-סבתו של השאבאס הזה.

כי אם הוא שייך לזרע ישראל, לא יתכן שלא זורם בקרבו דם רע של קוזקים או טטארים או מונגולים. שכן, יהודי טהור אמור להיות ביישן, רחמן וגומל חסדים.

ונסיים בפסוקו של יום:  כשאתה כבשה בין זאבים, זכור! הזאבים צמאי הדם תמיד יריחו שאתה כבשה, גם אם תתאמץ להתחפש לזאב.

ועל היתרון הזה שלנו הזאבים אינם מוכנים למחול לנו לעולם.

הערת ביניים: לכל בעלי החיים שנבראו, העניק הבורא אמצעי הגנה או הסוואה. מוזר אולי, אך לכבשה לא ניתנו שום כלים להגן על עצמה.

אבל מה שיש בכל זאת לכבשה, אין לאף אחד אחר. לכבשה יש רועה נאמן…

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות