סער החליט: חד-מיניים גויים יוכלו לעלות לארץ עם בני זוגם

שר הפנים משנה כיוון ומציג - בהחלטה תקדימית - פרשנות חדשה לחוק השבות • בני זוג מאותו המין שנישאו בחו"ל ליהודי המבקש לעלות לישראל, יוכלו לעלות עמו - גם אם הם גויים - ולהפוך לאזרחים
ט"ז אב התשע"ד / 12.08.2014 12:09

הזיגזג של סער: אחרי שבשבועות האחרונים ניסה שר הפנים גדעון סער לאותת כי פניו להתחזקות, ולאחר שהתגאה בהחלטה לכפות על עיריית תל-אביב סגירת מרכולים ובתי עסק בשבת, מבצע היום השר שינוי כיוון ומציג – בהחלטה תקדימית – פרשנות חדשה לחוק השבות, לפיה, לראשונה מאז הקמת המדינה, יוכלו בני זוג מאותו המין שנישאו בחו”ל ליהודי המבקש לעלות לישראל, לעלות עמו מתוקף נישואיהם – גם אם הם גויים – ולהפוך לאזרחי ישראל.

ההנחיה העקרונית של שר הפנים התקבלה לאחר שהגיעו אליו פניות מצד הסוכנות היהודית וכן פניות של בני זוג מאותו מין לרשות האוכלוסין. תוקף ההחלטה הוא מיידי וכבר היום קיבל הזוג הראשון מעמד עולה.

 במכתב ששיגר למנכ”ל רשות האוכלוסין וההגירה אמנון בן עמי, כותב סער כי בחן את הפניות שהועברו אליו באשר ל”בקשות להכרה בזכאות של בני זוג מאותו מין הנשואים זה לזה לעלות לישראל לפי סעיף 4א לחוק השבות”.

וכך כותב סער:

“עניינו של חוק השבות הוא בקיבוץ כל בני העם היהודי מן הגלויות. תכליתו של סעיף 4א שבו, אשר תוקן בשנת 1970 הייתה לאפשר לבני המשפחה של היהודי, המבקשים גם הם לעלות עמו, להגיע לישראל כשווים לו, על מנת לעודד את עלייתם של בני העם היהודי לישראל.

לעניין זה איני רואה מקום להבחין בין יהודים שנישאו בנישואין הטרוסקסואלים, לבין יהודים שנישאו לבני מינם בחו”ל, על פי חוק. אלה ואלה עונים על התכליות של חוק השבות, בבחינת ‘ושבו בנים לגבולם”.

לפיכך מבקש סער מבן עמי להנחות בהתאם, “הן את לשכות רשות האוכלוסין וההגירה בישראל, והן את הסוכנות היהודית הבוחנת את הזכאות לאשרת עולה בחו”ל, לראות במי שנישא ליהודי, גם אם מדובר בנישואין של בני זוג מאותו מין, כמי שזכאי אף הוא לאשרת עולה לפי סעיף 4א לחוק השבות”.

נזכיר כי עם תחילת כהונתו של סער כשר פנים ‘תיקן’ את ה’עיוות’ מימיו של אלי ישי כשר והורה לתקן את שעון הקיץ כך שיש  שנים בו יחול צום יום הכיפורים בשעון זה, ויסתיים רק בשעה 19:00 בערב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות