שתף קטע נבחר

ירידה חדה במחיר הנפט

מחיר חבית למסירה בדצמבר ירד ב-5.8% לרמה של 63.91 דולר במסחר בניו יורק, על רקע פרסום נתונים בדבר הצטמקות המגזר היצרני בארה"ב

מחיר הנפט ירד אתמול (יום ב') ביותר מ-3 דולר לחבית, על רקע פרסום נתונים בדבר הצטמקות המגזר היצרני בארה"ב. המגזר היצרני קטן בחודש אוקטובר בקצב המהיר ביותר ב-26 השנים האחרונות. סוחרי הנפט מסיקים מכך כי צריכת הנפט עומדת לרדת.

 

מחיר חבית למסירה בדצמבר ירד במסחר בניו-יורק ב-5.8% לרמה של 63.91 דולר לחבית. מחיר הנפט צנח ב-56% לעומת השיא שרשם ב-11 ביולי - 147.27 דולר לחבית - והוא נמוך ב-33% לעומת רמתו בתקופה המקבילה אשתקד. המשבר הכלכלי הביא להאטה בצמיחה בארה"ב, צרכנית הנפט הגדולה בעולם, וזאת הביאה לירידה בהיקף צריכת הנפט.

 

 

מחירי הנפט למסירה עתידית רושמים ירידה גם על רקע ירידה ביבוא הנפט של בתי הזיקוק באסיה, שהגבירה את החשש כי ההאטה בביקוש לזהב השחור מתפשטת גם למשקים הצומחים של אסיה.

 

בשבוע שעבר נרשמה עלייה במחירי הנפט, בשל היחלשות הדולר האמריקני. זאת, כיוון שמשקיעים רבים נוטים לרכוש נפט וסחורות אחרות הנקובות בדולרים כאשר הדולר נחלש. בנוסף, עלה מחיר הנפט בשבוע שעבר עקב איומים של קרטל OPEC, ארגון המדינות מפיקות הנפט, האחראי לכ-40% מתפוקת הנפט העולמית, כי ייתכן ישקול קיצוץ נוסף במכסות התפוקה היומיות של המדינות החברות בארגון, לאחר שלפני שבועיים הוריד הקרטל את תפוקתו ב-1.5 מיליון חביות ליום.

 

 


פורסם לראשונה 03/11/2008 21:48

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מחיר הנפט - שוב יורד
צילום: AP
מומלצים