וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר סער: "האופק המדיני - סכנה לביטחון ישראל"

3.8.2014 / 0:16

באירוע לציון תשע שנים להתנתקות במרכז מורשת בגין בירושלים, התייחס שר הפנים למצב הביטחוני, להתנחלויות ולמשא ומתן עם הפלסטינים. "אין להקים מדינת טרור שלישית בלב ארצנו"

צילום: עומר מירון, עריכה: מתן חדד

תחת הסיסמה "עומדים כצוק איתן" קיים הערב (ראשון) מרכז קטיף להנצחת מורשת גוש קטיף וצפון השומרון,ערב לציון תשע שנים לתכנית ההתנתקות ופינוי יישובי גוש קטיף וצפון השומרון במרכז מורשת בגין בירושלים. שר הפנים, גדעון סער, שהשתתף באירוע, יצא נגד כל כוונה לקיים משא ומתן על הקמת מדינה פלסטינית. "גם עכשיו, בעת הלחימה, מדברים על אופק מדיני. האופק הזה הוא אופק של סכנה חמורה לביטחון ישראל. אין להקים מדינת טרור שלישית בלב ארצנו", אמר.

"אני מבקש לחזק את חיילי צה?ל שפועלים יום ולילה ללא לאות על מנת להגן על אזרחי המדינה", אמר השר סער בראשית דבריו. "אני מבקש לתת חיזוק לראש הממשלה לקבל את ההחלטות הנדרשות להגיע למטרות המבצע. היעד שהוצג גם על ידי ראש הממשלה הוא פירוז הרצועה. הוא נכון וצריך לחתור אליו בנחישות. יהיה קשה לדעתי להגיע ליעד זה כל זמן שהמשטר הטרור החמאסי עומד על קנו". לדבריו, "אם לא יהיה מצור, לא יהיה ניתן להגיע ליעד הזה. נהפוך הוא, כל חומר שנכנס לרצועה שימש לפגיעה באזרחי ישראל ובחייליה.

עוד כותרות בוואלה! חדשות:
אחיינו של מחמוד אל-מבחוח נהרג בתקיפת צה"ל
גולדין הובא למנוחות: "תן לנו כוחות לחיות בלעדיך"
תיעוד: האופנועים שנועדו להבריח חטופים במנהרה לעזה

"בדיוק היום לפני עשר שנים השתתפו כ-130 אלף איש בשרשרת הידיים הגדולה מארז ועד רחבת הכותל המערבי", הוסיף. "האויב הערבי ששמח על עקירת היישוב היהודי מגוש קטיף מעוניין לסלק גם ההתיישבות מעוטף עזה". סער התייחס לדיון שנערך לפני עשר שנים בנושא ההתנתקות, במהלך הקדנציה הראשונה שלו כחבר כנסת. "זכיתי להצביע נגד התכנית כמה פעמים. כבר בדיונים ההם אמרתי: 'מי שמאמין שהאהדה הבינלאומית שאנו זוכים לה בעקבות ויתורים היא דבר ששורד יותר מכמה ימים, שבועות או חודשים, משלה את עצמו".

בהמשך דבריו התייחס סער לצורך בהתיישבות בשטחים בעת הנוכחית. "למדנו כבר שבהיעדר פרטנר אין תחליף להמצאות בשטח. אין ביטחון בלי התיישבות, זה דבר בסיסי. היו כאלה שאמרו: 'נעקור את היישובים ונשאיר את ציר פילדלפי, וכך נשמור על הביטחון' ועניתי להם שאין סיכוי בעולם. איפה שאין התיישבות צה"ל לא נמצא. איפה שצה"ל לא נמצא, נכנסים גורמי הטרור", אמר. "כל פגיעה בהתיישבות פוגעת בביטחון. עברו תשע שנים והפגיעה בביטחון מגיעה מהדרום למרכז הארץ. ראינו בדיוק את התהליך הזה קורה".

תכנית ההתנתקות. GettyImages
"איפה שצה"ל לא נמצא, נכנסים גורמי הטרור". ההתנתקות/GettyImages

סער ציין כי ההתיישבות ביהודה ושומרון היא חומת הביטחון של תושבי המרכז בגוש דן, בשפלת החוף ובירושלים. "לכן צריך לשמור עליה ולחזק אותה", הוסיף. "אחרי שבעקבות הנסיגות שלנו בדרום לבנון וברצועת עזה קמו בגבול הצפוני ממלכת הטרור של חיזבאללה ובגבול הדרום של חמאס. המסקנה שחייבים להסביר לציבור, בצורה שמלכתחילה נשענת על הזכות ההיסטורית שלנו על הארץ, היא שמי שישמור על ההתיישבות ישמור על ביטחון ישראל".

(עדכון ראשון: 23:25)

לפניות לכתב: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully