נתניהו: “אין מו”מ תחת אש” • שרים: “להכריע את החמאס”

שרי הממשלה התכנסו הבוקר בקרייה בת"א וקראו למוטט את החמאס • ראש הממשלה: "לא הכרזנו על סיומו של צוק איתן והוא יימשך עד השגת ייעודו. זה ייקח זמן" • יעלון: "אם חמאס חושב שהוא יתיש אותנו - הוא טועה" • ליברמן: "המצב הזה לא יכול להימשך. להכריע את חמאס, לנקות את השטח ולצאת" • ארדן: "מתקרבים לנקודה שנצטרך לקבל הכרעה"
י"ד אב התשע"ד / 10.08.2014 11:45

כמו בשבועות האחרונים של הלחימה, נערכה גם הפעם הישיבה בקריה בתל-אביב.

בפתח הישיבה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי מבצע צוק איתן נמשך, וכי “מעולם לא הכרזנו על סיומו בשום שלב והוא יימשך עד השגת ייעודו, זה ייקח זמן”. ראש הממשלה השיב בכך, למעשה, לביקורת ההולכת וגוברת מימין על הפסקת המלחמה טרם השגת היעדים, תוך כדי המשך טפטוף הירי לעבר ישובי עוטף עזה בואכה אשקלון.

לדברי נתניהו, “ישראל לא תנהל משא ומתן תחת אש ותפעל בכל דרך לשינוי המציאות למען שקט לכל אזרחיה, אנחנו נעמוד יחד באחדות ונחישות עד שנשלים את המלאכה”.

גם שר הבטחון משה בוגי יעלון הצטרף לדברים: “אם חמאס חושב שהוא יתיש אותנו – הוא טועה. לא ננהל משא ומתן תחת אש. אני מבין את תושבי הדרום. לא נתפשר אלא על הפסקת ירי וטרור באופן מוחלט ונמשיך עד שזה יושג. נדרש אורך רוח. אנו רואים את התמונה הכוללת, מדינית וצבאית. לא נסיים את המבצע ללא השבת השקט והביטחון”.

כנהוג, התראיינו שרים קודם כניסתם לישיבה, והפעם נראה שהתחרו ביניהם מי יהיה יותר ימני.

שר התקשורת גלעד ארדן אמר: “לא מדובר בטפטופים אלא בעשרות ניסיונות רצח יומיומיים שחמאס או הארגונים תחת חסותו מבצעים. אנו מתקרבים לנקודה שבה נצטרך לקבל הכרעה, גם אם מדובר בכיבוש הרצועה ומיטוט חמאס, עם כל המחירים שכרוכים בכך, לא תהיה ברירה. לא נוכל להמשיך ולסבול את המצב זמן ממושך או אפילו קצר”.

שר הפנים גדעון סער אמר: “יש לשבור את הכוח הצבאי של חמאס בעזה. זה היה נכון קודם וזה נכון עכשיו. יש לאפשר לתושבי עוטף עזה לחזור בביטחון לבתיהם”.

שר החוץ אביגדור ליברמן לא פיגר אחריהם: “היינו אמורים ללכת על הכרעת חמאס. כרגע אנו רואים שדרישות המינימום שלו הן הרבה מעבר למקסימום שישראל יכולה להסכים. המצב הזה לא יכול להימשך. מה שנשאר זה להכריע את חמאס, לנקות את השטח ולצאת כמה שיותר מהר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות