שתף קטע נבחר

אוניברסיטת ת"א תפטר 300 משגיחי בחינות

המשגיחים, רובם נשים בגילאי 50 ומעלה, יוחלפו בעובדי חברת כוח אדם. בעקבות כוונת הפיטורים הקימו העובדים ועד פעולה, בסיוע ההסתדרות, שיפתח במשא ומתן עם ההנהלה

אוניברסיטת תל אביב החלה בהליכי שימוע ל-300 משגיחי הבחינות שמועסקים אצלה. המשגיחים, רובם נשים בגילאי 50 ומעלה, יוחלפו בעובדי כוח אדם של חברת ORS.

 

 

המהלך מתבצע כחלק מהרצון של הנהלת האוניברסיטה לצמצם את הוצאות השכר שלה, שכן האוניברסיטה לא תצטרך לממן לעובדי כוח האדם את הזכויות המגיעות לעובדי אוניברסיטה מן המניין. העובדים, אשר חלקם מועסקים למעלה מ-15 שנה, מועסקים כעובדים שעתיים-זמניים של האוניברסיטה.

 

בעקבות ההודעה על כוונת הפיטורים, פנתה אגודת הסטודנטים להסתדרות ויזמה הקמת ועד יציג. 150 מתוך 300 המשגיחים כבר חתמו על הצטרפות לאיגוד המקצועי של עובדי האוניברסיטאות. אמש התקיים כנס של העובדים, במהלכו הקימה ההסתדרות ועד פעולה שהחליט על פתיחה במשא ומתן עם ההנהלה, הכולל האפשרות להגשת בקשת צד בסכסוך עבודה קיבוצי לבית הדין לעבודה. 

 

לדברי המשגיחים, הנהלת האוניברסיטה הודיעה להם כי אולי תינתן להם האפשרות להיקלט מחדש כעובדי ORS לאחר תקופת "צינון" של שלושה חודשים. עד כה הרוויחו המשגיחים 27 שקל לשעה כולל נסיעות, ובמעבר לחברת כוח האדם הם ישתכרו 22.5 שקל לשעה כולל נסיעות.  

 

ראש חטיבת עובדי המוסדות להשכלה גבוהה בהסתדרות, ראובן פרי, אמר: "החלטת האוניברסיטה להעסיק את חברת כוח האדם פוגעת בזכויות העובדים ובזכות הבסיסית ביותר - שהיא רציפות במקום העבודה. האוניברסיטה מבקשת לפטר את אותם העובדים מחד, וחברת כוח האדם מסרבת לקלוט אותם מאידך. אנו קוראים להנהלת האוניברסיטה לפתוח במשא ומתן מיידי להמשך העסקת העובדים וכן לשלם להם את הזכויות המגיעות להם על פי דין".

 

יו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב, גיל גולדנברג, אמר כי יוקם צוות משותף לאגודת הסטודנטים ולהסתדרות שתפקידו יהיה לאגד עובדים ברחבי הארץ.

 

מאוניברסיטת תל אביב נמסר בתגובה: "מדובר במהלך עסקי הכולל צעדי ייעול התפעול של המערכת המאוד מורכבת של אלפי הבחינות המתקיימות מדי שנה באוניברסיטה.

 

"לאור הצמצום המשמעותי שחל בכוח האדם המנהלי לרבות בתחום של ארגון הבחינות, האוניברסיטה נאלצה להעביר את ניהול ההשגחה בבחינות לידי חברה שמתמחה בכך. החברה שזכתה במכרז היא OSP חברה בת של ORS, המבצעת עבודת השגחה בבחינות במספר מוסדות ואחראית על הכשרתם של העוסקים במלאכה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מפטרים משגיחים
צילום: דנה קופל
מומלצים