יום שלישי, 14.05.2024 שעה 17:54
לוח משחקים
  • מכבי פ"ת
  • חמישי, 30/05, 20:30
  • הפועל ב"ש

בית"ר השיגה נקמה, הכח נותרה עם המחמאות

שלוש שנים עברו מאז שער הניצחון של מור גולן בטדי והקבוצה מהבירה סגרה חשבון עם הסגולים. ברק בדש לא ניצל את ההזדמנות לשחזר את ההיסטוריה

|
בדש מול יצחקי. מי יחייך כל הדרך עד לגמר?
בדש מול יצחקי. מי יחייך כל הדרך עד לגמר?

אחרי כל הקשיים, התלאות, אי הוודאות הכלכלי והורדת הנקודות - בית"ר ירושלים יכולה לסיים את העונה עם טעם מתוק מאוד בפה. כדי שזה יקרה היא חייבת לנצח הערב (רביעי) ב-18:00 את הכח עמידר ר"ג בחצי גמר גביע המדינה ולהשאיר לעצמה סיכוי לסיים את העונה עם תואר. 

את הפעם האחרונה בה נפגשו שתי הקבוצות, אוהדי בית"ר מנסים להדחיק עמוק עמוק במרתפי הזיכרון, אבל זה קשה. שער של מור גולן בדקה ה-90, אז בעונת 2005/6 מול קבוצת הכוכבים של לואיס פרננדס בשמינית הגמר, הסתיים במפח נפש ענק בטדי.

הוותיקים מבין אוהדי הדאבליסטית יעדיפו כמובן להתרפק על משחקי העבר בין שתי הקבוצות בגביע. הפעם הראשונה בה בית"ר ירושלים שיחקה מול הכח רמת גן בגביע היתה בשנת 1974. באותה תקופה שיחקו בשיטה שונה מהיום, אז היתה שיטה של שני משחקים - בית וחוץ. בית"ר הוגרלה לשחק מול הכח בשלב רבע הגמר ולא ליקקה דבש.

המשחק הראשון שנערך ברמת גן הסתיים ב-1:1 כשאת השער לבית"ר כבש הבלם איציק ג'אנו שאז הוביל את הגנת הקבוצה ביחד עם מאיר כהן ויוסי חכם שתמיד הוזכרו כחוליית ההגנה הקשוחה ביותר בליגה.

בגומלין בימק"א, בית"ר ניצחה 0:1 משער של אורי מלמיליאן. זה הספיק לבית"ר כדי להגיע לחצי גמר הגביע שבו הפסידה הקבוצה להפועל פ"ת. 

חלום הגביע התנפץ ובבירה חיכו בסבלנו כדי להניף את התואר- זה קרה שנתיים מאוחר יותר ב-1976, אז ניצחה בית"ר 1:2 את מכבי תל אביב משערים של דני נויימן ואורי מלמיליאן אחרי הארכה.

איציק קורנפיין ודני נוימן (גיא בן זיו)
איציק קורנפיין ודני נוימן. שניהם מקווים לעלות לגמר (גיא בן זיו)

מתנת פרידה לרובי ריבלין
המפגש הבא בגביע בין בית"ר והכח רמת גן היה בעונת 1978/9. בית"ר פגשה את הכח בסיבוב השביעי של הגביע משחק אחד לפני שלב שמינית גמר. הצהובים שחורים שהיו הרבה יותר טובים על הנייר, ניצחו רק 0:1 משער של יוסי אברהמי.

באותה עונה בית"ר רצה עד הגמר, כשבדרך ניצחה את הפועל פ"ת, מכבי פ"ת, את בני יהודה בחצי הגמר ואת מכבי תל אביב בגמר הגביע משערים של דני נוימן ויוסי אברהמי. בסיום אותו משחק רצו שחקני בית"ר להניף את היו"ר שלהם דאז רובי ריבלין המשמש היום כיו"ר הכנסת.

באותה עונה נפרד רובי ריבלין מבית"ר ירושלים והפסיק לכהן כיו"ר הקבוצה. הזכייה בגביע בעונה הזו הייתה השנייה של בית"ר בתואר הנכסף.

רובי ריבלין (רויטרס)
ריבלין עם פרס. גם שחקני בית"ר רוצים להגיע כל כך קרוב לנשיא (רויטרס)

מפגש נוסף שהתקיים בין בית"ר ירושלים להכח רמת גן היה שוב בסיבוב השביעי של הגביע ב-91. אלי אוחנה ורונן שוויג הצליחו להעניק לבית"ר ניצחון קליל בדרך לשלב שמינית גמר הגביע. באותה שנה בית"ר פגשה בשמינית הגמר את אחותה הבית"רית מתל אביב. אז שחקניו של זלצר שהיה מאמן בית"ר לא יכלו לבית"ר תל אביב שניצחה פעמיים את בית"ר שנותרה במאבקי התחתית בליגה הלאומית דאז.

אין כמו הפעם הראשונה
מי שזכה לטעום את טעמו של הגביע הראשון במדי הכח רמת גן, היה לופא קדוש שגם אימן בבית"ר ירושלים. קדוש לא ישכח את הזכיה הגדולה של ר"ג בגביע בעונת 1968/9. "אנחנו לא היינו קבוצה גדולה, הגענו לגמר נגד מכבי שעריים ובחצי הגמר ניצחנו את מכבי תל אביב הגדולה", סיפר מאמן הפועל ירושלים.

לופא קדוש (גיא בן זיו)
לופא קדוש. "השחקנים חזרו בטרמפים עם הגביע" (גיא בן זיו)

קדוש המשיך: "בגמר ניצחנו את שעריים 0:1 ולקחנו את הגביע. אני זוכר שבזמנו שעריים היתה קבוצה שמזוהה עם העדה התימנית והגיעו כ-15 אלף תימנים למגרש. לנו, בסה"כ היו לנו 1500 אוהדים שנבלעו בתוך אוהדי שעריים. בסוף המשחק לקחנו את הגביע וברחנו משער צדדי כי זה לא מצא חן בעיני האוהדים שהגיעו שזכינו. השחקנים חזרו עם הגביע הביתה בטרמפים עם האוהדים".

מלמיליאן נתן, מלמיליאן לקח
המפגש האחרון בין בית"ר להכח במסגרת הגביע הוא גם הזכור ביותר לאוהדי הקבוצה בעונת 2005/6. בית"ר הגיעה עם שלל כוכביה למפגש שעל הנייר צריך היה להיות טיול בדרך לרבע גמר. המשחק נגמר בשריקות בוז, קללות ופנים חתומות וחמורות סבר כאחד של המאמן הצרפתי של בית"ר, לואיס פרננדס.

בית&qout;ר (ONE)
מלמיליאן בטדי מול בית"ר. הסמל הגדול ניפץ את חלום הגביע

בית"ר הגיעה למפגש מול הקבוצה הצנועה מהליגה הלאומית בביטחון שהדרך לרבע הגמר סלולה עבורה. רמת גן שאותה אימן מי אם לא אורי מלמיליאן, הסמל של בית"ר, הצליחה לעקוץ בדקה ה-90 משער של מור גולן שהשתיק את טדי.

בית"ר שבאותה עונה נרכשה ע"י ארקדי גאידמק הפכה למפלצת. הבעלים הכניס את היד עמוק לכיס והביא לבית"ר את לואיס פרננדס, גל אלברמן, דויד אגנסו, ז'רום לרואה ופבריס פרננדס הפעלתן. בית"ר היתה קבוצה מפחידה שבסופו של דבר סיימה את העונה במקום השלישי ועם הפסד צורם בשלב שמינית גמר הגביע באצטדיון טדי להכח רמת גן הקטנה.

בית"ר תעלה לשחק מול אותה רמת גן, כשההפסד ההוא בטדי זכור לחלק משחקני הקבוצה ששיחקו אז ומשחקים גם היום בבית"ר. אלירן דנין, דוד אמסלם, ברק יצחקי ואבירם ברוכיאן, זוכרים היטב את השער של מור גולן ומבחינתם תסריט דומה הערב ברמת גן זה סיוט שלא ישכח, בטח בעונה שבה זכייה בגביע יהיה התואר היחידי של הקבוצה העונה.

מור גולן (ONE)
מור גולן חוגג בטדי. שחקני בית"ר לא ישכחו בקלות את השער שלו

עם או בלי קשר לאותו משחק בטדי, המאמן ראובן עטר השתדל במהלך השבוע האחרון להעיר את השחקנים שלו. עטר הקרין לשחקניו לא מעט שעות של קטעי וידאו ממשחקיה של הקובצה של דודו דהאן.

שחקני בית"ר לא רוצים הפתעות על חשבונם והשחקנים מתייחסים למשחק ברצינות רבה. אחרי הכל - הפסד בחצי הגמר ואפשר ללכת לים, בלי גביע, בלי אליפות וכמו שזה נראה כרגע גם בלי אפשרות לשחק באירופה.

שחקני בית&qout;ר. רוצים לסיים את העונה עם טעם טוב (גיא בן זיו)
שחקני בית"ר. רוצים לסיים את העונה עם טעם טוב (גיא בן זיו)

אסור לפספס
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */