חני שטיגליץ הייתה אישה שמנה ועצובה. איך קרה המהפך?

במשקל השיא היא טיפסה ל-96 קילוגרמים. ואז הגיע השינוי הגדול • היום היא מפעילה את "מרזים עם חני" ו"להיוולד מחדש" ומשווקת חיים, בריאות, אהבה וזוגיות • אסנת דייטש שמעה איך כל זה קרה
אסנת דייטש
י"ב אב התשע"ד / 08.08.2014 02:15

עוד לא פגשתי אישה שלא התמודדה מול המשקל והכריזה שממחר היא מתחילה דיאטה (חוץ מבעלות הגנים המבורכות). כן, גם אני ניסיתי אין-ספור ניסיונות כדי לרדת כמה קילוגרמים עודפים שנשארו בעקשנות רבה אחרי כל לידה, ובאמצע החיים, בעיסוקים והשגרה היומיומית שמונעת ממני להתעסק בתפריט מאוזן ונוקשה.

אין דיאטה שלא ניסיתי. החל מאכילת 500 קלוריות ליום עד לבליעת כדורים שמבטיחים תחושת שובע למשך יום שלם, ומדבקות שעד היום לא הבנתי איך הן עוזרות לירידה במשקל.

ירדתי ועליתי במשקל בקצב מסחרר, צומות היו עניין שבשגרה, כמו גם מאכלים מוזרים ומשונים שמבטיחים שהפעם בוודאות אצליח לרדת. בסופו של יום, אחרי שנשברתי אין סוף פעמים, חזרתי תמיד למשקלי העיקש.

את חני שטיגליץ, מאסטרית לתזונה נכונה ושינוי פנימי, פגשתי בעיצומה של המלחמה בעזה, בין אזעקה לאזעקה, ובין הפוגה להפוגה.

היא בת 26, מבני ברק, נשואה לצביקי, מנהל סניף אושר עד, ואמא לשלושה ילדים בגילאי 4-7 ותינוק בן כמה חודשים.

היא נולדה למשפחה ירושלמית עם תשעה ילדים, בכורה ותאומה לא זהה לאחות מקסימה, מוצלחת ומוכשרת.

כל חייה עברו עליה כילדה ובחורה מלאה. מעולם לא אהבה לצאת עם חברות לקניות או להשתתף בחוגי הריקוד אהובים עליה. האוכל היה המנחם העיקרי אצלה ברגעי שבר קשים, מעטפת הבושה השאירה אותה תמיד מאחור, מביטה בהערצה וקנאה באחותה התאומה, האהובה, הכישרונית, המצליחה, העטופה והמחובקת תמיד על ידי חברות, דודות ומשפחה.

בגיל 17 היא עמדה מול המראה ופרצה בבכי. ‘זה מה שאת רוצה’, שאלה את עצמה. ‘האם אלו החיים שאני מייחלת לעצמי’, תהתה והמשיכה להתייפח.

בהחלטה אמיצה היא החלה לעשות דיאטה וכושר, אך על כל שני קילו שירדה, הצליחה לעלות כמעט כפול במשקל. חוסר האיזון, הצומות הרבים, וחמש שעות כושר ביום, לא הצליחו להביא אותה לתוצאה הרצויה והנכונה.

בגיל 18 היא התחתנה עם בחיר ליבה, ובזמן שכל חברותיה התחתנו, העדיפה להישאר בביתה, מסוגרת ועצובה, ולא ללכת לחלוק איתן את שמחתן.

כשחבקה את ילדתה הראשונה הגיעה למשקל השיא שלה – 96 קילוגרמים, והבינה שהעליות והירידות החדות לא מטיבות איתה.

ואז החלה בשינוי שכה חפצה.

משעמם לשי קאהן בחיים והוא מתעלל בנו

ספרי לי על השינוי.

כשהבנתי שלמעשה אני נכשלת בכל דיאטה שאני מנסה, הבנתי שאני עושה משהו לא נכון! התחלתי לשבת ללמוד ולחקור את נושא התזונה. גיליתי שיש חוקים להצלחה וגם כאן בתחום הבריאות.

הדבר הראשון זה שהגוף מלא רעלים מתזונה לא נכונה, ורעלים של הטכנולוגיה. הדבר השני זה שינוי של חשיבה, ולמעשה צעדים קטנים מובילים לתוצאות גדולות.

עשיתי ניקוי רעלים ובהמשך למדתי לשנות את השפה שלי – שאין יותר להשתמש במילה דיאטה, אלא תזונה נכונה ובריאה. במשך תשעה חודשים הצלחתי לרדת 36 קילוגרמים.

כמובן שהיה השלב “שנתקעתי” במשקל, ומרוב ייאוש ניפצתי אותו לרסיסים ואמרתי לעצמי שאני לא רוצה לראות משקל יותר כל החיים.

אחרי שבוע נשברתי וקניתי משקל חדש.

ואיך נהפכת למאסטרית שאת היום?

אחרי הירידה, כולם נגשו אלי ושאלו אותי: איך עשיתי זאת?! הבנתי שהפה שלי הוא הכלי אצלי להצלחה, ומאז אני מנתבת אותו, ועוזרת לאלפי לקוחותיי.

צחוק הגורל הוא שלפני שעברתי את השינוי האישי שלי, עבדתי בתור מנהלת סניף קופ”ח לאומית, והרווחתי – כמה שזה ישמע מצחיק כ-2700 ₪. הייתי אנרגטית (ועדיין כבדת משקל) וניהלתי ביד רמה את הסניף, רציתי להכפיל את המשכורת, וכדי לעשות זאת הלכתי ללמוד תואר ראשון, תוך כדי הבטחה ממנהלת המחוז שברגע שאסיים את לימודי, אוכל לחזור לעבוד בסניף.

במקביל עבדתי במשמרות באופטיקה הלפרין. הייתי אחראית בשירות הלקוחות ומנהלת ייצור.

לקראת סוף התואר, החלטתי לחזור לתפקידי הקודם כמנהלת סניף בקופ”ח לאומית. הייתי צריכה לעבור כמה מבחנים, כדי לקבל את התואר הרשמי של מנהלת סניף.

עברתי ברוך ה’ את כל המבחנים בהצלחה, עד המבחן האחרון – מול מנהל המרחב, בפורום של עוד 7 מנהלים בכירים. כששאלו אותי מה מפריע לי בסניף הקיים, הבעתי את דעתי, ואמרתי מה אני הייתי משנה.

וכשמנהל המרחב שאל אותי מה אני אעשה במידה ולא יקבלו אותי, עניתי שאני מאמינה בכל ליבי שאצליח בכל תחום שאליו אפנה.

בלב שלם חזרתי הביתה, בטוחה בכל מאודי שעברתי את המבחנים בהצלחה מרובה.

בערב קיבלתי טלפון ממנהלת המחוז, שאמרה: “השתנית מאוד בשנה האחרונה ואת כבר לא מתאימה לנהל משהו שקשור לתחום הבריאות”.

הלב שלי נפל באותם רגעים, אך החלטתי שלא מעניין אותי כלום ואני הוכיח לכולם שאני אצליח.

ואז עלה לי הרעיון לפתוח את “מרזים עם חני”, ולשווק את אורח החיים הבריא שלי.

ומיד הייתה הענות ל”מרזים עם חני”?

הלכתי לסדנא של ניר דובדבני, שהוא מאסטר במכירות בעיני, והבנתי שאני לא מוכרת דיאטה, אני מוכרת אורח חיים, בריאות, אהבה וזוגיות.

חצי שנה פרסמתי את עצמי דרך הפייסבוק, ואף בנאדם לא פנה אלי. אך לא התייאשתי לרגע, כי ידעתי שיש לי ערך להביא לעולם וכמה שיותר אנשים צריכים לדעת זאת.

משעמם לשי קאהן בחיים והוא מתעלל בנו

אז מה למעשה את מוכרת היום?

לפני הכל, אני גורמת לאנשים להאמין בעצמם. אני כן מוכרת אהבה עצמית, בטחון עצמי, על ידי תוכנית בריאות עם תזונאית, שמלווה את הלקוחות שלי, יחד עם מוצרי בריאות לפי תורת הרמב”ם והרפואה הסינית, באישורי משרד הבריאות ובהכשר הבד”ץ רובין.

זה ערכה הכוללת פורמולת צמחים טבעית ויחודית, של חברת 123 lifestily בראשות ד”ר יהושע מאור, העוזרת לניקוי הגוף מרעלים, ומורידה את התשוקה לפחמימות ומתוקים, וגורמת לתחושת שובע.

יחד עם זאת אני משלבת את הצד המנטלי, אמונה עצמית ,התמדה ,נחישות, ומוטיבציה!

אני מלווה אנשים דרך הרשת החברתית. מגיעים אלי אנשים מכל קצוות הארץ והעולם. אני נותנת הרצאות אינטרנטיות קבוצתיות ופרטניות.

בנוסף יש לי גם סדנאות מוטיבציה שאני מעבירה, איך לגרום לרצות לעשות שינוי, איך לגרום לפחד להפוך לדחף חיובי וכו’…

ועוד תוכנית חדשה של “להיוולד מחדש”, שבה לומדים על בריאות מהי. באחד השיעורים למשל לומדים על “תכנון נכון מונע אסון”, משום שרוב האנשים נופלים על תכנון, ולכן לא מצליחים בירידה במשקל.

איך המשפחה ובעלך קיבלו את השינוי שעשית?

המשפחה מאוד גאה בי. מילדה חסרת ביטחון שבוכה כל הזמן על כל דבר, הפכתי למישהי עוצמתית. ובעלי, עד שהוא לא ראה את התמונה של לפני ואחרי, הוא לא שם לב לשינוי הגדול. בשבילו תמיד הייתי נראית טוב. לא משנה אם שמנה או רזה.

זה מזכיר לי שבתחילת דרכי התקשרה אלי אחת הדודות וביקשה שאבוא אליה דחוף. זה היה כמה ימים לפני יום הולדתי, וחשבתי שסוף סוף הולכים לחגוג לי יום הולדת. ניסיתי להוציא בכוח מבעלי, אבל הוא נותר עיקש ואמר שאין לו מושג על מה אני מדברת.

התלבשתי בהתרגשות רבה, בטוחה במאת האחוזים שהנה, זו הפעם הראשונה שיחגגו לי יומולדת.

עליתי במדרגות, עמדתי ליד הדלת והייתה דממה. הבנתי שיום הולדת לא תהיה לי. דודתי פתחה לי את הדלת ובסלון ביתה חיכתה לי פסיכולוגית. הן החליטו על דעת עצמן שאני סובלת ממניה-דפרסיה בגלל עודף העשייה שלי, וכמה שניסיתי לשכנע שהכל בסדר איתי ואני נהנית וטוב, לי לא היה עם מי לדבר.

חזרתי הביתה ממררת בבכי.

מודעה באחד העיתונים החרדים על כינוס של עיתון המבשר, עם דוכני מכירות, הביאו אותי לפתוח דוכן בכתר הרימון, וכשניסו להסביר מטעם העיתון שרק מותגים יכולים לשים שם דוכן, מאחר והעלויות פשוט ענקיות, התעקשתי שאני מותג – וכבר למחרת הופעתי עם כל הסכום.

באותו אירוע מכרתי בשווי 25 אלף ₪ והחזרתי את כל ההשקעה.

משם הייתה הפריצה …

איך את משלבת את האימהות בכל העשייה הזו?

אני לוקחת עזרה. מה שאני לא חייבת לעשות, אני פשוט לא עושה. שומרת את האנרגיות לדברים שמקדמים אותי.

עם הילדים אני לא מוותרת, ויש לי שעות שאני איתם ויהי מה. לכן יש לי מוקד עם מענה טלפוני. כך אני יודעת שתמיד יש מענה ללקוחותי.

מה את אוהבת לעשות בשעות הפנאי שלך?

אני מכורה לכושר. כשיש לי זמן אני מוצאת את עצמי נועלת נעלי ספורט, תולעת ספרים במה שקשור בהתפתחות אישית, בריאות ושינוי. משתדלת לנסוע לחופש מידי פעם לצבור אנרגיות.

מה המוטו שלך לגבי תזונה נכונה ואורח חיים בריא?

אמונה, החלטה, פעולה, נחישות והתמדה. יש לי מוטו שאני הולכת איתו לכל מקום: “להגשמת כל יעד, מטרה או חלום, השאלה הרלוונטית היא לא אם אני יכולה אלא מה אני מוכנה לעשות כדי שזה יקרה”.

נפלת, נשברת?! זה בסדר גמור. תתעודדי, תאהבי, תסלחי לעצמך במקום שאת נמצאת.

את מגיעה הביתה עייפה, עצבנית, פותחת את המקרר?! עצרי לרגע. תרשמי מה ההרגשות והתחושות שלך. אם תאכלי – כל רגשות האשם יעלו ויעצימו אותך.

מה יקרה אם אני לא אתפתה ויאכל מהדבר הזה שעומד מולי. כל רגשות הניצחון, הסיפוק – יהיו שם. תשאלו את עצמך איזו תחושה את רוצה לייצר.

אני בטוחה שתבחרו את ההרגשה הנכונה.

משעמם לשי קאהן בחיים והוא מתעלל בנו

טיפ לארוחה בריאה?

בוקר – סלט ירקות, פלוס 2 פרוסות לחם קל, פלוס מנת חלבון. טונה/ ביצה/ 2 כפות קוטג’.

בניים – פרי או חטיף אנרגיה.

צהריים – חזה עוף/ דג, פלוס 6 כפות או קטניות, פלוס סלט ירקות.

בניים – חטיף או פרי פלוס כוס קפה.

ערב כמו בוקר.

ויש עוד אופציה:

בוקר – שיק ירוק/ סלט ירוק, פלוס פירות (עד 3 פירות).

צהריים – סלט ענק מכל הירקות, פלוס טחינה או דגן או קטניות, פלוס 2 פרוסות לחם שיפון.

ערב – ירקות מבושלים עם מנת פחמימה.

יצאתי עם המון תקווה. אמנם אני לא כבדת משקל, אך המשקל שלי הוא המלחמה היומיומית שלי עם כוח הרצון והדימוי העצמי שלי.

הנחתי את הייאוש בצד, מביטה בהערצה באישה שהשילה מעצמה 36 ק”ג של תסכול, התמודדות, בושה, קשיים, וביטחון עצמי ירוד. החל מהרגע הכל תלוי בי. הרצון, המלחמות, המוטיבציה, והאמונה שגם אני יכולה להצליח להוריד, להשיל. לא רק משקל…. עוד הרבה דברים אחרים שנלווים, ובעיקר להיות שלמה עם עצמי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תתקשרו אלי כי לא אוכל להגיע לכנס
    02/11/2016 21:10
    תודה
  1. אין לי את הטלפון ואני רוצה לבטל את השתתפותי בכנס מסיבות אישיות שלא היה מפוי .מחכה לטלפון