שתף קטע נבחר

בגלל "צוק איתן": נדחו מכרזים ל-1,100 יח"ד

רשות מקרקעי ישראל הודיעה כי היא דוחה מכרזים להקמת 1,100 דירות ביישובי הפריפריה ברחבי הארץ - בעקבות המצב הביטחוני. כמו כן, נדחתה ישיבת רשות מועצת מקרקעי ישראל, שהייתה אמורה לדון בתוכנית "מחיר מטרה" שאמורה לשווק דירות במחיר הנמוך ב-20% ממחיר השוק

רשות מקרקעי ישראל הודיעה היום (ג') שבעקבות המצב הביטחוני על רקע הלחימה במסגרת "צוק איתן ", היא דוחה מכרזים להקמת כ-1,083 יחידות דיור. המכרזים, שבמסגרתם אמורות להיבנות דירות חדשות בצפון, בדרום, בחיפה, בירושלים וביהודה ושומרון, יידחו לשני מועדים בחודש ספטמבר השנה.

 

כותרות אחרונות בערוץ הנדל"ן של ynet:

 

מדובר בדחיה שנייה של רוב המכרזים הללו אשר חלקם היו אמורים להיסגר עוד השבוע, אך נדחו על ידי הרשות ל-4 באוגוסט, כעת נדחו פעם נוספת לשני מועדים בחודש ספטמבר. המכרזים שנדחו לא כוללים מכרזים של רשות הפיתוח אשר גם הם נדחו ברובם וכוללים עשרות יחידות דיור נוספות.

 

המכרזים שנדחו ל-1 בספטמבר הם למגרשים הממוקמים בעיקר בצפון ובדרום: בשלומי - 75 יחידות דיור, בקריית גת מגרשים לבניית 8 יחידות דיור של צמודי קרקע לנכים בשכונת כרמי גת, בזרזיר 30 מגרשים המיועדים ל-64 יחידות דיור של צמודי קרקע לבני המקום מחוסרי דיור, בדימונה שתי יחידות דיור לצמודי קרקע בשכונת ממשית ו-152 יחידות בשכונת השחר.

 

דימונה. המכרזים לדירות חדשות מתעכבים בגלל המצב (צילום: רועי עידן) (צילום: רועי עידן)
דימונה. המכרזים לדירות חדשות מתעכבים בגלל המצב(צילום: רועי עידן)

 

בנוסף, נדחו שני מכרזים למגרשים באריאל בשטח כולל של כ-20 דונם המיועדים למסחר ומשרדים; וכן מגרש נוסף ביעוד של משרדים ומסחר ביישוב אלקנה.

 

המכרזים שנדחו לתאריך ה-8 לספטמבר כוללים: 360 יחידות דיור המיועדים לדיור מוגן ביישוב להבים, 53 מגרשים לבניית 106 יחידות דיור של צמודי קרקע ביישוב סנדלה (ליד עפולה), 69 יחידות דיור בבנייה רוויה בנתיבות, וכן מגרשים בודדים בביר אל מכסור, בית שאן, ג'ת וצפת.

 

נדחתה ישיבת מועצת מקרקעי ישראל

בתוך כך, הודיעה הרשות כי היא דוחה את ישיבת מועצת מקרקעי ישראל השבועית, שאמורה הייתה לדון בשורה של נושאים, בין היתר בתוכנית "מחיר מטרה" במסגרתה אמורים להתפרסם מכרזים לשיווק יחידות דיור במחיר הנמוך ב-20% מרמת המחירים בשוק ומיועדים לחסרי דיור ולמשפרי דיור.

 

מלשכת שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל, המשמש כיו"ר מועצת רשות מקרקעי ישראל, נמסר הבוקר כי "עקב הסרת נושא מרכזי לבקשת היועץ המשפטי לממשלה מסדר היום (בנושא שיוך דירות לקיבוצים - ה.צ), החליט יו"ר המועצה לדחות את הישיבה שתוכננה היום לקיימה במועד חדש עם כלל הנושאים. על מועד חדש לכינוס המועצה תצא הודעה והיא תתכנס תוך חודש ימים לכל המאוחר". הכוונה לסוגייה בנושא הקניית זכויות מגורים לחברי קיבוץ.

 

יצוין כי בשבוע שעבר, שלחו ראשי המועצות האזוריות בדרום ובעוטף עזה מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, ובו ביקשו לחדש באופן מיידי את הבנייה והקליטה בקיבוצים, מאחר שלטענתם מדובר בצעד "חיוני לשימור החוסן האזרחי במרחב הכפרי". עם זאת, כאמור, הדיון בנושא המגורים בקיבוצים נדחה לעוד כחודש.

 

דותן לוי הוא כתב "כלכליסט"

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים