שתף קטע נבחר

עד 2018: הפקת הגז בישראל תגדל ב-360%

נובל אנרג'י חושפת בדו"חות: מאגרי הגז העיקריים של מדינת ישראל, "תמר" ו"לויתן", יגדילו את כושר ההפקה שלהם ב-360% ב-4 השנים הקרובות. הערכה: עתודות הגז של ישראל עומדות על למעלה מטריליון מטרים מעוקבים

מאגרי הגז העיקריים של מדינת ישראל, "תמר" ו"לויתן", יגדילו את כושר ההפקה שלהם ב-360% ב-4 השנים הקרובות. כך עולה מהדו"חות העסקיים של חברת נובל אנרג'י לרבעון השני של 2014. נובל אנרג'י היא השותפה של החברות הישראליות אבנר, דלק קידוחים, ישראמקו ודור חיפושי גז בבעלות על רישיונות הקידוח במאגרי הגז הטבעי של ישראל. 

 

לפי הדו"חות, מאגר תמר יפיק השנה 10 מיליארד מטרים מעוקבים של גז טבעי, בעוד שבשנת 2018 יפיק המאגר 20 מיליארד מטרים מעוקבים שאליהם יתווספו עוד 16 מיליארד מטרים מעוקבים שיופקו ממאגר לוויתן. מאגר לוויתן גדול בהרבה ממאגר תמר, אך בנובל אנרג'י צופים כי בשנת 2018 תפוקתו של תמר צפויה להיות גדולה יותר בגלל הנחת צינור חדש מהמאגר שיעביר גז טבעי ללקוחות פרטיים במצרים. 

 

באחרונה דווח על גידול בהיקף הגז המוערך שבמאגר לוויתן, שהוא הגדול ביותר מבין המאגרים שנתגלו במים הכלכליים של ישראל. על פי ההערכה החדשה, שהונפקה על ידי חברת nsai, בלוויתן יש 621 מיליארד מטרים מעוקבים של גז טבעי ולא 535 מיליארד, כפי שסברו עד כה. הערכה זו מציבה את עתודות הגז של ישראל על היקף של למעלה מטריליון מטרים מעוקבים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלבטרוס צילומי אוויר
קידוח לווייתן
צילום: אלבטרוס צילומי אוויר
מומלצים