דרישה: לשנות את שמו של הכפר הצרפתי ‘מוות ליהודים’

מכון ויזנטל שלח מכתב רשמי אל שר הפנים הצרפתי בדרישה שיפעל לשינוי שמו של כפר קטנטן סמוך לפריז בשם 'מוות ליהודים' • חברי המועצה מתנגדים לשינוי השם, שינוי שנבלם כבר לפני כעשרים שנה
נחמן וייס
ט"ז אב התשע"ד / 12.08.2014 17:51

שמעון סמואלס, מנהל הקבוצה לעניינים בינלאומיים במרכז ויזנטל, שלח מכתב לשר הפנים של צרפת בדרישה שישנה את שמו של כפר קטנטן מדרום לפריז, הנקרא כיום ‘מוות ליהודים’.

סמואלס כתב לברנרד קזנובה, כי הוא “נדהם לגלות את קיומו של כפר בצרפת שנקרא באופן רשמי ‘מוות ליהודים’ (La-mort-aux-Juifs). זה מזעזע שהשם הזה חמק מתחת לרדאר ב-70 השנים שחלפו מאז שוחררה צרפת מידי הנאצים ומשטר וישי”, כתב.

עם זאת, מארי-אליזבת סקרטנד, סגן ראש עיריית הכפר קורטמאוקס – שסמכות השיפוט על הכפר ‘מוות ליהודים’ נמצאת בידיו, דחה את הטענות בראיון ל-AFP באמרה: “זה מגוחך. השם הזה תמיד היה ככה. לאף אחד אין שום דבר נגד היהודים”, אמרה. “זה לא מפתיע אותי שזה עולה שוב”.

• הכפר הספרדי ‘להרוג את היהודים’ – שינה את שמו ל’גבעת היהודים’

שינוי השם דורש החלטה של המועצה – מה שלא סביר שייקרה.

“למה לשנות שם שקיים מימי הביניים או אפילו קודם לכן? אנחנו צריכים לכבד את השמות הישנים האלה”, אמרה סקרטנד. “לפני 20 שנה לפחות, כבר סירבה המועצה לשנות את שמו של הכפר הקטן הזה – שמורכב מחווה ושני בתים”, הסבירה.

בשנת 1992, הגיש ארגון נגד גזענות בקשה לשינוי השם לשר הפנים והרשויות – והבקשה נדחתה.

כזכור, לפני מספר חודשים החליטו תושבי כפר בספרד לשנות את שמו של הכפר מ’מוות ליהודים’ – שהיה שמו של הכפר ככל הנראה מתקופת האינקווזיציה, ל’גבעת היהודים’.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות