בוגרי ‘המהדורה’ הפיקו ב’רשת’: תכנית על יחסי חרדים-חילונים

בוגרי המחזור הראשון של 'המהדורה' - המכללה החרדית הראשונה לתקשורת, צילמו פרויקט גמר של הקורס: תכנית 'שחור כחול לבן', שעסקה ביחסי חרדים-חילונים • הנחה: בניהו יום טוב • על החלק הסאטירי: אבי נזרי
שלמה בן חיים
ז' אב התשע"ד / 03.08.2014 14:04

צעירים חרדים אינם דבר שבשגרה ברחוב הברזל 23.

בבניין בו ממוקמים אולפני ‘רשת’ נצפו השבוע בוגרי המחזור הראשון של ‘המהדורה’ – המכללה החרדית הראשונה לתקשורת, שהגיעו לצילומי התכנית ‘שחור כחול לבן’, שעסקה ביחסי חרדים-חילונים, וצולמה במיוחד לקראת פרויקט הגמר של הקורס.

הסטודנטים, מקבוצות בני-ברק וירושלים, הגיעו נרגשים לאולפנים, שם קבלו את פניהם בכירי בית הספר של ‘רשת’ והצוות המקצועי של האולפן. לאחר הסבר קצר וחזרה ‘על יבש’, החלו הסטודנטים בצילומים אינטנסיביים בצורה מקצועית, כאילו אין זו הפעם הראשונה שלהם מול המצלמות.

את פרויקט הגמר הפיקו יחד תלמידי הקבוצה, כשכל סטודנט תרם את כשרונו בכתיבת חלק מהתכנית. לאחר סיעור מוחות לגבי אופי התכנית, הוחלט שהיא תעסוק ביחסי חרדים-חילונים ובקונפליקטים המרכיבים את החברה הישראלית.

לתפקיד המנחים נבחרו בניהו יום טוב, שהוכיח יכולות תקשורתיות מעולות, ואבי נזרי, מנהל דף הפייסבוק ‘ישיבשערים מצייצים’. בניהו ניהל את הפאנלים והראיונות האישיים בנושא שילוב חרדים בחברה הישראלית, בעוד נזרי היה אחראי על החלק הסאטירי של התוכנית.

בחלק הסאטירי – ‘המבדיל בין סושי לטשולנט’ – שהונחה על-ידי נזרי, הוגש לראשונה בתולדות הטלוויזיה המילון ה’חרדי-חרדי’, ו-50 מילים שרק חרדי יבין.

דן בר לב, מאייר חרדי מקצועי שנמנה אף הוא על תלמידי ‘המהדורה’, סיפר במהלך התכנית על כוחם של הקריקטורות בשינוי דעת הקהל, ועל השליחות שהוא חש בעבודתו.

בתכנית הוצגו מספר קריקטורות המספרות על המשותף ועל המפריד בין חילונים לחרדים ועל הבורות שיש לעיתים בין שני המגזרים.

“זו הייתה חוויה יוצאת דופן”, אומר בניהו יום טוב. “במשך שנה שלמה למדנו את כל סודות עולם התקשורת ויחסי הציבור, כולל עיתונות, רדיו וטלוויזיה, קיבלנו שיעורים מטובי המרצים וזכינו ללווי צמוד של האסטרטג הבכיר אבריימי קרויזר. כל השנה חיכינו לרגע הזה, וביום הצילומים הרגשנו שכל אחד נותן את כל כולו ותורם מכישרונו להצלחת התוכנית.

“אני בטוח שהקבוצה המיוחדת הזו תגיע רחוק. יש לנו בקבוצה מוחות חזקים שהולכים להסתער על עולם התקשורת ולהצליח בגדול”.

מהנהלת ‘המהדורה’ נמסר: “שמחנו לגלות את הכישרון שהוכיחו הסטודנטים במהלך הצילומים, ניכר עליהם שהם מיישמים את מה שלמדו במהלך הקורס בצורה הטובה ביותר. אנו עסוקים כעת בשילובם המקצועי בעולם התקשורת וברישום לשנה הבאה”.

• תמונות פנורמיות, לחצו על התמונה לחויית גלישה מלאה

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הוא גדול מהחיים
    03/08/2014 14:28
    אליאב
  1. בניהו הזה מסתמן כהבטחה גדולה!!

  2. המהדורה??
    03/08/2014 15:31
    איציק
  3. משהו יודע איך אפשר לקבל פרטים ולהירשם למחזור הבא??

  4. זהירות נשים
    03/08/2014 17:37
    רחלי
  5. מה עם הגירסה הנשית?
    שכחו אותנו הנשים???