חרדי נהרג ו-5 נפצעו קל בפיגוע טרקטור בירושלים • המחבל חוסל

דחפור נהוג בידי מחבל פגע בצהרים באוטובוס שחנה בכיכר זוועהיל • המחבל נורה - ונהרג • חרדי שהיה באתר בנייה נהרג • 5 נפצעו קל • דובר חמאס: "פעולת התקוממות אמיצה" • צפו בתיעוד מהזירה
יוני גרין
ח' אב התשע"ד / 04.08.2014 13:58

פיגוע דריסה בירושלים: נהג דחפור פגע היום (שני) בצהריים, מעט לאחר השעה 13:30, באוטובוס של חברת ‘עילית’ קו 291, הנוסע בקו ירושלים ביתר עלית – והפך אותו. הפיגוע אירע ברחוב זקס, סמוך לכיכר זוועהיל בירושלים, לא רחוק מאתר בנייה, משם יצא המחבל.

שוטר שהגיע לזירת האירוע ירה בנהג הטרקטור והרג אותו. נהג האוטובוס נפצע קל. בנוסף, טופלו במקום חמישה פצועים קל ומספר נפגעי חרדה.

האירוע התרחש צמוד לאתר בניה של בניני הערשי פרידמן. חרדי המפקח באתר הבניה, נדרס על ידי נהג הטרקטור ונפצע באורח אנוש. כוחות ההצלה ניסו לבצע בו פעולת החייאה בתוך אתר הבניה, אולם למרבה הצער הוא נפטר מפצעיו.

היורה במחבל הוא לוחם ביחידת נחשון של שירות בתי הסוהר. המחבל הוא מוחמד (נאאף) ג’ועביס, מג’בל מוכבר שבמזרח ירושלים.

עד ראייה סיפר: “ההרוג פקח באתר הבניה על עבודתו של נהג הדחפור. הנהג יצא מהאתר, דרס אותו והמשיך לדהור לכיוון התחנה , שם הפך את האוטובוס – ונורה”.

“טרקטור גדול הפך אוטובוס של חברה שנוסעת לביתר עילית, יש מספר פצועים שטופלו על ידי איחוד הצלה”, אמר שרגא הופמן מאיחוד הצלה. “האוטובוס הפוך על צדו. הנס הגדול שזו התחנה הראשונה של האוטובוס ולכן הוא היה ריק מנוסעים”.

“דבר כזה יכול לקרות בכל מקום”

מפקד מחוז ירושלים, ניצב יוסי פריינטה, אמר: “התכוננו לאפשרות של פיגוע דריסה עם כוחות גדולים, בדגש על נקודות החיכוך בין יהודים וערבים”.

על השתלשלות האירוע, סיפר: “קצין משטרה הבחין בטרקטור, ביצע ירי לעבר המחבל וניטרל אותו וכך מנע את המשך הפיגוע. אני מדגיש את הנחישות של המשטרה, את החתירה למגע את המהירות שבכך נמנע המשך הפיגוע”.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, בא לזירת הפיגוע ואמר: “האירוע מאחורינו, ניתן למשטרה לעשות את כל בדיקותיה. לצערי יש לנו נפגע אבל בהתחשב בנסיבות ובחומרה שיכלה להיות אנו חושב שכל הכבוד למשטרת ירושלים.

“אני מבקש מכל התושבים לשמור על הערנות שכן דבר כזה יכול לקרות בכל מקום בארץ”.

עשיתי מה שכל אחד היה עושה

השוטר אריאל טוויטו, שירה במחבל, שיחזר את האירוע.”אנשים צעקו שם ’פיגוע פיגוע’. פתחתי באש שפגעה במחבל והתחיל לרדת לו דם מהפה, כשראיתי את הטרקטור היה ברור לי שזה פיגוע. יריתי שני כדורים, עליתי לטרקטור ואז הוא זרק אותי מהטרקטור. יריתי את הכדורים האחרונים שנותרו לי, בלי לחשוב בכלל. עשיתי בדיוק מה שכל אזרח וכל שוטר וכל בנאדם היה עושה. במצב כזה לא חושבים – עושים”.

נחום ברנשטיין, סגן ראש סניף ‘ירושלים’ של איחוד הצלה, סיפר: “ביצענו החייאה בתוך אתר הבנייה על אברך חרדי שנפגע אנוש לאחר שככל הנראה נדרס על ידי הטרקטור לפני שיצא להפוך את האוטובוס. לאחר החייאה ממושכת נקבע מותו. אפשר לומר כי האירוע הסתיים בנס ללא הרוגים או נפגעים נוספים”.

בתגובה לפיגוע הטרקטור באוטובוס הנוסע לביתר עילית, אומר ראש העיר ביתר, מאיר רובינשטיין: “זו פעם שנייה בתוך שבוע שניצלנו בחסדי שמים מפיגוע רצחני. אין לי ספק שהנס הינו בזכות האחדות בעם ישראל בכלל ובביתר בפרט. אין כלי מחזיק ברכה יותר מהשלום, ודווקא בימי פורענות עלינו להתחזק באהבת ישראל”.

חמאס: “פעולת הגבורה שביצע פלסטיני חופשי”

חמאס פירסם הודעת תמיכה במחבל שביצע את הפיגוע: “אנו מברכים על פעולת הגבורה שביצע פלסטיני חופשי מבני ירושלים. פעולת זו מהווה תגובה טבעית על פשעי ישראל נגד האזרחים בני עמנו.

“אנו קוראים לבנינו בגדה המערבית ומירושלים לבצע פעולות נוספות כאלה. דבר זה לא מצריך החלטה או אישור מכל גורם שהוא”.

פאוזי ברהום, דובר מטעם חמאס, התייחס אף הוא לפיגוע ואמר: “פעולת ירושלים היא פעולת התקוממות אמיצה, ותגובה טבעית לטבח של הכיבוש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות