חרדים בטבריה כועסים: הנהלת מלון הציבה פסל של דוד בן גוריון

הנהלת מלון 'גלי כנרת-רימונים', הממוקם ליד בית הקברות העתיק בטבריה, הציבה פסל בדמותו של ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל • הרב גבריאל חוברה: פניתי לרבנות שיורידו לאלתר הכשרות מהמלון
ט"ו אב התשע"ד / 11.08.2014 17:54

הקהילה החרדית בטבריה זועמת: הנהלת מלון ‘גלי כנרת-רימונים’, הממוקם ביציאה מהעיר, הציבה פסל בדמותו של דוד בן גוריון, ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל.

הרב גבריאל חוברה, מראשי הקהילה החרדית בעיר, על מה הזעם?

הרב חוברה: “בדיוק בשבוע שעבר קראנו בפרשת השבוע בעשרת הדברות ‘לא תעשה לך פסל’. כעת הנהלת המלון העזה להציב פסל, ועוד ליד בית העלמין העתיק של טבריה, שבו שוכנים קדושי עליון.

פניתי לרבנות הראשית כדי שיורידו לאלתר את הכשרות מהמלון, עד שהנהלת המלון תואיל בטובתה להוריד את הפסל מהמקום”.

כתב חרדים10 פנה אל הנהלת מלון גלי כנרת-רימונים, כדי לקבל את תגובתם, אולם זו לא נמסרה. לכשתגיע – נפרסמה.

יחד עם זאת, תושבים חרדים אחרים עמם שוחחנו, לא ראו בעין יפה את הפעילות נגד המלון. לדבריהם, בטבריה קיים דו-קיום חרדי-חילוני עדין מאוד, וחבל לפגוע בו. “מידי תקופה יש מי שמנסה לעורר פולמוס, כלי התקשורת המקומיים ממהרים לראיין את האיש, והחילונים רואים בכך ניסיון לחרד את טבריה, מה שרק מעורר זעם ולא מועיל לשום כלום”.

יו”ר המועצה הדתית בעיר, יעקב שטרית, הגיב ואמר כי לא קיבל כל פנייה משום גורם. “כל פנייה שתתקבל תיבדק, כל עוד היא עוסקת בענייני כשרות”.

לדבריו, “כל עוד בית המלון עומד בתנאי הכשרות של הרבנות בטבריה, יימשך שיתוף הפעולה הפורה בין הנהלת המלון לרבנות הראשית”. הוא מוסיף כי “הרב חוברה אינו מייצג אף גוף רשמי בעיר”.

פסל בטבריה
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות